728 x 90

«تنگای سراسر ظلمانی» و «روزگار سراسر دلهره»!

سقوط دیکتاتور
سقوط دیکتاتور

از مهار خارج شدن وضعیت اقتصادی،‌ شکست مفتضحانه طرح تثبیت نرخ ۴۲۰۰تومانی دلار که الآن معلوم می‌شود در عمل به دو نرخی و سه‌نرخی شدن قیمت ارز منجر شده و سود ۱۱۰هزار میلیارد تومانی‌اش که به جیب چند نفر خاص از نورچشمی‌ها رفته و دودش دارد مردم را کور می‌کند، باعث شده است که ترس و وحشت از انفجار اجتماعی خیلی بیشتر و عمیق‌تر از قبل، حاکمیت آخوندی، مهره‌ها و کارگزارانش را فرابگیرد. به‌خصوص که خودشان هم اعتراف می‌کنند که در بن‌بست هستند و هیچ راه‌حلی برای برون‌رفت از این وضعیت که روزبه‌روز هم بدتر می‌شود، ندارند.

اظهارنظرهای زیر از طرف رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی وجوه مختلف وضعیت ازهم‌پاشیده رژیم و از طرف دیگر بی‌راه‌حلی آن را نشان می‌دهد.

سایت ساعت ۲۴ – ۱۶تیر ۹۷ در زمینه نوسان ارزی و تاثیر این نوسانات در «آشوب در ایران»! می‌نویسد: «می‌توان به این گزاره رسید که نوسانات شدید بازار در ایران نشانه‌های مقدماتی حرکت از مرز پیچیدگی به آشوب در جامعه ایرانی است. عدم اصلاح سیستم حکمرانی، فارغ از به قدرت رسیدن این و یا آن جریان سیاسی، سبب ادامه شکست‌های حکمرانی در ایران خواهد شد».

ملاحظه می‌شود که نویسنده بهتر از این نمی‌توانست ترس از قیام و خیزش مردم را که از آن با عنوان «آشوب» ‌نام می‌برد و ترس از سرنگونی که از آن با عنوان «ادامه شکست‌های حکمرانی» نام می‌برد، ابراز کند.

در همین عداد اظهارنظر امیر محبیان است که اعتراف می‌کند: ‌«بپذیریم که مردم از جناح‌ها عبور کرده‌اند».(یعنی این‌که مردم خواهان نفی و سرنگونی تمامیت حاکمیت با باندهای درونی آن هستند)

محبیان در توضیح این گفته خود می‌نویسد‌: «...به‌دلیل تغییر شرایط سیاست داخلی کشور عملاً چالشهای سیاسی، دیگر چون گذشته نیست. جریانهای سیاسی دیگر جذابیت پیشین را برای مردم ندارند. اگر بگوییم مردم از بازیهای سیاسی و بازیگران آن عبور کرده‌اند، حرفی دور از واقعیت نزده‌ایم».

این مهره بریده از باند خامنه‌ای بدون این‌که اشاره‌یی به مردم و مقاومت ایران کند به طرح براندازی توسط فاعلی مجهول! اعتراف می‌کند که «برنامه خطرناکی برای ایران و نظام سیاسی ایران طراحی کرده‌اند».(روزنامه آرمان ۱۶تیر ۹۷)

موضوعی که امیر محبیان از آن ابراز وحشت می‌کند و ابا دارد به فاعل آن هم اشاره کند، امر و خواست سرنگونی حکومت است که مردم ایران خواهان آن هستند و روزانه در جای‌جای کشور با شعار «مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر روحانی، حکومت آخوندی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» و سردادن سایر شعارهای براندازانه، آن را فریاد می‌زنند.

باز هم در این رابطه نگرانی شهباز حسن‌پور، نماینده مجلس ارتجاع، است که به خطاب به تمامیت نظام توصیه می‌کند «باید مواظب این موضوع باشیم که وضعیت روحی مردم امروز آشفته است و بایستی با مردم با مدارا برخورد کنیم».(خبرگزاری ایسنا ۱۶تیر ۹۷)

واضح است که حسن‌پور به‌عمد روحیه خروش و خیزش مردم علیه جباریت نظام آخوندی را به آشفتگی روحی تعبیر می‌کند، اما کیست که نداند این سردمداران پلید آن و مهره‌هایش هستند که بیش از هر کسی آشفته‌حال و نگران سرنگونی رژیم هستند.

اتفاقا توصیه این نماینده مجلس ارتجاع به برخورد مدارا با مردم نیز نگرانی از این وضعیت است که نکند مردم با این روحیه انقلابی به یک‌باره با خیزش خود رژیم را جارو کند.

آری، این واقعیت وضعیت «تنگنای سراسر ظلمانی» است، و «روزگار سراسر دلهره و چه کنم، چه کنم» که حاکمیت جهنمی آخوندی در آن به‌دام افتاده است. وضعیتی که از سرنوشت رو به سقوط نظام ولایت فقیه حکایت دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/191fcf8d-1a06-4f73-a207-8270f61b9967"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات