728 x 90

جمهوریخواهان ارشد کنگره نسبت به اقدام بایدن برای احیای توافق اتمی ناقص ایران هشدار دادند

سایت کنگره آمریکا - نامه جمهوریخواهان ارشد کنگره آمریکا به آنتونی بلینکن
سایت کنگره آمریکا - نامه جمهوریخواهان ارشد کنگره آمریکا به آنتونی بلینکن

جمهوری‌خواهان ارشد کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به آنتونی بلینکن، خواستار برگزاری جلسه توجیهی در سطح کارکنان در مورد پیگیری بایدن برای احیای برجام و استراتژی فعلی منع گسترش سلاحهای هسته‌یی در سریع‌ترین زمان ممکن شدند.

سایت کنگره آمریکا روز ۱۰فروردین نامه جمهوریخواهان به بلینکن را منتشر کرد:

نماینده ارشد کمیته نظارت و اصلاحات در مجلس نمایندگان، جیمز کومر، عضو ارشد کمیته فرعی امنیت ملی، گلن گروتمن، نماینده ویرجینیا فاکس و جمهوریخواهان کمیته نظارت، امروز نگرانی خود در مورد گزارشهایی را ابراز کردند که نشان می‌دهد دولت بایدن برای احیای توافق ناقص دوران اوباما با ایران تلاش می‌کند، و در قبال رژیم نرمش بیشتری نشان می‌دهد که حتی بیشتر به ضرر منافع آمریکا می‌باشد. قانونگذاران جمهوریخواه در نامه‌یی به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، خواستار ارائه توضیحاتی در مورد مذاکرات هسته‌یی جدید دولت بایدن با ایران شدند.

این قانونگذاران نوشتند: «ما در حال نظارت بر تلاش دولت بایدن برای بازگرداندن توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ایران، که به‌طور رسمی تحت عنوان برنامه جامع اقدام مشترک شناخته می‌شود، هستیم. گزارشهای رسانه‌ها نشان می‌دهد که کارکنان وزارت امور خارجه نگران هستند که دولت توافقی به ایران ارائه دهد که حتی از آنچه دولت اوباما در برجام اولیه انجام داده بود سخاوتمندانه‌تر باشد. گزارشهای مذاکرات در حال انجام با ایران نگرانی‌های جدی در مورد این ایجاد کرده است که چرا دولت آمریکا مایل به تعامل و ارائه دلارهای مالیات‌دهندگان آمریکایی به کشوری است که با منافع آمریکا در تضاد است. رژیم ایران یک دولت حامی تروریسم است و زمانی که توانایی هسته‌یی را در اختیار داشته باشد، می‌تواند آن را علیه ملت و متحدان ما تبدیل به سلاح کند. آمریکا نباید با چنین رژیم وحشی وارد مذاکره شود. خودداری رئیس‌جمهور بایدن از دسترسی گسترده به منابع نفت و گاز داخلی، انگیزه‌های او را برای رسیدن به توافقی که ممکن است به ایران اجازه صادرات نفت را بدهد، زیر سؤال می‌برد.

تحت رهبری رئیس‌جمهور ترامپ، ایالات متحده تحریم‌ها علیه ایران را که بر اساس برجام رئیس‌جمهور اوباما لغو شده بود، بازگرداند. سال گذشته، رئیس‌جمهور بایدن گامی نادرست برای لغو بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران توسط رئیس‌جمهور ترامپ برداشت، و مذاکرات جدید دولت برای احیای برجام توسط رابرت مالی، فرستاده ویژه ایران در امور ایران هدایت می‌شود. همان‌طور که اجرا شد، برجام فعالیت‌های بدخیم ایران، از جمله تأمین مالی سازمانهای تروریستی بین‌المللی و توسعه موشک‌های بالستیک را نادیده گرفت. رژیم ایران به اقدامات خصمانه خود علیه مقامات و داراییهای آمریکایی از جمله یک رگبار موشکی که در ۱۳مارس۲۰۲۲ به مجموعه کنسولگری ایالات متحده در شمال عراق اصابت کرد، ادامه می‌دهد.

قانونگذاران ادامه دادند: «بسیاری بر این باور بودند که برجام باندازه کافی توانایی رژیم ایران برای تولید تسلیحات هسته‌یی را محدود نمی‌کند. علاوه بر این، گزارشهای خبری اخیر در مورد اقدامات خصمانه رژیم ایران علیه مقامات و دارایی‌های آمریکایی سؤالات جدی را در مورد تمایل مستمر دولت بایدن برای همکاری با ایران در هر شکل رسمی ایجاد می‌کند... به نظر می‌رسد به جای تشویق تولید انرژی داخلی، به‌نظر می‌آید دولت آمریکا به‌شدت تلاش می‌کند تا در ماههای آتی امکان ورود مجدد ایران به بازارهای بین‌المللی نفت را فراهم کند. ما بسیار نگران هستیم که مذاکرات جدید هسته‌یی ایران توسط دولت بایدن، آمریکایی‌ها و بقیه جهان را در معرض خطر قرار دهد. بنابراین، ما یک جلسه بریفینگ در سطح کارکنان در مورد پیگیری رئیس‌جمهور بایدن برای احیای برجام و استراتژی فعلی منع گسترش سلاحهای هسته‌یی در سریع‌ترین زمان ممکن درخواست می‌کنیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ac9253f-7a66-4d21-84ee-ae9748d02320"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات