728 x 90

جبران کسری بودجه از طریق افزایش مالیاتها!

اخاذی از مردم تحت عنوان عوارضی!
اخاذی از مردم تحت عنوان عوارضی!

در حالی‌که گرانی‌های افسار‌گسیخته کمر اکثریت مردم را خم کرده است و بیش از دوسوم مردم زیر خط فقر و یا دست به گریبان آن می‌باشند حاکمیت غارت و چپاول آخوندی که در تأمین بودجه سال آینده خود درمانده است با افزایش شدید مالیات‌ها مثل همیشه دست در جیب مردم کرده و فشار بر اقشار محروم و زحمتکش میهن را مضاعف نموده است. 

خبرگزاری حکومتی ایلنا ۲۵دیماه ۹۷ در جنگ و دعوای باندی طی گزارشی تحت عنوان «فقیرسازی مردم و فربه‌سازی رانت‌خواران» سیاست‌های غارتگرانه دولت روحانی در اخاذی مالیاتی از اقشار مختلف مردم محروم را این‌چنین برملا می‌نماید:

«در سال آینده درآمد ماهانه ۳/۲میلیون تومان در شهرهای بزرگ به مفهوم زندگی در زیر خط فقر است و در نتیجه دولت برای جبران معافیت‌های مالیاتی گسترده از فرادستان و بنگاه‌های بزرگ، اخذ مالیات از کسانی که زیر سطح فقر زندگی می‌کنند را در دستورکار خود قرار داده است. رشد حقیقی منفی مخارج خالص دولت در امور سلامت نیز نشان می‌دهد که در حوزه بهداشت و درمان وضعیت مردم بدتر خواهد شد. در صدر همه دشواری‌ها و بحران‌های کشور، فساد و رانت فرادستان قرار دارد، اعم از بنگاه‌های شبه‌دولتی و شبه‌خصوصی، واردکنندگان بزرگ یا دیگر ذی‌نفعانی که تحت عنوان بخش خصوصی اقتصاد کشور را تخریب کرده و به یغما می‌برند».

در یک اعتراف دیگر روزنامه حکومتی سیاست روز ۲۹دیماه ۹۷ در وحشت از خشم روزافزون مردم مجبور شده است سیاست‌های ضدمردمی دولت آخوند روحانی را در ارتباط با اخاذی‌های مالیاتی این‌گونه زیر ضرب بگیرد: «مفاد بودجه به این صورت تنظیم ‌شده که سازمان مالیاتی کشور، باید ۵۱درصد بودجه سال آینده را تأمین نماید اما آیا رکود شکننده موجود و تفاوت‌های ایجادشده در بین هزینه و درآمد جامعه این توان را به مالیات‌دهندگان خواهد داد تا خواسته طراحان را تأمین نماید؟!».

این منبع در ادامه به ناتوانی دولت آخوند روحانی در جذب این میزان از مالیات اعتراف کرده و اضافه می‌کند:

«پس از سونامی ارزی، مرکز آمار کشور تورم را ۴۳درصد اعلام می‌کند که اگر هم‌چنان پابرجا بماند قطعاً بعضی از درآمدهای مورد نظر در بودجه سال ۹۸ به‌خصوص رقم پیش‌بینی مالیات‌ها چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد».

 

اخاذی‌ از رانندگان

در راستای تأمین این کمبود و کسری بودجه به‌تازگی حاکمیت غارت و چپاول آخوندی اقدام به اخاذی‌های گسترده از رانندگان در مسیرهای تهران- قم- خرم‌آباد نموده است و روزانه مبالغ هنگفتی تحت عنوان عوارض از کلیه رانندگانی که از این جاده‌ها تردد می‌کنند اخاذی می‌نماید. میزان این اخاذی به تعداد دفعات عبور هر خودرو از این مسیرها بستگی دارد. به عبارت دیگر اگر کسی محل زندگی یا محل کارش در هر یک از این مسیرها باشد و مجبور به ۱۰بار تردد از این مسیرها باشد باید ۱۰بار این مبلغ را پرداخت کند.

 

افزایش مالیاتها ـ درآمد میلیاردی از عوارضی

افزایش مالیات‌ها ـ درآمد میلیاردی از عوارضی

 

از سوی دیگر اخاذی‌های صورت‌گرفته بر اساس نوع وسایل نقلیه متفاوت و به قرار زیر می‌باشد: سواری ۱۵هزار تومان، وانت ۲۵هزار تومان، مینی‌بوس ۴۰هزار تومان، اتوبوس ۶۰هزار تومان، تریلی دومحور ۸۰هزار تومان و تریلی چهارمحور ۱۲۰هزار تومان.

به این ترتیب باندهای غارتگر حکومتی روزانه صدها میلیون تومان از درآمدهای ناچیز مردم محروم این مناطق را تحت عنوان عوارض اخاذی می‌کنند. این در حالی است که مسیرهای قزوین ـ تهران، قم ـ تهران و زنجان پیش از این مشمول این‌گونه اخاذی‌های حکومتی قرار گرفته‌اند.

دریافت این مبالغ هنگفت از رانندگان در حالی است که این مسیرها امنیت لازم را هم ندارند و رانندگان زحمتکش این مسیر در معرض انواع خطرات از قبیل ریزش کوه و سقوط به پرتگاه‌ها و... قرار دارند. یکی از رانندگان هموطن که روزانه در مسیر اهواز به تهران تردد دارد در این رابطه می‌گوید: «من در کشور خودم از اهواز می‌خواهم به تهران بروم و برگردم باید ۵۰هزار تومان پرداخت کنم تا بتوانم از جاده‌ای که اصلاً ایمنی هم ندارد عبور کنم».

شایان یادآوری است این اخاذی‌های ضدمردمی از اقشار محروم و زحمتکش میهن و رانندگان خودروها توسط حاکمیت منفور آخوندی در حالی صورت می‌گیرد که بنا‌ به اعتراف رسانه‌های حکومتی، سردمداران و نهادهای حکومتی سالانه بیش از ۹۰میلیارد دلار فرار مالیاتی دارند. در این رابطه سایت حکومتی الف ۱۰مرداد ۹۷ می‌نویسد:

«میانگین سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی در کشورهای اروپایی بیش از ۴۰درصد است! این رقم در ایران تنها به ۷درصد می‌رسد. یعنی بیش از ۹۰میلیارد دلار فرار مالیاتی».

 

 

چنگال سپاه پاسداران بر صورت محرومان 

در یک نمونه دیگر سایت حکومتی جماران ۱۱مرداد ۹۷به صادرات شرکتهای پتروشیمی که عموماًً در چنگال سپاه پاسداران می‌باشند و درآمدشان در سال ۹۷به بیش از ۳۰میلیارد دلار رسیده است این چنین اعتراف می‌نماید:

«نظر به ارزش صادرات ۲۴‌میلیارد‌ دلاری محصولات پتروشیمی و فلزات اساسی و معدنی در سال ۱۳۹۶ که با توجه به افزایش صادرات و رشد قیمت‌های جهانی به بیش از ۳۰‌ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۷ بالغ خواهد شد، در صورت فروش ارز صادراتی این گروه‌های کالایی در بازار ثانویه ارز، بیش از هزار تریلیون ریال(۱۰۰هزار‌میلیارد تومان) رانت ارزی برای تولیدکنندگان پتروشیمی، فلزات اساسی و معدنی در سال ۱۳۹۷ ایجاد خواهد شد که از هر گونه مالیات نیز معاف است».

از سوی دیگر و به موازات این وضعیت بسیار دردناک برای مردم محروم میهن رژیم تبهکار و تروریستی آخوندی اقدام به افزایش ۴۲درصدی بودجه سپاه ضدمردمی پاسدران و افزایش ۳۳درصدی بودجه نیروهای به‌اصطلاح دفاعی کشور نموده است.

علاوه بر این در بودجه امسال سهم نهادهای به‌اصطلاح فرهنگی و مذهبی و تبلیغی رژیم ۵۳۰۰میلیون تومان تعیین شده است که ۱۳برابر بودجه اختصاص داده شده برای محیط‌زیست می‌باشد.

افزایش بودجه ارگانهای به‌اصطلاح تبلیغی رژیم بو‌یژه بودجه نیروهای سرکوبگر سپاه، بسیج و ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی در سال ۹۸ به نسبت سال گذشته در حالی صورت می‌گیرد که شاهد کاهش و قطع بودجه‌های خدماتی و عمرانی، قطع سوبسیدهای مواد غذایی، دارویی، قطع یارانه بخشهای گسترده‌یی از مردم محروم میهن توسط حاکمیت فاسد و غارتگر آخوندی هستیم.

 

اعتراف رسانه‌های حکومتی به کوچک شدن سفره‌های مردم 

خبرگزاری تسنیم ارگان تروریستی قدس ۱۲دیماه ۹۷ در گزارشی تحت عنوان تورم، رکود، بیکاری، و کوچک‌تر شدن سفره مردم، ناگزیر گوشه‌ای از طینت ضدمردمی دیکتاتور غارت و چپاول آخوندی را افشا کرده و می‌نویسد:

«تنها خبری را که لایحه بودجه ۹۸ نوید می‌دهد این است که دولت با این نوع بودجه‌بندی باز هم به بیدار کردن دیو خفته تورم، تشدید رکود همه‌جانبه، افزایش نرخ بیکاری، رشد قیمت ارزهای خارجی و کاهش ارزش پول ملی، همچنین کوچک‌تر شدن سفرۀ مردم و افزایش نارضایتی در جامعه دامن خواهد زد»!

در یک اعتراف دیگر روزنامه حکومتی جهان صنعت ۳۰دیماه ۹۷ تحت عنوان تاریخچه غارت در آمد مردم با اذعان به این‌که دامنه فقر و نابرابری‌های اجتماعی هر روز گسترده‌تر می‌شود سیاست‌های غارتگرانه حکومتی در اخاذی مالیات از مردم را این‌چنین تشریح می‌کند:

«کاهش ارزش پول ملی که تحت عنوان مالیات نامریی یا مالیات تورمی نیز شناخته می‌شود، بدترین نوع اخذ مالیات محسوب می‌شود، زیرا به جای این‌که مالیات‌ها روی ثروتمندان و درآمدهای کلان متمرکز شود، اقشار متوسط و پایین را هدف می‌گیرد».

 

افزایش مالیاتها ـ هزینه سرسام‌آور مالیات نقل و انتقال خودرو

افزایش مالیات‌ها ـ هزینه سرسام‌آور مالیات نقل و انتقال خودرو

 

سایت حکومتی نصف جهان ۱۷دی ۹۷ در مطلبی با عنوان «هزینه سرسام‌آور مالیات نقل و انتقال» به اخاذی‌های گسترده حکومتی تحت عنوان مالیات این‌چنین اعتراف کرده است:

«به نظر می‌رسد این روزها ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا به هر شکل ممکن فرورفتن آب خوش از گلوی ملت را مانع شوند. هنوز مردم از بار تورم افسارگسیخته ناشی از افزایش قیمت طلا و ارز و نیز گرانی مایحتاج روزانه و کالاهای اساسی کمر راست نکرده‌اند که سازمان امور مالیاتی با اعلام ارزش معاملاتی جدید برای خودروها و افزایش بسیار زیاد در قیمت خودروها به نیت وصول مالیات بیشتر باعث شد که به تبع این افزایش قیمت، مالیات نقل و انتقال و حق الثبت وصولی دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی اسناد خودروها به‌نحو چشمگیری افزایش یافته و فشار دیگری بر مردم تحمیل شود».

این سایت حکومتی در ادامه ضمن اقرار به این‌که «ریالی از این مالیات‌ها و حق‌الثبت به دفاتر تعلق نگرفته و تمام و کمال به حساب دولت و سازمان ثبت واریز می‌شوند» وحشت و هراس خود را از پتانسیل انفجاری و روزافزون مردم برملا می‌کند:

«این وضعیت اقتصادی که واقعاً تحمل آن برای اقشار مختلف جامعه بسیار دشوار است چه توجیهی دارد؟ این‌که دولت نیز در این شرایط اقتصادی فقط و فقط به فکر افزایش درآمد خود باشد و وضعیت مردم را در نظر نگیرد نه شرط عقل است و نه شرط انصاف».

همچنین خبرگزاری حکومتی ایسنا ۷بهمن ۹۷ نمونه دیگری از اقدامات غارتگرانه حکومتی تحت عنوان «اخذ عوارض از کامیون‌های شب‌رو در پایتخت» را این‌گونه پرده‌برداری می‌نماید: «قبلاً مصوب کرده بودیم که کامیونهای باربری بارانه بگیرند. کامیون‌ها برای هر تردد در سطح شهر بایستی بارانه بگیرند... اما رانندگان کامیون‌ها اقدام جدی برای دریافت بارانه نمی‌کنند و فقط روزی ۱۰۰۰کامیون بارانه می‌گیرند... برای الزام کامیون‌ها به دریافت بارانه پیشنهاد دادیم که عوارض جدید اخذ شود و اگر کسی بارانه نگرفت، عوارض تردد شبانه در محدوده مرکزی شهر از وی اخذ می‌شود».

ملاحظه می‌کنید به این ترتیب پیشاپیش روشن است که سال آینده سالی مملو از قحطی، فشار، افزایش فقر، بیکاری  برای مردم میهنمان خواهد بود، زیرا

از یک‌سو بودجه نظامی نیروهای سرکوبگر رژیم افزایش یافته است و از سوی دیگر ترفندهای ضدمردمی رژیم در اخذ مالیاتهای غارتگرانه حکومتی مردم فقیر و محروم را با افزایش تورم و گرانی مضاعف روبه‌رو خواهد کرد که نتیجه آن چیزی جز افزایش هزینه معیشت زندگی مردم و خالی‌تر شدن سفره‌های آنان نخواهد بود.

سالی که البته با خیزشهای گسترده اقشار مختلف مردم از جمله ارتش گرسنگان همراه خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d19ded36-e5a2-42a7-82a4-41bf53820756"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات