728 x 90

امیرعبداللهیان: امروز اگر از غزه دفاع نکنیم فردا باید در مقابل این بمبها در شهرهای خودمان دفاع بکنیم

امیرعبداللهیان وزیر خارجه رژیم آخوندی
امیرعبداللهیان وزیر خارجه رژیم آخوندی

امیرعبداللهیان وزیر خارجه آخوندها در مصاحبه با تلویزیون حکومتی وحشت رژیم از شرایط داخلی و نیت واقعی حکومت آخوندی از جنگ‌افروزی در منطقه را برملا کرد و گفت امروز اگر ما از غزه دفاع نکنیم فردا باید در مقابل این بمبها در شهرهای خودمون دفاع بکنیم.

وزیر خارجه رژیم هم‌چنین گفت: اگر از فرصت‌های به‌شدت فشرده در ساعات آینده استفاده نشود امکان گشایش جبهه‌های جدید اجتناب‌ناپذیر هست. حسن نصرالله گفته اگر امروز ما اقدام پیش‌دستانه نکنیم فردا باید در بیروت با اسراییل بجنگیم

وزیر خارجه رژیم هم‌چنین به گفتگو و تبادل پیام با آمریکا اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه ایرلند که حامل پیامی از طرف غرب برای ما بود گفتگو داشتیم به‌صراحت من به وزیر خارجه ایرلند هم گفتم که لطفاً به طرف‌های آمریکایی و غربی بگویید منصفانه قضاوت بکنند.

 

تلویزیون رژیم ۲۴ مهر ۱۴۰۲:

مجری: امیر عبداللهیان امروز در فضای ایکس در فضای مجازی نوشت که با وزرای خارجه تونس مالزی و پاکستانگفتگو کرده و البته این‌که جمله‌ای که خوب می‌شه که تفسیر اون را از آقای وزیر پرسید گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود.

امیرعبداللهیان:

در سفری که به منطقه داشتم و دیداری که با رهبران مقاومت و مقامات سیاسی منطقه انجام شد اون ها یک توجه ویژه‌یی به این مسأله داشتند که اگر راه‌کارهای سیاسی بتواند به نتیجه برسد و در راستای برقراری آرامش در منطقه باشد فرصتی رو برای این کار در نظر خواهند گرفت اما در صورت تداوم جنایات جنگی رژیم کودک کش اسراییل علیه ساکنان غیرنظامی غزه هر احتمال متصور هست امروز که من با تعدادی از وزرای خارجه کشورهای اسلامی و منطقه ارتباط داشتم و هم‌چنین با بررسی آخرین وضعیت در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به این جمع‌بندی نزدیک‌تر شدیم که اگر از فرصت‌های محدود و به‌شدت فشرده‌ای که در اختیار سازمان ملل متحد و کنشگران سیاسی هست در ساعات آینده استفاده نشود امکان گشایش جبهه‌های جدید علیه رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر هست خوب ما هم در بخش سیاسی در این سفر رایزنیهایی را داشتیم هم در بخش مقاومت من بدون اغراق باید بگم که مقاومت از هم روحیه بالایی برخوردار هست و هم رهبران مقاومت گفتند در حوزه امکانات ما حتی می‌توانیم یک درگیری و جنگ بلندمدت رو با رژیم صهیونیستی دنبال کنیم. امروز به صراحت ما به طرف‌های آمریکایی گفته‌ایم و من مایلم در این برنامه هم اعلام بکنم آمریکایی‌ها نمی‌توانند در جایگاهی قرار بگیرند که همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت بکنند پیام‌هایی را دائماً بدهند.

لذا زمان برای این پیام‌های آمریکا کاملاً رو به پایان هست من مایلم هشدار بدهم تا دیر نشده به جای ارسال پیام‌های ریاکارانه جنایت جنگی علیه زنان کودکان و غیرنظامیان را متوقف کنند.

وزیر خارجه ایرلند که حامل پیامی از طرف غرب برای ما بود گفتگو داشتیم به‌صراحت من به وزیر خارجه ایرلند هم گفتم که لطفاً به طرف‌های آمریکایی و غربی بگویید منصفانه قضاوت بکنند ما به نیروهای مقاومت در منطقه دستور نمی‌دهیم اونها خود رأسأ تصمیم می‌گیرند و رأسأ اقدام می‌کنند زمان به‌شدت رو به پایان است اگر تداوم جنایات جنگی علیه مردم بی‌گناه غزه متوقف نشود و فوراً توقف این جنایات رو جهان شاهد نباشد جبهه‌های جدید گشوده خواهد شد و اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

مجری: شما در گفتگویی که با شبکه الجزیره قطر داشتید هشدار دادید صراحتاً که ایران نمی‌تونه نسبت به وضع موجود در غزه تماشاچی باشد هم‌چنین جمله‌یی بکار بردید که ساعت صفر به‌معنای شروع یک جنگ تمام‌عیار تعیین‌شده هم‌چنین جمله دیگری بکار بردید که دست همه روی ماشه برای شلیک است آیا ایران وارد جنگ خواهد شد؟

امیرعبداللهیان: ببینید اولاً هر احتمالی متصور است یعنی من مایلم بار دیگر تأکید بکنم که هیچ طرفی نمی‌تواند نسبت به تداوم این جنایات و این وضعیت بی‌تفاوت باشد ما امروز وقتی از مقاومت صحبت می‌کنیم فقط منظورمون حزب‌الله در لبنان نیست طرف‌های مقابل به‌خوبی می‌دانند که گروه‌های مقاومت در راستای حفظ استقلال کشورها و مقابله با تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته به‌صورت خودجوش! در سراسر منطقه سازماندهی شدند لذا گسترش جنگ در حوزه مقاومت به‌تنهایی صحنه‌ای را ایجاد خواهد کرد که نتیجه اون تغییر نقشه جغرافیایی رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

امیرعبداللهیان: امروز اگر ما از غزه دفاع نکنیم فردا باید در مقابل این بمبها در بیمارستان کودکان در شهرهای خودمون دفاع بکنیم آقای سید حسن نصرالله تعبیر بسیار دقیقی داشتند گفتند بله ممکن است در جامعه لبنان هم نسبت به این تحولات برخی بگویند ما وارد جنگ نشویم اما اگر امروز ما اقدام پیش‌دستانه به‌عنوان حزب‌الله در لبنان نکنیم در صورت ضرورت فردا باید در بیروت با رژیم صهیونیستی و عوامل اسراییل و نظامیان اسراییل بجنگیم

امنیت مقوله به هم پیوسته است هیچ کشوری علاقمه‌مند نیست که در سرزمینهای خودش با اشغالگری که هفتاد و چند سال هست حقوق یک ملت را زیر پا گذاشته مواجه بشه برای ما یک فرصت هست که در درون خانه صهیونیستها متوقف بشوند امنیت منطقه امنیت ایران هست.

(تلویزیون افق رژیم ۲۴مهر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8051658b-d90a-432b-b69b-27d65b293db0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات