728 x 90

جلسه انجمن پارتیزانها و عفو بین‌الملل ایتالیا در شهر ورتزولو در حمایت از قیام و مقاومت مردم ایران

جلسه انجمن پارتیزانها و عفو بین‌الملل ایتالیا در شهر ورتزولو
جلسه انجمن پارتیزانها و عفو بین‌الملل ایتالیا در شهر ورتزولو

جلسه انجمن پارتیزانها و عفو بین‌الملل ایتالیا در شهر ورتزولو در حمایت از قیام و مقاومت مردم ایران

در شهر ورتزولو جلسه‌ای از سوی انجمن پارتیزانها و عفو بین‌الملل شاخه ایتالیا در این شهر در حمایت از قیام مردم ایران برگزار شد.

خانم آنا بونتو  نماینده انجمن پارتیزانها، به نقش پیشتازی زنان در قیام اخیر اشاره و حمایت خود را از خواست قیام‌کنندگان برای آزادی ابراز کرد.

-خانم آنا بونتو Anna Bonetto نماینده انجمن پارتیزانها

 

رنتزو داوید نماینده عفو بین‌الملل گفت:

-رنتزو داوید Renzo David نماینده عفو بین‌الملل

 

ما خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران هستیم. بسیاری از تظاهر کنندگان در این رژیم دیکتاتوری جانشان در خطر است. کشتن مهسا امینی قطره‌ای از سرکوبی بود که در جریان جریان دارد و باعث سرریز شدن کاسه صبر مردم شد. در دوران ریاست‌جمهوری رئیسی تا به امروز ۶۳۲ اعدام صورت گرفته که ۱۲۸نفر در دو ماه اخیر بوده است. در این مدت کودکان ۱۲ساله شکنجه شده‌اند. ما از مردم ایتالیا می‌خواهیم که علاوه بر همدردی وارد عمل بشوند و از مردم ایران حمایت کنند. سازمان بین‌الملل باید به‌طور متداوم کمیته تحقیق در رابطه با حقوق‌بشر در ایران ایجاد کند و به مسأله مسمویت دختران مدارس ایران رسیدگی کند تا ببیند در ایران چه می‌گذرد.

نماینده عفو بین‌الملل افزود: یادآوری می‌کنم که ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ قتل‌عام شدند که هنوز در رابطه با آنها عدالت بر قرار نشده است

 

خانم اوگتا بیانکو مسئول انجمن پارتیزانها در شهرداری کونئو گفت:

-خانم اوگتا بیانکو Ughatta Bianco مسئول انجمن پارتیزانها در شهرداری کونئو

 

کونئو شهر خواهر اشرف ۱ در عراق اعلام شد شهرداران شهر کونئو تا به‌حال یکی پس از دیگری پرچم مقاومت ایران را به یکدیگر به‌مثابه حمایت پایدار از ا ین مقاومت تقدیم کرده‌اند. مقاومت ایتالیا در زمان فاشبسم با مقاومت ایران در حال حاضر پیوند خورده‌اند.

الهام نیکذات در این جلسه گفت. من یک زن ایرانی هستم که کشورم را ده سال قبل ترک کردم چون آزادی و کرامت انسانی که حق هر انسانی است را در ایران نداشتم برای این‌که صدای مردم ایران باشم در کنار مقاومت تاریخی و تنها مقامت قوی و سازمان یافته علیه رژیم آخوندی قرار گرفتم و ایمان دارم با فداکاری مقاومت رژیم ایران سرنگون خواهد شد... .

 

دکتر خسرو نیکذات نیز گفت: بعد از این‌که رژیم خمینی همه آزادیها را سلب کرد و در سال۱۳۶۰ مردم را به گلوله بست، شواری ملی مقاومت برای سرنگونی رژیم و بر قراری یک جمهوری دموکراتیک تأسیس شد این شورا یک ائتلاف سیاسی است که از احزاب سازمانها و ملیتها و اقشار مختلف تشکیل شده که رئیس جمهور آن خانم مریم رجوی است. بیش از ۵۲ در صد این شورا از زنان تشکیل شده که این خود گویاترین وجه سیاسی در مقابل زن‌ستیزی این رژیم است. وی در ادامه برنامه ده ماده خانم مریم رجوی را قرائت کرد و به بیانیه اکثریت سنای ایتالیا در حمایت از مقاومت ایران و خانم مریم رجوی اشاره کرد.

 

در پایان معاون شهردار جان پیرو پتیتی گفت

-معاون شهردار جان پیرو پتیتی Gian Piero Pettiti

 

من از صحبت‌های شما در رابطه با مقاومت فهمیدم که مسأله زنان برای شما بسیار حائز اهمیت است و همان‌طور که در قانون اساسی ایتالیا هم آمده ما به تساوی حقوق زن و مرد معتقدیم و خود را با مقاومت ایران هم‌سو می‌بینیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9404d7a6-0a16-4738-921f-e6d1a0c44f61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات