728 x 90

توطئه‌گران بمبگذاری در همایش ایرانیان در پاریس «هسته خفته» ملاها

پلیس بلژیک
پلیس بلژیک

به نوشته مطبوعات بلژیک‌ اعتقاد بر این است زوج بازداشت شده در ارتباط با توطئه بمبگذاری در پاریس، مدتها «هسته خفته» رژیم ایران بوده‌اند.

آنها به‌دنبال دستگیری مدعی شدند که تحت فشار ناشی از ترس از این‌که خانواده آنها در ایران تحت فشار قرار خواهند گرفت، این کار را انجام می‌داده‌اند. ولی کارآگاهان بلژیکی معتقدند آنها نفرات عملیاتی درازمدت « هسته خفته» رژیم ایران بوده‌اند. این زوج که نام آنها امیر سعدونی ۳۸ساله و نسیم نعامی ۳۴ساله اعلام شده برای سالیان در بلژیک زندگی می‌کرده‌اند و مظنون به نفوذ در اپوزیسیون و در حال برنامه‌ریزی برای بمبگذاری در همایش آنها بوده‌اند.

 

تحویل‌گیری مواد منفجره در لوگزامبورگ

گزارش شده است که آنها مواد انفجاری را قبلتر در همآن‌روز در لوگزامبورگ که دارای مرز مشترک با بلژیک و آلمان می‌باشد از یک دیپلومات رژیم ایران تحویل گرفته بودند. این دیپلومات ایرانی مستقر در سفارت ایران در وین نیز بعد از دستگیری در آلمان از روز شنبه در باز داشت قرار دارد.

اپوزیسیون ایران گفت دیپلومات دستگیر شده رژیم ایران که اسدالله اسدی نام دارد در چهار سال گذشته مسؤل اطلاعاتی در سفارت ایران در اتریش بوده و می‌توانسته دستور نهایی برای هر گونه حمله‌یی را به این زوج بدهد...

بلژیک همچنین روز چهارشنبه حکم دستگیری برای یک مرد ایرانی تبار که در فرانسه در بازداشت قرار دارد و مظنون به شرکت در این توطئه بوده را صادر کرده است.

صدراعظم اتریش روز چهارشنبه در ملاقات با روحانی این موضوع را مطرح کرد. وی بعد از ملاقات گفت: ما انتظار روشنگری کاملی از طرف رژیم ایران داریم.

 

بیشتر بخوانید:

پیشتر بیلد آلمان در مورد این پرونده جنایی و دستگیری دیپلومات رژیم ایران نوشت:

مأموران پلیس آلمان در منطقه اشپس آرت در یک پارکینگ در اتوبان ۳ ضربه کاری خود را وارد آوردند و یک مرد و سه نفر همراه او را از خودروی کرایه‌ای‌اش پایین کشیده و دستگیر کردند.

 

دستگیری دیپلومات تروریست رژیم ایران

بنا‌ به تحقیقات روزنامه بیلد مشخص شد که در این خودروی فورد، یک دیپلومات رژیم ایران به‌نام اسدالله اسدی ۴۷ساله است که به موجب یک حکم باز داشت بین‌المللی تحت پیگرد قرار داشت، نشسته بود.

گفته می‌شود که او فرمان سوء قصدی را که قرار بود در پاریس علیه اپوزیسیون اجرا شود داده است.

اسدالله اسدی یک پاسپورت دیپلوماتیک داشت که او را به‌عنوان دبیر سوم سفارت رژیم ایران در اتریش معرفی می‌کند.

بنا‌ به تحقیقات صورت گرفته اسدالله اسدی عضو وزارت اطلاعات یعنی سرویس مخفی رژیم ایران است.

 

محموله مواد انفجاری

همزمان پلیس بلژیک در بازرسی از خودرو یک زوج ایرانی تبار مقیم شهر آنورس به محموله‌یی شامل نیم کیلو ماده انفجاری دست پیدا کرد مأموران پلیس بلژیک هر دو نفر را دستگیر کردند.

فرمان ترور از سوی حکومت ملایان صادر شده بود. مشابه سوءقصد میکونوس که در مرکز شهر برلین رخ داد، فرمان این سوءقصد نیز از سوی رژیم مذهبی ملایان در ایران صادر شده بود.

زن و مرد دستگیر شده در بلژ‌یک در جریان بازجویی اعتراف کردند که آنها قصد انجام یک سوءقصد علیه گردهمایی جنبش اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران در پاریس را داشتند.

به‌گفته این زن و مرد مأموریت این سوءقصد توسط اسدالله اسدی به هر دوی آنها ابلاغ شده بود و آنها ماده انفجاری را از اسدالله اسدی در لوکزامبورگ دریافت کرده‌اند.

دادستانی کل در شهر بامبرگ آلمان تأیید کرد که اسدالله اسدی بعد از دستگیری به قاضی تحقیق تحویل داده است. مأموران سرویس مخفی رژیم ایران دهها سال است که در اروپا فعال هستند. مأموران رژیم ایران در سال ۱۹۹۲میلادی چهار تن از افراد اپوزیسیون را در رستوران میکونوس در برلین به ضرب گلوله ترور کردند.

همچنین در اتریش، یعنی در کشوری که اسدالله اسدی در آنجا یک استوارنامه دیپلوماتیک داشت، مأموران سرویس مخفی رژیم ایران چندین حمله مرگ‌آور را مرتکب شده‌اند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b67b3364-b1df-4f0c-9f21-aa442b25df66"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات