728 x 90

حراج نفت توسط رژیم ایران

چوب حراج بر نفت ایران
چوب حراج بر نفت ایران

در آستانه تحریمهای نفتی آمریکا، رژیم آخوندی به حراج کردن نفت روی آورد.

در پی انتشار گزارشی در سایت نشریه تخصصی «پلاتز» مبنی بر ارائه تخفیف رژیم ایران به مشتریان نفتی، خبرگزاری رسمی رژیم موسوم به ایرنا روز دوشنبه ۲۲مرداد۹۷ به‌نقل از یک منبع آگاه در وزارت نفت نوشت:‌ ایران بر اساس عرف بازار به مشتریان نفتی تخفیف می‌دهد.

خبرگزاری بلومبرگ پیشتر اعلام کرد که بهای پیشنهادی ایران پایین‌ترین سطح قیمت در ۱۴سال گذشته است.

 

نشریه پلاتز روز جمعه گذشته گزارش داده بود که ایران برای مشتریان نفتی خود در ماه آینده میلادی، اختلاف قیمت نفت خود را نسبت به میانگین بهای نفت‌های شاخص عمان و دبی افزایش داده‌است.

 

حراج نفت ایران 

این مقام رژیم در وزارت نفت برای توجیه حراج و به تاراج دادن نفت ایران به ایرنا گفته است: دادن تخفیف به مشتریان، جزیی از ذات بازارهای جهانی به‌شمار می‌رود که توسط همه صادرکنندگان نفت انجام می‌شود. بر این اساس، با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا، فعالیت رقبا و … صادرکنندگان نفت برای اعطای تخفیف به خریداران تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

رژیم ایران رکورد پایین‌ترین قیمت نفت در ۱۴سال اخیر را شکست

یورونیوز در رابطه با ارزان فروشی نفت توسط رژیم ایران نوشت: شرکت ملی نفت ایران با اعمال تخفیف در قیمت رسمی فروش نفت خود به خریداران آسیایی در ماه سپتامبر، رکورد پایین‌ترین قیمت نفت در ۱۴سال اخیر را نسبت به نرخ اول بازار خاورمیانه شکسته است.

 

کشورهای عضو اوپک به‌طور معمول بهای نفت خود را بر اساس فرمول قیمت‌گذاری بزرگترین تولید‌کننده نفت خاورمیانه، عربستان سعودی، تغییر می‌دهند. به این معنی که اگر این کشور بهای نفت خود را افزایش دهد، مابقی کشورها نیز به نسبتی نرخ فروش نفت خود را افزایش می‌دهند. این مکانیزم همآهنگ سبب می‌شود تا صادرکنندگان نفت در فاصله تقریباً یکسانی از یکدیگر قرار بگیرند. امری که اکنون ایران از آن فاصله گرفته است و می‌تواند منجر به تنش در بازار قیمتها شود.

 

مطابق داده‌های مقایسه‌ای پایگاه اقتصادی بلومبرگ، تفاوت نرخ قیمت‌گذاری شده نفت ایران در قیاس با نرخ اصلی بازار از سال ۲۰۰۴ بدین‌سو بی‌سابقه بوده است.

هند، کره جنوبی و ژاپن عمده واردکنندگان آسیایی نفت ایران اعلام کرده‌اند که در حال متوقف کردن خرید نفت از رژیم ایران هستند.

 

درخواست آمریکا از کشورها برای توقف خرید نفت رژیم ایران

به نوشته یورونیوز یک مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا از درخواست آمریکا از کشورهای جهان برای توقف واردات نفت از رژیم ایران تا پیش از ماه نوامبر خبر داد.

این مقام آگاه در وزارت‌خارجه آمریکا گفت که با آغاز تحریم‌های نفتی آمریکا علیه رژیم ایران، این کشور معافیتی برای متحدان خود قائل نخواهد شد.

 

به گفته این مقام وزارت‌خارجه آمریکا، این کشور از هند و چین هم خواسته تا واردات نفت خود از ایران را تا چهارم ماه نوامبر که موعد آغاز تحریم نفتی ایران است، به صفر برسانند. وی افزود که ایالات متحده در این خصوص با ترکیه و عراق هم مذاکره خواهد کرد.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد که این کشور در هفته‌های آتی مذاکراتی با هم‌پیمانان نفتی آمریکا در منطقه خاورمیانه خواهد داشت تا همآهنگی لازم را برای عرضه کافی و عادلانه نفت در دوران تحریم نفت ایران به‌عمل بیاورد.

 

این مقام وزارت‌خارجه آمریکا تأکید کرد که به‌منظور مقابله با تحرکات رژیم ایران در منطقه خاورمیانه، آمریکا تصمیم گرفته تا جریان مالی این کشور را به‌شدت محدود کند. به‌گفته او این مسأله با امنیت ملی آمریکا در ارتباط است و به همین دلیل بسیار دشوار خواهد بود تا آمریکا در مورد کشوری استثناء قائل شود.

 

موسویان: خدا نکند به نفت در برابر غذا برسیم

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌یی رژیم می‌گوید به راست یا دروغ، موضوع «نفت در برابر غذا» یا «نفت در برابر کالا» مطرح شده است. خدا نکند که چنین اتفاقی بیفتد زیرا لکه ننگ تاریخی برای ایران خواهد بود.

وی در گفتگویی که توسط خبرگزاری حکومتی ایسنا منعکس شده می‌گوید در حقیقت بحران هسته‌یی به ایران تحمیل شد نه این‌که انتخاب ایران باشد. ایران بعد از انقلاب صرفاً به‌دنبال تکمیل پروژه نیروگاه هسته‌یی بو شهر بود که نود درصد تکمیل و وجه آن هم به آلمانها پرداخت شده بود.

 

تاراج نفت ایران در حل معضلات سیاسی رژیم

به نظر شما تصور این‌که هر مسأله بغرنج سیاسی و بین‌اللملی‌مان را با هبه‌ٔ نفت و گازمان می‌توانیم حل کنیم مانند نفت در برابر کالا با روسیه چقدر با تأمین منافع ملی منطبق است؟

نفت یک نعمت خدادادی است که ما و برخی دیگر از کشورهای نفت خیز مسلمان به بدترین وجه ممکن از آن استفاده کرده‌ایم زیرا سرنوشت اقتصاد کشور، بودجه و روزی مردم را به آن گره زده‌ایم.

یک کشوری مثل آلمان را با ایران مقایسه کنید. آلمان هیچ‌یک از ذخائر استراتژیک ایران مثل نفت، گاز و معادن عظیم را ندارد، تمدن و تاریخ ایران را ندارد، موقعیت استراتژیک جغرافیایی ایران را ندارد، وسعت خاکش حتی از یک چهارم خاک ایران هم کمتر است، جمعیتی مساوی ایران دارد، از نظر نبوغ نیروی انسانی هم به ایران هیچ برتری ندارد اگر کمتر نباشد. هیچ وقت هم دم از مدیریت جهان نزده است و بعد از جنگ جهانی دوم یعنی حدود ۷۰سال پیش هم با خاک یکسان شد بود. اما امروز اقتصاد آلمان کجا؟ و اقتصاد ایران کجا؟ رفاه و آسایش مردم آلمان کجا و مردم ما کجا؟ بنابراین ما باید بپذیریم که ایران در دویست، سیصد سال گذشته دچار ضعفهای مدیریتی فوق‌العاده اساسی شده و این وضعیت هم‌چنان ادامه دارد.(جزئیات بیشتر).

 

صادرات نفت ایران به کمترین میزان طی ۴ماه گذشته رسید

بر طبق گزارشات دریافتی صادرات نفت ایران در ماه گذشته میلادی به نسبت ماه پیش از آن هفت درصد کاهش یافته است. این کاهش حدود سه ماه پیش از بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه رژیم ایران رخ داده است. این گزارش می‌گوید: میانگین صادرات نفت ایران در ماه ژوئیه حدود روزی ۲میلیون و ۳۲۰هزار بشکه بود که کمترین میزان صادرات نفت این کشور در چهار ماه گذشته محسوب می‌شود.

 

کاهش هفت درصدی صادرات نفت در ماه گذشته میلادی

پایگاه اطلاع‌رسانی حکومتی تجارت نیوز جمعه۱۹مرداد۹۷به‌نقل از منابع خبری غربی گزارش داد: در ماه گذشته میلادی کره جنوبی و کشورهای اروپایی صادرات نفت از ایران را کاهش داده‌اند.

بنا بر این گزارش در همین دوره زمانی چین و هند، به‌عنوان مهم‌ترین مشتریان نفت ایران واردات خود از این کشور را حدود ۷۶و ۴۰هزار بشکه در روز افزایش دادند اما در مجموع صادرات نفت ایران، هفت درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

در ماه‌های گذشته صادرات نفت ایران با افت و خیزهای زیادی روبه‌رو بوده است. (جزئیات بیشتر)....

 

 هزینه حمل نفت ایران به اروپا دوبرابر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکتهای نفت‌کش به‌دلیل مخاطرات و تحریمهای آمریکا‌ برای انتقال نفت ایران به اروپا درخواست افزایش هزینه دوبرابری برای انتقال نفت کرده‌اند.

همچنین گزارشهایی وجود دارد که شرکتهای نفتکش کرایه پیشنهادی را از ۷دلار در هر تن به ۱۵دلار افزایش داده‌اند.

در صورت پذیرش این پیشنهاد که به‌نظر می‌رسد در زمان کنونی، چاره‌ای برای فروش نفت ایران البته با هزینه‌‌یی گزاف به‌شمار می‌رود، می‌تواند سود کلانی را نصیب مالکان نفت‌کش‌ها کند.(جزئیات بیشتر)

 

پیش‌بینی کاهش ۵۰درصدی فروش نفت ایران تا ماه آبان

خبرگزاری بلومبرگ ۱۹مرداد ۹۷در مطلبی به قلم نیک وادهامز در مورد بازگشت تحریمها علیه رژیم ایران و ضربه اقتصادی ناشی از آن از جمله نوشت، طی سال گذشته رژیم ایران حدود ۲.۲میلیون بشکه نفت در روز صادر کرده است.

قرار است آمریکا تحریمهای نفتی را بعد از ۴نوامبر (نیمه اول آبانماه ۹۷) علیه رژیم ایران از سر بگیرد، بنا‌ به‌ گفته دو تن از کارشناسان که دست‌اندر کار تلاشهای دولت آمریکا برای خفه کردن صادرات نفت خام ایران هستند، دولت ترامپ پیش‌بینی کرده است که بعد از اعمال تحریمهای نفتی، در اوایل نوامبر، واردات نفت ایران تا ۱میلیون بشکه در روز کاهش یابد.(جزئیات بیشتر)

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17fd39a7-e87d-463e-92db-1f990645b7a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات