728 x 90

حذف مزایای عیدی از زنان شاغل و بازنشسته توسط رئیسی جلاد

حذف مزایای عیدی از  زنان شاغل و بازنشسته
حذف مزایای عیدی از زنان شاغل و بازنشسته

خبرگزاری حکومتی ایلنا روز سه‌شنبه سوم اسفند خبر از عدم پرداخت «حق اولاد یا حق عائله‌مندی عیدی» به زنان بیمه‌شده خبر داد.
بر اساس گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا دولت عیدی پایان سال کارکنان دستگاههای اجرایی را یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان تعیین کرد و مقرر شد در چارچوب اعتبارات قانونی به کارکنان متأهل مشمول کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد ۴۰۰هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل هم ۱۵۰هزار تومان پرداخت شود.
اما برخلاف قانون کار و تأمین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری همین دولت چپاولگر، در بند ۵ بخشنامه مصوبه عیدی امسال، که در تاریخ ۲۷بهمن صادر شده است، عیدی زنان مشمول، صرفاً یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان تعیین شده است و از ۵۰۰هزار تومان حق همسر و ۱۵۰هزار تومان حق اولاد محروم شده‌اند.
این دزدی آشکار از حقوق اقشار محروم جامعه در مورد بازنشستگان کارگری نیز به همین صورت تبعیض جنسیتی اعمال شده است. بدین صورت که زنان بازنشسته، مستمری بگیر و بازمانده‌ٔ تحتِ پوشش سازمان تأمین اجتماعی که گاهاً تنها نان‌آور خانه و سرپرست خانوار بودند، تنها عیدی پایه به آنها تعلق می‌گیرد، یعنی یک میلیون و ششصد هزار تومان بدون ریالی حق اولاد یا عائله‌مندی.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4c6902d-d1c0-4d23-8774-48404509de94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات