728 x 90

جو بایدن وضعیت اضطراری ملی آمریکا در ارتباط با ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

جو  بایدن رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

بایدن وضعیت اضطراری ملی آمریکا در ارتباط با رژیم ایران را به‌مدت یک سال دیگر تمدید کرد. بایدن گفت از زمانی‌که دولت وقت آمریکا در نوامبر ۱۹۷۹ در ارتباط با رژیم ایران وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد، روابط با ایران هنوز عادی‌سازی نشده است.

سایت کاخ سفید، روز ۱۷ آبان نوشت:
نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان و رئیس مجلس سنا درباره تداوم وضعیت اضطراری ملی در رابطه با ایران
خانم ریاست مجلس: (خانم رئیس)
بخش ۲۰۲ (d) قانون اضطراری ملی (۵۰ U. S. C. ۱۶۲۲ (d)) خاتمه خودکار وضعیت اضطراری ملی را ارائه می‌کند، مگر این‌که ظرف ۹۰روز قبل از تاریخ سالگرد اعلام آن، رئیس‌جمهور در ثبت فدرال منتشر کند و ارسال کند. به کنگره اطلاعیه‌یی مبنی بر این‌که وضعیت اضطراری پس از تاریخ سالگرد ادامه خواهد داشت. مطابق با این ماده، اطلاعیه ضمیمه شده مبنی بر این‌که وضعیت اضطراری ملی در رابطه با ایران که در فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰ مورخ ۱۴نوامبر ۱۹۷۹ اعلام شده بود، برای انتشار به اداره ثبت فدرال فرستاده‌ام که پس از ۱۴نوامبر ۲۰۲۲ ادامه می‌یابد.
روابط ما با ایران هنوز عادی نشده است و روند اجرای توافقات مورخ ۱۹ژانویه ۱۹۸۱ با ایران ادامه دارد. بنابراین تشخیص داده‌ام که ادامه وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰ در رابطه با ایران ضروری است.
ارادتمند جوزف بایدن

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7331eccf-c907-4a1d-a4cf-cbbc77d007a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات