728 x 90

جوزف بورل خواستار حمایت از آنتونیو گوترز شد

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد
آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد

 

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۱۶ آذر در صفحه توئیتر خود خواستار حمایت از آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل شد و نوشت: «من از اعضای اتحادیه اروپا در شورای امنیت سازمان ملل و شرکای همفکر خود می‌خواهم که از آنتونی گوترز دبیرکل سازمان ملل حمایت کنند. شورای امنیت سازمان ملل باید فوراً برای جلوگیری از فروپاشی کامل وضعیت انسانی در غزه اقدام کند».

این در حالی است که آنتونیو گوترز روز چهارشنبه در اقدامی کم‌سابقه ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل متحد را فعال کرد. ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل، به دبیرکل این سازمان اجازه می‌دهد در شرایطی که «امنیت و صلح جهانی» به مخاطره افتاده است، اعضای شورای امنیت را به جلسه‌یی فوری دعوت کند و آقای گوترز با توجه به بحران انسانی در نوار غزه برای اولین بار بود که از این ماده استفاده می‌کرد تا زمینه آتش‌بس انسان‌دوستانه در این منطقه فراهم شود.


بورل هم‌چنین از اسراییل خواست که به تمام نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل اجازه دهد تا بتوانند ار غیرنظامیان فلسطینی در غزه حمایت کنند.

پیش از این سفیر اسراییل در سازمان ملل متحد، در واکنش به اقدام آنتونیو گوترز مبنی بر فعال کردن ماده ۹۹ منشور جهانی این سازمان، خواستار استعفای او شده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93b75b1f-cca4-44db-9b90-658aa4f6b659"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات