728 x 90

تکرار شرم‌آور دروغهای فاشیسم دینی علیه مقاومت ایران در سایت ان بی‌سی

انتشار اخبار دروغ توسط ان.بی.سی
انتشار اخبار دروغ توسط ان.بی.سی

رسانه‌های رژیم ولایت‌فقیه از جمله خبرگزاری سپاه پاسداران، سایت خبر فوری رژیم و سایتهای تابعه اطلاعات آخوندها با درج متن کامل، رسید دریافت لجن پراکنیهای جبهه استمالت از فاشیسم دینی را اعلام کرده‌اند.

 

مقاله (ان بی‌سی، ۱۷اکتبر ۲۰۱۹)، آخرین نمونه از سلسله‌ای از مقالات ان.بی.سی است که اتهامات کهنه شده و به‌طور جهانی بی‌اعتبار شده علیه گروه اصلی اپوزیسیون، مجاهدین خلق ایران، را تکرار کرده است. اتهاماتی که هر انسان منصفی بسادگی می‌تواند درک کند که منشاء اصلی آن فاشیسم دینی حاکم بر ایران است.

متأسفانه، در گذشته ان.بی.سی از درج جوابیه‌های مجاهدین به این اتهامات دروغین خودداری کرده است. برای تصحیح پرونده، نکات زیر را یادآوری می‌کنم:

۱. ظرف چهل سال گذشته، سازمان مجاهدین درگیر یک کارزار برای دموکراسی علیه حامی اصلی تروریسم در جهان بوده است و به همین خاطر هدف اتهامات دروغین مبلغان استمالت از رژیم ایران در آمریکا، مانند دانیل بنجامین بوده است. این افراد که قادر نیستند علناً از دیکتاتوری مذهبی در ایران دفاع کنند، با مبادرت به شیطان‌سازی آلترناتیو دموکراتیک تلاش می‌کنند استمالت از این رژیم را توجیه کنند.

 

۲. یکی از منابع اصلی مقاله جدید ان بی‌سی، دانیل بنجامین است. این اولین بار نیست که ان.بی.سی از بنجامین، یک مقام سابق وزارت‌خارجه و مخالف اصلی و هیستریک کارزار موفق به چالش کشیدن نامگذاری تروریستی سازمان مجاهدین در ۷سال پیش، نقل‌قول آورده است.

پس از آن که ارگانهای مسئول در فرانسه، آلمان و بلژیک یک طرح تروریستی توسط تروریستهای رژیم ایران را خنثی کردند و شماری از تروریستها از جمله یک دیپلمات باسابقه رژیم آخوندی را برای بمب‌گذاری در گردهمآیی مقاومت ایران در پاریس در ژوئن ۲۰۱۸ دستگیر کردند، ان.بی.سی با تکرار طوطی‌وار حرفهای وزیر خارجه رژیم جواد ظریف نوشت که این عملیات ممکن است یک عملیات انحرافی بوده و احتمال دارد رژیم درگیر آن نبوده باشد.

 

ان.بی.سی همان زمان از بنجامین نقل کرد «یک داستان ساده در این مجموعه وجود ندارد». وی با نادیده‌گرفتن این‌که یک به‌اصطلاح دیپلمات با سابقه رژیم در این عملیات تروریستی دستگیر شده بود، سعی کرد مسئولیت کل رژیم در این عملیات را پرده‌پوشی کند و گفت این ممکن است یک «عملیات خودسرانه» بوده باشد.

چند هفته بعد، دولت فرانسه و متعاقباً اتحادیه اروپا اعلام کردند که بالاترین مقامات وزارت اطلاعات درگیر این عملیات بودند و معاونت امنیت داخلی وزارت اطلاعات و دو مقام ارشد آنرا به‌خاطر نقششان در لیست تروریستی قرار دادند. اما نه ان.بی.سی مقاله‌اش را تصحیح کرد و نه بنجامین اظهاراتش را پس گرفت. چیزی که در جانبداری ان.بی.سی تردیدی باقی نمی‌گذارد.

 

۳. در ۱۷اکتبر ۲۰۱۹، وزارت‌خارجه درباره فعالیت‌های مخرب رژیم ایران در جریان مذاکرات اتمی و حتی بعد از امضای توافق گزارشی منتشر کرد که می‌گوید: «در دوره‌ای که مذاکرات برجام جریان داشت، به تأمین تسلیحات، پول، آموزش و تسهیل جنگجویان شیعه به رژیم اسد ادامه داد». گزارش اضافه می‌کند، «در تاریخ اول سپتامبر، یک حمله توسط نیروهای نیابتی ایران کتائب حزب‌الله و عصائب اهل الحق به کمپ اشرف در عراق منجر به ۵۰کشته از اعضای مجاهدین خلق یا ام.ئی.کی شد. گزارشات رسانه‌ای ادعا می‌کند که اعضای نیروی قدس نه فقط حمله را طراحی کردند بلکه در آن نقش مستقیم ایفا کردند. بنا‌ به گزارشات رسانه‌ها نیروی قدس به همراه کتائب حزب‌الله و عصائب اهل الحق هفت عضو ام.ئی.کی را نیز ربودند و آنها را به‌صورت قاچاق به ایران برگرداندند. هفت عضو مفقود از زمان حمله دیده نشده‌اند یا از آنها خبری شنیده نشده است».

 

۴. دهها تن از شخصیتهای عالیرتبه و دو حزبی آمریکایی که از مجاهدین و مقاومت ایران حمایت می‌کنند نماینده وجدان بشری علیه تلاشهای شیطانی حاکمان مستبد ایران هستند. هدف قرار دادن این شخصیتها، از جمله شهردار آمریکا، رودی جولیانی و وزیر دادگستری مایکل موکیزی با کارنامه درخشان آنها، بخشی از کارزار شیطان‌سازی رژیم آخوندی علیه مجاهدین است که توسط اصحاب مماشات مانند دانیل بنجامین رله می‌شود. کسی که خصومتش با مجاهدین بدون شک بعد از شکست سنگینی که در ممانعت از حذف برچسب ناعادلانه تروریستی از سازمان مجاهدین خورد، مضاعف شده است. در زمانی که او مسئول قسمت ضدتروریسم وزارت‌خارجه بود به‌نحو غیرقابل فهمی از اجرای حکم دادگاه استیناف ناحیه واشنگتن در ژوییه ۲۰۱۰جلوگیری کرد. حکم مندیمس در اول ژوئن ۲۰۱۲ وزیر را مجبور کرد ظرف ۴ماه مجاهدین را از لیست خارج کند. وزیر به ناگزیر در آخرین روزهای این مهلت یعنی ۲۸سپتامبر۲۰۱۲ مجاهدین را از لیست خارج کرد.

 

۵. دعاوی بی‌پایه‌ای مانند این‌که مجاهدین در ایران پایگاهی ندارند، بیش از اندازه مسخره است معلوم نیست نویسنده مقاله یا بنیامین مبتنی بر چه نظرسنجی در کشوری که رکورددار اعدام در جهان امروز است، چنین ادعایی کرده‌اند. جنبشی که ۵۵سال است با دو دیکتاتوری می‌جنگد، بیش از ۱۰۰هزار تن از اعضا و هوادارانش اعدام شده است مستمراً در معرض تروریسم قرار دارد، با انواع زد و بندهای منطقه‌ای و بین‌المللی دست و پنجه نرم می‌کند و با مدافعان سینه چاک رژیم مانند بنیامین مواجه است، بدون حمایت گسترده مردم نمی‌توانست دوام نمی‌آورد و مستمراً گسترش نمی‌یافت. معلوم نیست سازمانی که هیچ حمایتی ندارد، چرا باید مسأله اصلی رژیم آخوندی در داخل و خارج کشور باشد. علت این‌که ذهن علیل امثال بنیامین منبع مالی مجاهدین را ”سؤال بزرگ” یا ” اسرار آمیز” توصیف می‌کنند، این است که حمایت گسترده مردمی مجاهدین که منبع مالی آنها هستند را آگاهانه انکار می‌کنند.

 

۶. برچسب مارکسیسم اسلامی علیه مجاهدین اتهامی است که ابتدا شاه و سپس ملایان علیه مجاهدین وارد کردند تا با استقبال وسیع گسترده مردم از مجاهدین مقابله کند.

اتهامات سخیفی مانند ”گذشته خونین” و ”قتل اتباع آمریکایی” در دهه ۷۰قرن گذشته در دهها دادگاه در آمریکا و انگلستان و اتحادیه اروپا به آزمایش گذاشته شد و بطلان همه آنها به اثبات رسید. مجاهدین با احکام این دادگاه‌ها و نه لطف این یا آن سیاستمدار از همه لیستهای تروریستی که از ابتدا به‌خاطر مماشات با رژیم آخوندی وارد آن شده بودند، خارج شدند.

 

۷. ساعاتی بعد از انتشار مقاله انبی‌سی، رسانه‌های رژیم آخوندی از جمله خبرگزاری فارس سپاه پاسداران به استقبال آن رفتند و ترجمه فارسی آنرا درج کردند. خدمتگذاری به پدرخوانده تروریسم و دادن ابزار بیشتری برای سرکوب مردم و مقاومت ایران شرم‌آور است.

علی صفوی

کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08dbb94e-3ee3-4c6a-a486-b3034c694a8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات