728 x 90

حزب سبزهای اتریش درباره انتقال دیپلمات تروریست رژیم: «زنگ‌های خطر باید اینجا به صدا درآیند»

حزب سبزهای اتریش درباره انتقال دیپلمات تروریست رژیم
حزب سبزهای اتریش درباره انتقال دیپلمات تروریست رژیم

حزب سبزهای اتریش طرح دولت بلژیک برای انتقال دیپلمات تروریست رژیم آخوندی از بلژیک به ایران را مورد محکوم کردند.

رسانه اوتس ات روز ۱۶تیرماه در گزارشی از وین نوشت: تبادل زندانیان بلژیکی با ایران سیگنال خطرناکی در رابطه با تهدید تروریستی ارسال می‌کند.

با توجه به برنامه دولت بلژیک برای اعزام یک تروریست محکوم و دیپلمات سابق به سفارت ایران، اوا ارنست دیزیچ، سخنگوی سیاست خارجی سبزها، می‌گوید: «زنگ‌های خطر باید اینجا به صدا درآیند». اگر اسدالله اسدی به ایران مسترد شود و به احتمال زیاد در آنجا عفو فوری خواهد شد. اسدی توسط قوه قضاییه بلژیک به حداکثر ۲۰سال حبس محکوم شد زیرا در طراحی حملات تروریستی علیه یک رویداد بزرگ توسط اعضای اپوزیسیون ایران در فرانسه در سال۲۰۱۸ نقش داشت. ارنست دیزیچ از روندی که به «دیپلماسی گروگانگیری» معروف است، انتقاد می‌کند: «این تصور را ایجاد می‌کند که ایران می‌تواند با دستگیری و زندانی کردن شهروندان اروپایی در ایران و آزادی محکومان ایرانی، سیستم حقوقی اروپا را نادیده بگیرد».

پرونده اسدی به‌شدت دیپلماسی بین‌المللی را متزلزل کرده است. او اولین دیپلماتی است که به اتهام تلاش برای حمله تروریستی در اروپا محکوم می‌شود. من شوکه شده‌ام که برنامه‌هایی برای گذراندن دوران محکومیت اسدی در ایران به درخواست فوری دولت بلژیک وجود دارد. این مانند آزادی است. هنوز تحقیقات گسترده‌ای در مورد چند شهروند ایرانی و همدستان احتمالی آنها ادامه دارد. ما خوش شانس هستیم که همکاری بین‌المللی بین سرویسهای مخفی به‌خوبی انجام شد، وگرنه بسیاری از مردم قربانی یک اقدام تروریستی می‌شدند. استوگمولر می‌گوید: غیرقابل درک است که بازیگر اصلی اکنون آزاد شود.

این پرونده در سطح بین‌المللی نیز موج می‌زند. تظاهرات و تجمعات علیه استرداد برنامه‌ریزی شده این تروریست در مقابل بسیاری از سفارتخانه‌های بلژیک در اروپا برگزار می‌شود. در وین، تحصن جامعه تبعیدی ایرانی از روز دوشنبه تا جمعه در مقابل سفارت بلژیک از هفته آینده برنامه‌ریزی شده است. ارنست دیزیچ و استوگمولر می‌گویند: «ما سبزها با اعتراضات جامعه ایرانی همبستگی نشان می‌دهیم و در انتقاد از اقدامات دولت بلژیک شریک هستیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50ceace9-3156-4d39-9be7-c39d8f0582d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات