728 x 90

حرف ساده خوزستان این است: چیزی از شما نمی‌خواهیم، آنچه داریم نبرید! - روزنامه حکومتی مستقل

قیام مردم خوزستان
قیام مردم خوزستان

روزنامه حکومتی مستقل پیرامون قیام مردم خوزستان نوشت: «حرف ساده خوزستان این است: چیزی از شما نمی‌خواهیم؛ آنچه داریم نبرید!»
مستقل سه‌شنبه ۵مرداد با اعتراف به غارت و چپاولگری سران حکومتی از زبان مردم این خطه نوشت: «حرف ساده خوزستان این است: چیزی از شما نمی‌خواهیم؛ آنچه داریم نبرید!» به حقانیت و مشروعیت قیام‌کنندگان اذعان کرد.

مستقل پیرامون ناکارآمدی نظام آخوندی که جز به فساد و غارت و چپاولگری سرمایه‌ها و قلع و قمع منابع کشور، سودای دیگری در سر نمی‌پرورانند نوشت: آنچه اکنون زبانه کشیده، شعله‌هایی از سال‌ها سوء‌مدیریت و ناکارآمدی سیاست‌های منبعث از حکمرانی نامطلوب است. حکمرانیِ مبتنی بر بی‌توجهی به بسترهای مشکلات عمده، بی‌اعتمادی به نظرات کارشناسی، اصرار بر برنامه‌های غیرعلمی و زیانبار و پیشی گرفتن دیدگاههای کوتاه مدت و فرمول‌هایی از نوع پاک کردن صورت مسأله!... اقیانوسی از کج سلیقگی، بی‌تعهدی و سوء‌مدیریت نیاز است تا این استان زرخیز را به کانون مناقشه و مشاجره تبدیل کند. تلاقی گرما، بی‌آبی، گرد و غبار بر بستری از انواع مشکلات عدیدۀ اقتصادی و معیشتی استان را در باتلاق سیاست‌های تمرکزگرایی فرو برده است... .

مستقل در ادامه به مشروعیت قیام علیه غارتگریهای نظام فاسد نوشت: اعتراف فریاد خوزستان دیگر مطالبات ایجابی نیست، نمایی سلبی پیدا کرده است. حرف ساده خوزستان این است: چیزی از شما نمی‌خواهیم؛ آنچه داریم نبرید! دست از سرِ آب خوزستان بردارید!

این روزنامه حکومتی با اعتراف به سرکوب که باعث هر چه بیشتر تعمیق شدن قیام و استمرار آن علیه حاکمیت شده است افزود: فقدان خویشتن‌داری و تعجیل در جمع کردن اعتراضات نیز موجب افتادن در دام مصادرۀ مطالبات و امنیتی کردن ماهیت آنها می‌شود. امری که سبب خشونت‌آمیز شدن تجمعات و آسیب دیدن طرفین می‌شود. فی‌الواقع در فردای تجمعات اعتراضی مردم آنچه می‌ماند، آجرهایی جدید است که از ساختمان اعتماد عمومی و سرمایۀ اجتماعی آب رفته‌اند و دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و نظام را حجیم‌تر و بلندتر کرده‌اند... مطالبات از خصوصیتی انباشتی و تجمیعی نیز برخوردار شده‌اند. یعنی بی‌درنگ مطالبات انباشتی و بی‌پاسخ گذشته به همدیگر زنجیر می‌شوند و یکدیگر را حمایت می‌کنند... بر همین اساس بلافاصله درخواستها از حدود و ثغور صنفی فراتر می‌روند و رنگ و بوی سیاسی- امنیتی به خود می‌گیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5cf821a9-49ae-44a0-95ef-3ddea60dfe24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات