728 x 90

جلسه ویژه ۲رئیس‌جمهور و ۴نخست‌وزیر پیشین با رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در پاریس

جلسه ویژه ۲رئیس‌جمهور و ۴نخست‌وزیر پیشین با رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در پاریس
جلسه ویژه ۲رئیس‌جمهور و ۴نخست‌وزیر پیشین با رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در پاریس

جلسه ویژه ۲ رئیس‌جمهور و ۴ نخست‌وزیر پیشین

با رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در پاریس

۱ تیر ۱۴۰۲

ابتکار بین‌المللی برای سیاست در قبال ایران

ارائه بیانیه تاریخی ۱۱۷تن رهبران پیشین جهان

برای یک جمهوری دموکراتیک در ایران

سخنرانیهای

فرناندو کویروگا رئیس‌جمهور بولیوی۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱

آندره کیسکا رئیس‌جمهور اوسلواکی۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹

ماتیو رنتسی نخست‌وزیر ایتالیا۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶

گی فرهوشتاد نخست‌وزیر بلژیک ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸

ژوام بارتومو‌ئو نخست‌وزیر آندورا ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱

خانم یولیا تیموشینکو نخست‌وزیر اوکراین۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰

 

خانم مریم رجوی

ابتکار عمل شما در فراخوان به رهبران جهان

برای اقدام قاطع علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران و ایستادن در کنار مردم ایران

یک نقطه‌عطف در جهت‌گیری بین‌المللی راجع‌به مسألهٴ ایران است

پایداری این مقاومت بر استقلال، آزادی، حاکمیت مردمی

و نفی دیکتاتوریهای شاه و شیخ

مقاومت ایران را در کانون اعتماد مردم قرار داده است

 

روز پنجشنبه اول تیرماه برابر با ۲۱ژوئن یک جلسه با حضور شماری از رؤسای جمهور و نخست وزیران پیشین کشورهای اروپایی و آمریکایی و هم‌چنین تعدادی از شخصیتهای سیاسی و با حضور و سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در مقر شورای ملی مقاومت در پاریس برگزار شد

در این جلسه که تحت عنوان ابتکار بین‌المللی برای سیاست در قبال ایران با مدیریت آقای استرون استیونسون برگزار شد بیانیه تاریخی ۱۱۷تن رهبران پیشین جهان برای یک جمهوری دموکراتیک در ایران ارائه شد

خانم مریم رجوی طی سخنانی ضمن خوشآمدگویی به حاضران گفت:

قیام اخیر نشان داد که در برابر شرایط وحشتناک مردم ایران و نارضایتیهای فزاینده، استبداد دینی هیچ راه‌حلی ندارد.

تنها گریزگاه رژیم، سرکوب بیشتر و افزایش صدور تروریسم و جنگ‌افروزی است. همزمان تلاش برای بی‌اعتبارسازی اپوزیسیون دموکراتیک را با یک کارزار اطلاعات غلط در داخل و خارج کشور تشدید می‌کند.

خانم رجوی افزود: رفتار رژیم نتیجهٔ سیاست مماشات غرب طی چهار دهه گذشته است. اکنون زمان تغییر بنیادی این سیاست است. سیاست مماشات، این روزها نتایج فاجعه باری داشته است:

حمله خشونت‌بار ۱۲۰۰ پلیس به‌پناهندگان عضو سازمان مجاهدین در آلبانی که به کشته شدن یک عضو مجاهدین و مجروح شدن بیش از ۱۰۰تن منجر شد و ممنوع کردن تظاهرات ۱۰تیر ایرانیان در پاریس هر دو حادثه که به‌خواست رژیم ایران صورت گرفته بسیاری از ارزشهای بنیادین اروپا را مانند آزادی بیان و آزادی اجتماعات و حق پناهندگی نقض کرده است. آنها هم‌چنین معاهدات بین‌المللی، مانند کنوانسیون حقوق پناهندگان، اعلامیهٔ جهانی حقوق‌بشر و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر را زیرپا گذاشتهاند. این ادامهٔ سیاست مماشات است که رژیم را در ادامه سیاستهای مخربش جریتر می‌کند.

جلسه ویژه ۲رئیس‌جمهور و ۴نخست‌وزیر پیشین با رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در پاریس

استرون استیونسون همآهنگ‌کنندهٴ کارزار تغییر برای ایران در آغاز این اجلاس با اشاره به‌نامهٔ ۱۱۷تن از رهبران جهان در حمایت از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی و قیام مردم ایران گفت، شما توانستید دیوار سکوت را که حول ایران و رژیم فاشیسم مذهبی شکل گرفته بشکنید؛ و با شکستن دیوار این سکوت، آخوندها دیوانه شده‌اند.

حملهٔ وحشتناک علیه اشرف۳ توسط اسپاک سازمان داده شده که توسط یک فرد تحت نفوذ آمریکا اداره می‌شود. این‌را می‌شود مستقیماً به تهران و رژیم آخوندها ربط داد که این بحران را به‌وجود آوردند.

نامهٔ ۱۱۷تن از رهبران جهان شامل امضای ۵۲رئیس‌جمهور، ۵۴نخست‌وزیر، یک صدراعظم و دو رئیس پیشین شورای اروپا و ۳برنده جایزه نوبل می‌شود.

 

گی فر هوفشتاد نخست‌وزیر سابق بلژیک:

گی فر هوفشتاد نخست‌وزیر سابق بلژیک:

گی فرهوشتاد نخست‌وزیر بلژیک-۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ در سخنرانی خود گفت:

این اولین بار است که این تعداد از سیاست‌مداران متحدند تا به‌یک رویکرد تماماً جدید در قبال ایران فراخوان بدهند.

در این نامه ما خواهان تغییر استراتژی دولتها شده‌ایم و این‌که اقدامات قاطعی را علیه رژیم تروریستی حاکم بر ایران در پیش بگیرند.

به‌همهٔ رهبران، از جمله آنهایی که در قدرت هستند فراخوان می‌دهیم که به‌ما بپیوندند.

این تعهد ما است تا این‌که رژیم آخوندها سرنگون و از صفحه روزگار پاک شود و تا وقتی که یک انتخابات آزاد و دموکراتیک در ایران صورت بگیرد.

فرهوشتاد با اشاره به‌شکست سیاست مماشات و تلاش‌های سالیان دولتهای غربی برای استمالت از آخوندها افزود، مدره‌یی در این رژیم وجود ندارد. با هیچ‌کس در این رژیم نمی‌توان صحبت کرد. همهٔ آنها دستانشان را بر گلوی مردم ایران گذاشته‌اند.

در ماه گذشته ۱۴۲بی‌گناه در ایران اعدام شدند... آخوندها این «افتخار» شرم‌آور را دارند که بالاترین تعداد اعدامها (به‌نسبت جمعیت را) به‌خودشان اختصاص داده‌اند.

آخوندها (در برجام) همهٔ تعهدات خودشان را زیر پا گذاشتند. هیچ امتیازی در توافق اتمی قابل‌قبول نیست؛ به‌خصوص قربانی‌کردن ساکنان اشرف قابل‌قبول نیست و باید با آن مخالفت کرد. .

آقای فرهوشتاد ۴گام عملی را برای یک سیاست جدید در قبال رژیم آخوندی توصیه کرد.

اول: افزایش لیست تحریم افراد و نهادهای رژیم تا همهٔ سرکوبگران را در بر بگیرد.

دوم: لیست‌گذاری تروریستی فوری سپاه پاسداران.

سوم: حمایت از همهٔ ابتکار عمل‌ها از جمله برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران.

چهارم: آماده‌شدن برای یک برنامهٔ بازسازی اقتصادی ایران.

وی در ادامه گفت، بهترین راه نشان دادن حمایتمان از مردم ایران این است که برای آینده بعد از سرنگونی آخوندها نشان بدهیم. من به‌واقع امیدوارم که امروز این نامهٔ سرگشادهٴ ما خطاب به‌سران کشورهای جهان، شروع یک تغییر بنیادین در استراتژی و رویکرد جامعهٔ بین‌المللی در قبال ایران و مبنایی برای کسب آزادی توسط مردم ایران باشد.

 

ماتئو رنتسی نخست‌وزیر پیشین ایتالیا:

ماتئو رنتسی نخست‌وزیر پیشین ایتالیا

ماتئو رنتسی نخست‌وزیر ایتالیا-۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در سخنان خود در اجلاس «ابتکار بین‌المللی برای سیاست در قبال ایران» گفت، شما حدود۵۰سال است که علیه دیکتاتوری مبارزه می‌کنید. شما نشان داده‌اید که یک مقاومت عظیم و یک پایداری بزرگ را رقم زده‌اید.

من روز به‌روز ظرفیت عظیم شما را برای غلبه بر سختی‌ها می‌بینم.

من فقط برای ابراز همبستگی به‌اینجا نیامده‌ام. بلکه هم‌چنین به‌این دلیل اینجا هستم که معتقدم شما به‌جهان نیاز دارید و جهان هم هم‌زمان به‌شما و مقاومت شما نیاز دارد. چرا که این منجر به‌یک تغییر بنیادین می‌شود... .

این آینده بدون نکات بسیار مهمی که خانم مریم رجوی توضیح دادند و نامه‌یی که ما در حمایت و همبستگی با شما امضا کردیم، امکان‌پذیر نیست.

جهان به‌نقش و تجربهٔ شما نیاز دارد و همبستگی با شما صرفاً همبستگی با کسانی نیست که با دیکتاتوری جنگیده‌اند... برقراری یک ایران جدید در نظر جدید جهانی ضروری است. یکی از دلایل امضای نامه توسط من، همین بود.

 

یولیا تیموشنکو نخست‌وزیر پیشین اوکراین -۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ :

یولیا تیمو شنکو نخست‌وزیر پیشین اوکراین

خانم یولیا تیموشنکو نخست‌وزیر اوکراین-۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ در سخنان خود گفت:

به‌اینجا آمده‌ام تا همبستگی خودم را با مردم ایران در مبارزه درازمدتشان علیه اشغالگران داخلی و رژیم‌های دیکتاتوری، برای آزادی و حق حاکمیت مردم ابراز کنم.

چه‌طور می‌توانستم کشورم را در چنین وضعیت فاجعه‌باری ترک کنم و به‌اینجا بیایم؟ علتش این است که می‌دانم پیروزی مردم ایران به‌همان اندازه برای جهان و تک‌تک ما مهم است که پیروزی مردم اوکراین برای ما مهم است.

شما امروز مانند اوکراینی‌ها به‌جای جهان و برای جهان ایستاده‌اید.

خانم تیموشنکو اضافه کرد، چند ماه پیش پارلمان ما قطعنامه‌یی را به‌اتفاق آرا به‌تصویب رساند و سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه رژیم ایران اعمال کرد.

این نامه که رهبران جهان اعلام کردند، ابتکارعمل جدیدی است تا همهٔ جهان همین تصمیم را در قبال مردم ایران اتخاذ کنند.

مقاومت شما توسط یک بانوی والا هم‌چون خانم رجوی رهبری می‌شود. وقتی ایشان را برای اولین بار دیدم، متوجه شدم که چه اعتماد به‌نفسی از ایشان ساطع می‌شود. زنی بسیار با صلابت. من برای شما نه فقط آرزوی پیروزی می‌کنم، بلکه فکر می‌کنم شما قلب مردمتان هستید و رهبری شما به‌جهان نشان خواهد داد که رژیم‌های شرور ضعیف و شکست‌پذیرند.

مهم‌ترین چیز این است که به‌مردمتان مسیر آینده را نشان بدهید. آینده‌یی با سعادت برای ایران؛ شما از آن برخوردار هستید، همان برنامهٔ ۱۰ماده‌یی که بسیار قدرتمند است و ارزش آن‌را دارد که جان و مالمان را فدایش کنیم. من به‌خوبی می‌دانم که چقدر زنان ایران قدرتمند هستند. می‌خواهم به‌شما مستقیماً بگویم که ما قهرمانی‌های شما را می‌بینیم و می‌دانیم که این برای شما بسا سخت‌تر از مردان است که حق خودتان را بگیرید و برای آن بجنگید. و هیچ‌چیز ارزشمندتر از این نیست که زنان پیشتاز قیام اخیر بوده‌اند.

 

آندره کیسکا رئیس جمهور سابق اسلواکی:

آندره کیسکا نخست‌وزیر سابق اسلواکی

آندره کیسکا رئیس‌جمهور اسلوواکی-۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ در سخنان خود گفت:

یک رژیم دیکتاتوری بر ایران حاکم است و برخی سیاست‌مداران در دنیای دموکراتیک هنوز معتقد به‌سازش با آنها به‌جای قاطعیت هستند. ولی این رفتار توسط آنها خودخواهانه، کوته‌بینانه و مملو از ضایعات برای مردم ایران است.

مردم ایران خواهان یک جمهوری دموکراتیک هستند.

همبستگی عمیق خودم را با مردم ایران و امید آنها برای آزادی و دموکراسی و احترام به‌حقوق بنیادین بشر ابراز می‌کنم.

مردم ایران شایستهٴ زندگی در یک کشور دموکراتیک هستند که در آن قدرت در دست شهروندان باشد. این مسئولیت ما به‌عنوان رهبران دموکراتیک که از تلاش آنها حمایت کنیم.

 

فرناندو گوییروگا رئیس جمهور سابق بولیوی:

فرناندو گوییروگا نخست‌وزیر سابق بولیوی

فرناندو کویروگا رئیس‌جمهور بولیوی - ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ در سخنرانی در اجلاس ابتکار برای سیاست در قبال ایران در پاریس گفت، به‌خانم رجوی درود می‌فرستم و تشکر می‌کنم که ما را دعوت کردید.

مارتین لوترکینگ گفت که بی‌عدالتی در هر کجا، تهدیدی برای عدالت در همه‌جاست. آخوندها در همه‌جا تهدیدی برای آزادی و دموکراسی هستند.

دموکراسی‌ها باید با هم همآهنگ کنند. همآهنگی بین دیکتاتورها این را ضروری می‌سازد که ما از دولتهای غربی بخواهیم که ما کمک شما را نمی‌خواهیم، فقط از دیکتاتورها حمایت نکنید و به‌آنها کمک نکنید.

چرا وقتی پناهندگان ایرانی در آلبانی مورد سرکوب قرار می‌گیرند سکوت پیشه می‌کنید و صدایتان را بلند نمی‌کنید؟

فرناندو کویروگا اضافه کرد، زنان پیشتاز مبارزه هستند. زنان برای آزادی و دموکراسی در همه‌جا می‌جنگند و مبارزه می‌کنند.

 

ژوام بارتومو‌ئو نخست‌وزیر آندورا - ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱:

یاری باتوما کاسانی نخست‌وزیر سابق آندورا

ژوام بارتومو‌ئو نخست‌وزیر آندورا - ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ سخنران بعدی این اجلاس اظهار داشت، فرانسوا میتران (در مورد رژیم آخوندها) می‌گفت که نمی‌توان یک خلق را ۱۴قرن به‌عقب برگرداند. متأسفانه این هنوز احساسی است که باید موجب نگرانی ما باشد. ما شاهد سرکوب‌های وحشیانه و نقض حقوق‌بشر در ایران بوده‌ایم.

من احترامات و درود خودم را به‌زنان و مبارزه و شجاعت آنها ابراز می‌کنم. من این نامهٔ سرگشاده را امضا کردم، چون ایمان و اعتقاد دارم که باید حمایت خودم و مردم آندورا را از مردم ایران و از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی برای آینده ایران ابراز کنم.

(تلاش برای) لغو حکم اعدام، جدایی دین و دولت، خودمختاری برای ملیتها و یک ایران غیراتمی، مبارزه‌یی است که با ارزش‌ها و اصول کشور من نیز هم‌خوانی دارد.

من چندین سال در شورای اروپا حضور داشته‌ام و حمایت آنها را از هدف عادلانهٴ شما دیده‌ام. فکر می‌کنم ما باید برای عدالت و استقلال و یک نظام قضایی عادلانه بجنگیم.

آزادی و دموکراسی در چشم‌انداز است، باید استقامت کرد و ما با شما هستیم. از شما می‌خواهم که به‌این مبارزه ادامه بدهید و برایتان آرزوی پیروزی می‌کنم.

 

آلخو ویدال کوآدراس نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا:

آلخو ویدال کوآدراس

در ادامهٔ این اجلاس، دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت و نایب‌رئیس اول پیشین پارلمان اروپا در سخنرانی خود گفت، اینجا هستیم همراه با تعدادی از امضاکنندگان نامهٔ بیش از ۱۰۰تن از سران کشورها و رهبران جهان در حمایت از مردم ایران و در رد رژیم دیکتاتور حاکم بر ایران. این یک اقدام تاریخی است و تناقض آشکاری را در سیاست غرب در قبال ایران برجسته می‌کند. شورای ملی مقاومت ایران حمایت عظیمی را در پارلمانها دارد؛ از جمله در پارلمانهای اروپایی، در کنگرهٴ آمریکا و در مجلسین انگلستان.

به‌تازگی افتخار این‌را داشتم که در بازدید خانم مریم رجوی از پارلمان اروپا شرکت کنم که بسیار موفقیت‌آمیز بود. دهها نفر مشتاقانه از شورای ملی مقاومت حمایت می‌کردند.

هم‌چنین رهبران کشورها یعنی کسانی که بالاترین مسئولیتها را در کشورشان داشته‌اند، مشتاقانه از خانم رجوی و مردم و مقاومت ایران حمایت می‌کنند

این شخصیتها که امروز با روحیهٔ مستقل صحبت می‌کنند، نشانی از کیفیت این جنبش است.

اما دولتها به‌جای مقابله با زن‌ستیزترین و تروریست‌ترین و ضدانسانی‌ترین رژیم سیاسی جهان، به‌سیاست استمالت و مذاکره با این رژیم چسبیده‌اند. در حالی‌که ثابت شده این سیاست نه تنها بی‌فایده است، بلکه ضداهدافی است که خودشان دارند... .

وی افزود قطعاً جهان با یک ایران دموکراتیک و آزاد، جهانی بهتر و کاملاً متفاوت خواهد بود ولی دولتهای غربی تلاش می‌کنند این حقیقت را نبینند. آنها بزدل هستند، وقتی جنایت‌های این رژیم را تحمل می‌کنند. حملهٔ اخیر وحشیانه به‌اشرف۳ در آلبانی، یک نمونه است.

نخست‌وزیر پیشین آلبانی سالی بریشا (امروز در پارلمان این کشور) دربارهٔ حمله به‌اشرف۳ گفت: اینجا هستم تا اعلام کنم که این لحظه بیش از همیشه، من احساس می‌کنم یکی از آنها هستم. احساس می‌کنم یک مجاهد هستم، یک مبارز آزادی هستم و از آنها حمایت می‌کنم. امروز مجاهد هستم، چرا که دولت این کشور یک مبارز آزادی را در خاک خودش کشت.

دکتر آلخو ویدال کودراس در ادامه گفت: من هم به نوبه خودم می‌گویم: من هم امروز یک مجاهد هستم. چون بودن با شورا و مجاهدین و مریم رجوی، ایستادن در طرف درست تاریخ علیه دیکتاتوری و استبداد است.

هیچ دیکتاتوری، نمی‌تواند تا ابد باقی بماند. آنها در خون بیگناهانی که ریخته‌اند خفه و غرق خواهند شد. ما آخوندها را سرنگون خواهیم کرد و روز پرافتخار آزادی ایران را خواهیم دید. روزی که فداکاریهای بسیار بزرگ، به‌ثمر خواهد نشست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92b106b6-f6bd-45eb-99fd-eac41ac1b828"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات