728 x 90

حسابرسی از جنایات رژیم ایران در جلسه هفته آینده سازمان ملل برای قتل مهسا امینی و...

 سازمان ملل
سازمان ملل

نیویورک پست ۲۴شهریور در گزارشی درباره سالگرد قیام سراسری مردم ایران نوشت باید از رژیم ایران در جلسه هفته آینده سازمان ملل برای قتل مهسا امینی (و دیگر ایجاد وحشت‌ها) حسابرسی کنید.

اولین سالگرد قتل مهسا امینی در ۱۶سپتامبر ۲۰۲۲ نمی‌شد در زمان بهتری اتفاق بیفتد: این همزمان با آغاز هفتاد و هشتمین جلسه مجمع عمومی ملل متحد است - زمان مناسب برای نگه‌داشتن پای ایران در آتش.

مرگ مهسا امینی با وجود سطح بالای سرکوب دولتی در کشور،... یک سال اعدام‌های بی‌رحمانه، محاکمات ساختگی و دستگیریها و بازداشتهای خودسرانه گسترده. و مهمتر از همه، یک سال مردم ایران شجاعانه مصمم به برکناری علی خامنه‌ای رهبر رژیم ایران بودند.

زمانبندی ترسناک سالگرد قتل امینی در حالی که مجمع عمومی سازمان ملل UNGA برای بحث در مورد حقوق‌بشر و مسائل جهانی جمع می‌شود، به یک یادآوری مهم از آنچه که ما در جهان حقوق‌بشر هر روز می‌بینیم به ما می‌کند: سازمان ملل کار خود را انجام نمی‌دهد.

 بحث، بحث و توصیه در مورد موضوعات مربوط به صلح و امنیت بین‌المللی - زمانی که شما به همان افرادی که مرتکب وحشت می‌شوند، یک صندلی در سر میز می‌دهید.

UNGA در حال حاضر تا حد زیادی فضایی برای دیکتاتوریها و ناقضان حقوق‌بشر برای بحث و بیان نظرات خود در مورد بهترین راه برای محافظت از آنها است.

با دادن امکان جلب توجه به رژیم ایران در صحنه جهانی، UNGA به ناقضان حقوق‌بشر و به نوبه خود سوء‌استفاده از آنها مشروعیت می‌بخشد. در حالی که میلیون‌ها نفر را که زندگی خود را به خطر انداخته‌اند و خواستار حقوق‌بشر، دموکراسی و رفتار برابر با زنان و مردان هستند، نادیده می‌گیرد. به جای دادن صدا به مخالفان، معترضان و کسانی که در تبعید هستند، ستمگران آنها صحنه را اشغال می‌کنند.

چه زمانی UNGA به تعهد حقوق‌بشر که این نهاد ادعا می‌کند آن را ترویج می‌کند، پایبند خواهد بود؟ چه زمانی مجمع عمومی از کسانی که در دیکتاتوریهایی مانند ایران زندگی می‌کنند حمایت خواهد کرد و رهبران غیرمنتخب آنها را پاسخگو خواهد کرد؟ چند بار دیگر باید بپرسیم؟ چند نفر دیگر باید بمیرند؟

کلودیا بنت یک افسر حقوقی و برنامه در بنیاد حقوق‌بشر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2493dc44-e93c-4279-82d2-068479dd61fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات