728 x 90

«توئیتر» حساب‌کاربری نائب‌رئیس «الحشد الشعبی» عراق را مسدود کرد

تروریست های عراقی وابسته به سپاه قدس
تروریست های عراقی وابسته به سپاه قدس

شبکه اجتماعی توئیتر، حساب کاربری نایب‌رئیس گروه شبه‌نظامی حشدالشعبی عراق را به‌حالت تعلیق درآورد.

خبرگزاری سپاه پاسداران رژیم موسوم به فارس روز چهار شنبه ۲۱شهریور۹۷نوشت شبکه اجتماعی حساب توئیتر « جمال آل ابراهیم» معروف به «ابومهدی المهندس» نایب‌رئیس گروه «الحشدالشعبی» عراق را به‌حالت تعلیق درآورد.

این خبرگزاری با ابراز جهالت ساختگی نسبت به سیاست جدید جامعه جهانی نسبت به گروه‌های تروریستی و بسته شدن صدها حساب دیگر رژیم و عوامل آن نوشت:

هنوز دلیل اصلی این مسأله نیست اما در صفحه وی نوشته شده است که این حساب کاربری به‌حالت تعلیق درآمده است.

 

فارس ادامه داد: توئیتر این پیام را برای بستن حساب کاربرانی که قوانین این شبکه را نقض کرده باشند، ارسال می‌کند.

این حساب کاربری به انتشار اظهارات المهندس و اخبار سازمان الحشدالشعبی عراق اختصاص داشت.

 

ابو مهدی مهندس کیست

نام: جمال جعفر محمدعلی الابراهیمی ملقب به حاج ابومهدی مهندس

نام ایرانی: جمال ابراهیمی

دارای همسر ایرانی. محل سکونت در تهران خیابان فردوسی

محل سکونت بعدی در فاصله سالهای ۷۸تا ۸۱: کرمانشاه، شهرک سازمانی سپاه موسوم به مفتح

کد حقوقی ۳۸۲۹۷۷۰، شماره حساب ۵۰۱۰۰۴۶۰۲۷۵

میزان حقوق وی معادل یک سرتیپ پاسدار است

سایت مجاهد در تاریخ هشتم اردیبهشت سال ۱۳۸۹ در ارتباط با این مأمور رژیم ایران نوشت:

ابومهدی مهندس از مهمترین مهره‌های رژیم ایران در عراق است. در انتخابات اخیر از بغداد کاندید شد و با کسب تنها ۲۹۳۳رأی توسط مردم عراق تودهنی خورد و نتوانست به مجلس این کشور راه پیدا کند.

در انتخابات قبلی از استان بابل به نمایندگی مجلس عراق انتخاب شد اما به‌دلیل این‌که توسط آمریکاییها تحت تعقیب بود، در هیچ‌یک از جلسات مجلس حاضر نشد و در بغداد، نجف و بصره زندگی مخفی داشت.

 

ابومهدی مهندس مزد بگیر نیروی قدس است

او در گذشته در کویت مستقر بود، به‌دلیل فعالیتهای تروریستی به سوریه گریخت و از آنجا به ایران رفت.

ابومهدی مهندس مدتی در مجلس اعلا مسئولیت داشت، در اقدامات تروریستی که از طرف رژیم ایران علیه سفارتخانه‌های آمریکا و فرانسه در سال ۱۹۸۴در کویت انجام شد شرکت داشت.

در سال ۱۹۸۴طرحهای انفجار لو رفت و شبکه تروریستی مجری آن متلاشی شد. تعدادی از نفرات توسط دولت کویت دستگیر شدند، این نفرات در سال ۱۹۹۱در جریان حمله عراق به کویت از زندان فرار کردند. ابو زینب خالصی یا مهدی عبدالمهدی و ابو زهیر با قایقهای ویژه وزارت اطلاعات رژیم ایران به کویت رفته آنها را به ایران منتقل کردند و در ایران به آنها شناسنامه‌ ایرانی داده شد تمامی نفرات ابومهدی مهندس تحت تعقیب پلیس بین‌الملل هستند.

 

از سال ۱۳۸۱ابومهدی مهندس به دستور پاسدار قاسم سلیمانی و تحت نظر او با انتخاب برخی از نفرات ۹بدر گروه «التجمع الاسلامی» را پایه‌گذاری کرد و با گروهش به بغداد منتقل شد تا زمینه‌ساز اشغال پنهان عراق شود. انتقال بیش از ۳۱هزار نفر از عناصر وابسته به رژیم از ایران، همراه با تجهیزات و تسلیحات مربوطه، از بزرگترین طرحهایی بود که ابومهدی در سه ماهه اول سقوط دولت قبلی عراق به دستور نیروی قدس و وزارت اطلاعات، در آن مشارکت داشت.

ابومهدی این طرح را زیر نظر مستقیم پاسدار قاسم سلیمانی و پاسدار فروزنده به انجام رساند.

گسترش شبکه موسوم به «تجمع اسلامی» در سراسر خاک عراق مأموریت بعدی او بود. این تشکیلات در سراسر عراق مقرهای مخفی ایجاد کرد. اما این شبکه در عضوگیری از مردم شریف عراق موفقیتی به دست نیاورد، در نتیجه به دستور نیروی قدس تعداد ۹۵۰نفر از نفرات قدیمی و مورد اعتماد ۹بدر را به گروه ابومهدی منتقل کردند. آخرین سری این جابه‌جایی نیرو در آبان ۸۳بود. که ۵۰نفر دیگه را به این گروه منتقل کردند.

 

ماموریتهای ابومهدی مهندس ایجاب می‌کند از راههای مختلف با سران نیروی قدس ارتباطات داشته باشد، از ارتباطات اینترنتی تا ملاقاتهای حضوری، و یا رفتن به تهران.

سال ۸۳آخرین باری بود که ابومهدی مهندس به تهران رفت و در بازگشت صدهزار دلار گرفت. از آن پس به‌دلیل نفوذ گسترده رژیم در عراق بسیاری از سرکرده‌های نیروی قدس در عراق مستقر شدند و ماموریتها را مستقیم ابلاغ می‌کردند.

 

راه‌اندازی شکبه تروریستی حزب‌الله

راه‌اندازی یک شکبه جدید‌ تروریستی به نام حزب‌الله در سال ۱۳۸۵در دستور کار ابومهدی قرار گرفت. این شبکه مقر اصلی‌اش در بصره است و در بغداد فعالیت می‌کند و با نیروی قدس سپاه و سایر نیروهای وابسته به رژیم در سایر کشورها در ارتباط است. عناصر این تشکیلات دربصره آموزشهای اولیه نظامی و تروریستی می‌بینند و سلاحها و مهمات مورد نیاز آنها ازمرز شلمچه وارد بصره می‌شود. اما آموزشهای ویژه نظامی و اطلاعاتی را در ایران می‌بینند. آنها از مرزهای جنوبی به‌صورت دسته‌های ۲۰تا ۳۰الی ۵۰نفره به اهواز و تهران منتقل شده و در پادگانهای ویژه نیروی قدس آموزش می‌بینند.

 

در ایران جابه‌جایی این افراد به‌صورت مخفیانه و با خودروهای پوشیده انجام می‌شود. مدت زمان آموزش آنها هم بین ۱۵تا ۳۰روز است. این شبکه‌های ترور، وقتی به عراق برمی‌گردند توسط ابومهدی رابطینی در شهرهای مختلف عراق برایشان مشخص می‌شود که آنان را برای عملیات تروریستی راهنمایی و پشتیبانی می‌کند. این رابطین همه از اعضای مؤسسات پوششی نیروی قدس هستند که در شبکه‌های گسترده‌یی از مؤسسات پوششی فرهنگی، دینی، و امدادرسانی و پزشکی و حتی بازرگانی و حمل ونقل سازماندهی شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d93296e-6bb1-4cdd-907c-13570b134245"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات