728 x 90

جلسه رسمی پارلمان اروپا سخنرانی نمایندگان پارلمان در حمایت از قیام ایران باید سپاه پاسداران را به‌عنوان یک گروه تروریستی لیست‌گذاری کرد

جلسه رسمی پارلمان اروپا سخنرانی نمایندگان پارلمان در حمایت از قیام ایران
جلسه رسمی پارلمان اروپا سخنرانی نمایندگان پارلمان در حمایت از قیام ایران

جلسه رسمی پارلمان اروپا

سخنرانی نمایندگان پارلمان در حمایت از قیام ایران

باید سپاه پاسداران را به‌عنوان یک گروه تروریستی لیست‌گذاری کرد

 

-دیوید لگا David Lega نماینده پارلمان از سوئد و عضو کمیسیون خارجه

 

 

دیوید لگا نماینده پارلمان از سوئد و عضو کمیسیون خارجه و کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان اروپا: ما در رابطه با رژیم ایران به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر راه بازگشتی وجود ندارد. رژیم ایران وحشی است. مردم ایران آزادی می‌خواهند، احترام و عزت می‌خواهند. مردم ایران خواهان به‌رسمیت شناخته شدن حقوق پایه‌یی انسانی خود هستند، اما رژیم آخوندها با بازداشت، خشونت، شکنجه و اعدام‌های دسته‌جمعی پاسخ می‌دهد. مردم ایران شایسته زندگی در کشوری آزاد، باثبات، فراگیر و دمکراتیک هستند و ما باید به آنها اطمینان دهیم که به حمایت خود از آنها ادامه خواهیم داد. ما باید تمام نمایندگان مجلس رژیم ایران را که به اعدام دسته‌جمعی رأی دادند در لیست تحریم خود قرار دهیم. ما باید همه مذاکرات سیاسی با رژیم ایران از جمله برجام را متوقف کنیم زیرا نمی‌توانیم با قاتلان مذاکره کنیم.

 

-بارت گروتیس Bart Groothuis - نماینده پارلمان اروپا از هلند

 

 

بارت گروتیس - نماینده پارلمان اروپا از هلند، عضو کمیسیون خارجه و معاون گروه رابطه با ایران در پارلمان اروپا: من عضو پارلمان اروپا از هلند هستم. لاهه پذیرای افراد زیادی از سراسر جهان از میان جنایتکاران جنگی با نگه‌داشتن آنها در پشت میله‌های زندان است.

اهمیت بحث امروز در اینجا فقط حمایت از مردم شجاع ایران نیست که در برابر سرکوب و شکنجه و فقدان آزادی ایستاده‌اند. اگر چه این موضوع هم هست، هدف کمک به آنها برای یک آینده روشن است و اروپا دقیقاً می‌تواند و باید این کار را انجام دهد، با اعمال تحریم‌های جدید، تحریم ناقضان حقوق‌بشر در سپاه پاسداران، و هم‌چنین با ممانعت فعالانه از عملیات سایبری رژیم ایران. لذا بیایید با استقبال از جنایتکاران جدید در پشت میله‌های زندان در لاهه، به مردم ایران کمک کنیم.

 

-هنا نیومن Hannah Neumann – نماینده پارلمان اروپا از آلمان

 

 

هنا نیومن – نماینده پارلمان اروپا از آلمان، عضو کمیسیونهای خارجه و حقوق‌بشر پارلمان اروپا: در یک ایران بدون این رژیم من می‌توانم بدون ترس از ضرب و شتم در خیابان‌ها راه بروم. می‌توانم به خانه برگردم و مادر پیرم را در آغوش بگیرم. اوکراینیها توسط پهپادهای ما کشته نمی‌شوند. و یک خاورمیانه صلح‌آمیز خواهیم داشت. هزاران ایرانی که برای این مطالبات به خیابان‌ها ریختند، در حال حاضر در معرض تهدید قریب‌الوقوع اعدام هستند و رئیس‌جمهور رژیم ایران با آن اقدام بیگانه نیست. او در سال۱۳۶۷دست به‌قتل‌عام زده است. او تاکنون هزاران زندانی سیاسی را در ایران سلاخی کرده است.

تغییر رژیم به عهده ما نیست. اما برعهده ما است که کاملاً صریح بگوییم کسانی که برای آزادیهای سیاسی در خیابانهای ایران مبارزه می‌کنند، از همبستگی و حمایت کامل ما برخوردارند. ما باید تمام دویست و بیست و هفت نماینده مجلس را که خواستار اعدام زندانیان سیاسی شده‌اند، تحریم کنیم و باید سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کنیم.

-هرمان ترتچ Hermann Tertsch - نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا

 

 

هرمان ترتچ - نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا و عضو کمیسیون خارجه: اجازه دهید در مورد وحشتناک بودن رژیم آخوندهای جنایتکار در ایران صحبت نکنیم. منظورم این است که آنها چهل سال را صرف کشتن مخالفان کردند. بیایید همه به یاد بیاوریم سی هزار نفری را که فقط در سال۱۳۶۷ به‌قتل رسیدند. و از آن پس سال به سال، شاهد قتل و سپس قتلهای بیشتری بوده‌ایم،

آنها ما را در همه جا تهدید می‌کنند و یک سکوت کر کننده مطلق از سوی دولتهایی مانند دولت اسپانیا وجود دارد. این سکوت همان همدستی با رژیم است.

ما باید سفارتخانه‌های خود را در ایران ببندیم، تحریم‌های واقعی علیه رژیم ایران اعمال کنیم و تروریستهای سپاه پاسداران را به‌خاطر آنچه هستند، لیست‌گذاری کنیم. ما باید این همدستی را که سال‌هاست ادامه داشته قطع کنیم

 

-خانم ماریام لکسمن، نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی

 

 

خانم ماریام لکسمن، نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی در جلسه رسمی پارلمان گفت: ما به یک اراده سیاسی قوی برای اطمینان از رسیدگی به این چالشهای بزرگ برای دموکراسی هایمان نیاز است. من تصمیم وحشیانه مجلس رژیم ایران در مورد معترضان و درخواست حکم اعدام برای آنها را محکوم می‌کنم.

(سایت پارلمان اروپا۱۹ آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15045e6b-e800-4e30-aba1-0f388088535d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات