728 x 90

بایدن ممکن است چاره‌ای نداشته باشد جز این‌که دستور حمله مستقیم به رژیم ایران را بدهد

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا

اسکای نیوز، روز ۱۵بهمن در گزارشی درباره حملات آمریکا در خاورمیانه نوشت: اگر حملات به نیروهای آمریکایی متوقف نشود، بایدن ممکن است ناچار به ضربه مستقیم به رژیم ایران بشود.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با انتخاب این‌که مستقیماً به خود رژیم ایران ضربه نزند، عمداً به‌دنبال اجتناب از تشدید تنش بوده است. دبورا هاینس می‌نویسد، اما اگر حملات به سربازان آمریکایی متوقف نشود، ممکن است چاره دیگری نداشته باشد.
دبورا هاینس سردبیر امنیتی و دفاع نوشت: ایالات متحده در تلاش است به اندازه کافی به اهداف رژیم ایران در خاورمیانه ضربه بزند تا حملات علیه نیروهای آمریکایی را متوقف کنند، اما نه آن‌قدر قوی که باعث تشدید تنش یا حتی جنگ مستقیم با ایران شود.
کارشناسان در روزهای اخیر به این استراتژی لقب «رویکرد طلایی» داده‌اند زیرا باید فقط درست باشد.
این سطح از حمله با این‌حال می‌تواند پاسخ مستقیم و تند رژیم ایران را علیه اهداف ایالات متحده ایجاد کند. واشنگتن امیدوار است که چنین نشود.
در حال حاضر، شاید بزرگترین خطر برای ایالات متحده این باشد که رگبار حملات این کشور به ۸۵هدف مرتبط با ایران در عراق و سوریه برای جلوگیری از حملات جدیدی که به جان آمریکایی‌ها آسیب می‌زند یا می‌گیرد، کافی نباشد.
اگر دوباره این اتفاق بیفتد، رئیس‌جمهور ممکن است چاره‌ای نداشته باشد جز این‌که دستور حمله مستقیم به رژیم ایران را بدهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8593a9c5-314e-43f2-a993-f5ad1f15c5cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات