728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۶شهر از ۲۳۸هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: اکنون بیش از ۹۰درصد موراد مثبت کرونا در استان از نوع کرونای انگلیسی است.
  • دانشکده پزشکی لارستان: ظرف ۴۸ساعت بیش از ۷۵درصد نمونه‌های بخش جویم این شهرستان مثبت بوده. از جمعه ۶فروردین ارتباط شهر جویم با سایر شهرهای و بخشها و روستاها قطع خواهد شد
  • دانشگاه پزشکی اراک: ویروس جهش‌یافته علت ابتلای ۶۰درصد بیماران کووید۱۹ در استان مرکزی است
  • دانشگاه پزشکی لرستان: شمار بستریهای کرونایی در استان ۳۰درصد افزایش یافته است
  • دانشگاه پزشکی مازندران: شمار بستریها چهارمین روز متوالی افزایش یافت و بیش از ۵۳۰بیمار در مازندران بستری هستند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۶فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۶شهر از ۲۳۸هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۸۹۴۸نفر، در اردبیل به ۲۹۵۷نفر، در اصفهان به ۱۵۴۶۰نفر، در تهران به ۵۵۲۴۱نفر، در خراسان جنوبی به ۲۳۱۶نفر، در خراسان شمالی به ۳۶۰۳نفر، در خوزستان به ۱۳۷۳۹نفر، در زنجان به ۲۵۸۰نفر، در فارس به ۶۹۹۷نفر، در کردستان به ۴۱۱۲نفر، در کرمان به ۵۲۵۹نفر، در کرمانشاه به ۴۷۶۹نفر، در گلستان به ۶۱۵۰نفر، در گیلان به ۸۳۵۱نفر، در مرکزی به ۴۹۰۸نفر و در یزد به ۴۳۰۲نفر رسیده است.

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «مسئولان نمره‌شان بسیار پایین است یعنی نمره مردودی... خیلی‌هایشان نه ماسک می‌زنند نه فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند... آبان‌ماه تلخ‌ترین ماههای کرونایی را گذراندیم بیست و دو اسفند ماه سال۹۸، شانزده فروردین سال۹۹ بیست خرداد سال۹۹ و تقریباً در اواسط مرداد و تقریباً در هفته دوم و هفته سوم آبان متأسفانه بالاترین میزان ثبت مرگ و میر را در تهران داشتیم» (تلویزیون رژیم ۶فروردین۱۴۰۰).

 

در خوزستان، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «در سه روز اخیر نسبت به سه روز قبلش ۲۶درصد مراجعه کننده بیشتری به بیمارستانها داشتیم. این ایجاد نگرانی می‌کند برای ما اینها زنگ خطر هستند» (تلویزیون رژیم ۵فروردین۱۴۰۰). رئیس دانشگاه پزشکی آبادان نیز از افزایش آمار مبتلایان و بستریها در آبادان خرمشهر و شادگان خبر داد و گفت: «ظرفیت بیمارستانهای منطقه جنوب غرب استان تکمیل شده است» (ایرنا ۶فروردین۱۴۰۰).

 

در هرمزگان سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «بیش از ۹۰درصد موراد کرونا انگلیسی است. در شبانه روز گذشته با شناسایی ۸۲بیمار جدید، جمع مبتلایان به این نوع کرونا به ۴۸۱نفر رسید» (ایسنا ۶فروردین۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت اخیر ۲۳۵۰بیمار مشکوک به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه مراجعه کرده‌اند که ۶۶۸بیمار مبتلای قطعی به کرونا بوده‌اند. در حال حاضر ۶۰۴بیمار کرونایی بستری هستند، که ۹۸نفر در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۶فروردین۱۴۰۰).

 

در فارس، معاون دانشکده پزشکی لارستان اعلام کرد: «ظرف ۴۸ساعت گذشته بیش از ۷۵درصد نمونه‌های گرفته شده از بخش جویم مثبت بوده که ویروس انگلیسی است. از امروز جمعه ارتباط شهر جویم با سایر شهرها و بخشها تا اطلاع بعدی قطع خواهد شد» (ایرنا ۶فروردین۱۴۰۰).

 

در مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: «ویروس جهش‌یافته علت ابتلای ۶۰درصد بیماران کووید۱۹در استان است. ۳۰۸نفر از یازدهم اسفند پارسال تاکنون بر اثر ویروس کرونای انگلیسی مبتلا شده‌اند» (ایرنا ۶فروردین۱۴۰۰).

 

در لرستان، معاون درمان دانشگاه پزشکی گفت: «بستریهای کرونایی در استان ۳۰درصد افزایش یافته است» (تلویزیون رژیم ۶فروردین۱۴۰۰).

 

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «با افزایش شمار بستری شدگان بدحال، کرونا در البرز بار دیگر اوج گرفته است. اکنون شمار افراد بستری به ۴۰۶نفر رسیده است» (ایرنا ۶فروردین۱۴۰۰).

 

در گیلان، کوچکی‌نژاد نماینده مجلس ارتجاع گفت: «شهرهای گیلان در آستانه وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند. روز گذشته از ۲بیمارستان مرکز استان بازدید کردم. تعداد زیادی بستری شده و حال تعدادی وخیم است. در ستاد کرونا انسجام واحدی برای تصمیم‌گیریها وجود نداشت و رئیس جمهور و مسئولان ستاد هر کدام دستور جداگانه‌ای پیرامون اعمال محدودیت برای سفرها صادر کردند و این دوگانگی‌ها قدرت تصمیم‌گیری را از مسئولان استان گرفت و در نهایت ورود مسافران به شهرها آزاد شد» (خبرگزاری مجلس ارتجاع ۶فروردین۱۴۰۰).

در مازندران، دانشگاه پزشکی اعلام کرد «شمار بیماران کرونایی بستری در چهارمین روز متوالی افزایش یافت و بیش از ۵۳۰بیمار کرونایی بستری هستند» (تلویزیون رژیم ۶فروردین۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶فروردین۱۴۰۰ (۲۶مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f3d55fa-c2b1-4ac2-b551-488ac38549ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات