728 x 90

جلسه نمایندگان پارلمان انگلستان در رابطه با لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

جلسه نمایندگان پارلمان انگلستان
جلسه نمایندگان پارلمان انگلستان

گروهی از نمایندگان پارلمان انگلستان در جلسه روز دوشنبه ۱۷بهمن این پارلمان ضمن تأکید بر نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران از معاون وزیر کشور خواستند موضع دولت را در مورد تهدیدات رژیم ایران توضیح دهد.

در ابتدا تام توگنهات، معاون وزیر کشور در امور امنیتی گفت: مدیرکل (ام. آی ۵) MI۵ اخیراً اعلام کرده است که از ژانویه ۲۰۲۲ تاکنون حداقل ده مورد تهدید از جانب ر‌ژیم ایران برای ربودن یا حتی کشتن افراد مستقر در انگلستان وجود داشته است.

به همین جهت سطح تهدید این رژیم در معرض بررسی دائمی قرار دارد. من و وزیر کشور در حال کار با شرکای‌مان در دولت هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه ابزارهایی که در اختیار ما قرار دارند را برای محافظت از افراد در انگلستان در برابر هر گونه تهدیدی از جانب رژیم ایران بکار می‌گیریم.

ویرندرا شارما، از حزب کارگر گفت: این رژیم در تمامیتش سالهاست که پوسیده و از دور خارج بوده است. سران سپاه پاسداران این رژیم اجازه دارند به انگلستان سفر کنند و ثروت دزدیده شده از مردم را با مصونیت از مجازات در این کشور ذخیره کنند.

مردم ایران در حال مبارزه هستند. چرا ما مانع این ناقضان حقوق‌بشر نمی‌شویم که ثروت کشور را سرقت می‌کنند. چرا ما فقط پنجاه نفر در رأس این ارگان رژیم را تحریم می‌کنیم؟

تام توگنهات در پاسخ به آقای شارما گفت: سپاه پاسداران یک سازمان شرور است و اولین قربانیان آن مردم ایران هستند که مدت طولانی توسط این رژیم مستبد در معرض وحشیگری و قتل و کشتار قرار گرفته‌اند.

باید بدانید از گروه موسوم به تروئیکای اروپا، آلمان و فرانسه به نظر می‌رسد که در حال بررسی لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران هستند، همان‌طور که ایالات متحده قبلاً این کار را انجام داده است. بنابراین، اتفاق‌نظر بین‌المللی درباره لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران وجود دارد، این اقدام کاملاً آماده انجام است.

خانم ترزا ویلیرز از حزب محافظه‌کار نیز در این اجلاس گفت: به‌عنوان بخشی از تحریم‌هایی که دولت علیه این رژیم شریر اعمال می‌کند، لطفاً مرکز اسلامی مایدا ویلرا را تعطیل کنید که صدای ولی‌فقیه رژیم ایران است و نباید دارای موقعیت قانونی سازمان خیریه باشد و باید تعطیل شود.

 

جان کرایر John Cryer نماینده پارلمان از حزب کارگر در سخنان خود گفت: به نظر می‌رسد وزیر در پاسخ به این سؤال گفت ما در حال بررسی لیست‌گذاری سپاه پاسداران رژیم ایران هستیم. آیا این برداشت درست است؟

تام توگنهات در پاسخ گفت: دولت انگلستان همیشه همه گزینه‌ها را تحت بررسی قرار می‌دهد و گمانه‌زنیها قطعاً در این جهت بوده است. کاری که ما قبلاً انجام داده‌ایم، تحریم عناصر مختلف بوده و بدون شک هر گونه اقدام بعدی به‌محض آماده شدن به اطلاع شما خواهد رسید.

سپس نماینده باب بلکمن، از حزب محافظه‌کار گفت: واضح است که تهدید سپاه پاسداران برای مردم این کشور، خواه روزنامه‌نگارانی که گزارش می‌دهند باشند، یا تهدیدی که علیه اپوزیسیون در ایران در حال حاضر در جریان است، یا در واقع تهدید شهروندان انگلستان، اینها بسیار مهم است.

شما سؤالات دیگر سخنرانان را جواب دادید، بحثهایی که ما داشته‌ایم همیشه توسط وزرای امور خارجه پاسخ داده شده است، اما آیا شما گامی در جهت توافق آشکاری که مورد حمایت همه احزاب سیاسی در این مجلس است، برخواهید داشت و سپاه پاسداران را در تمامیتش در لیست تروریستی قرار خواهید داد؟

تام توگنهات گفت: این، من نیستم که باید در این مورد متقاعد شوم. کارهای زیادی وجود دارد که مایلم انجام دهم. دولت ما به آنچه شما می‌گویید کاملاً اشراف دارد و گوش می‌دهد. من و وزیر کشور در این مورد هم نظر هستیم.

نماینده هالی لینچ، از حزب کارگر، و وزیر کشور سایه نیز در اظهارات خود گفت: وزیران قبلاً به صراحت درباره تهدید رژیم ایران در انگلستان صحبت کرده‌اند.

من واقعاً از آنچه گفته می‌شود استقبال می‌کنم و آماده هستیم با وزیر در این مورد همکاری کنیم، اما واقعیت این است که ما چیزی شبیه به انواع تحریم‌ها و کنترل‌های مهاجرتی که علیه روسیه اعمال شده را علیه رژیم ایران ندیده‌ایم. آیا این دولت گام بعدی را برخواهد داشت و به صراحت صحبت خواهد کرد؟ آیا سپاه پاسداران را چه با استفاده از قوانین مبارزه با تروریسم موجود یا بر اساس تهدیدات موجود لیست‌گذاری تروریستی خواهد کرد؟ تا این تهدید را از بین ببرد و امنیت مردم را حفظ کند؟

تام توگنهات در پاسخ گفت: شما خوبی می‌دانید که این دولت بسیاری از افراد رژیم ایران را تحریم کرده و اقداماتی اتخاذ کرده است در رابطه با افرادی که ممکن است به اروپا یا انگلستان دسترسی داشته باشند که یا تحت کنترل قرار بگیرند یا اجازه سفر پیدا نکنند.

شما باید به‌خوبی مطلع باشید که سفارت ما در ایران ما را مطلع می‌کند که تأثیر این تحریم‌ها چیست، تا مطمئن شویم که افرادی که تهدیدی برای انگلستان هستند به‌نحو مناسبی هدف قرار گیرند. این مطلقاً غلط است که هر کشور خارجی اجازه داشته باشد کسی را در انگلستان هدف قرار دهد. هر کسی در انگلستان باید از حفاظتها و حقوق برابر برخوردار باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f520e6a5-877b-47d7-ae41-050c4c34fde3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات