728 x 90

سوريه - جنگ,

اعلام همبستگی ترکمانهای سوری با رزمندگان ارتش آزادی

-

اتحاد میهنی ترکمانهای سوریه
اتحاد میهنی ترکمانهای سوریه
اتحاد میهنی ترکمان تهدیدات اسد برای اذیت و آزار این قوم اصیل را به سخره گرفت و طی بیانه‌ای اعلام کرد این تهدیدات نظام اسد در مرحله پایانی بی‌پایه و اساس است. این نظام نمی‌تواند با این‌گونه رفتار به حکومت ادامه دهد. این ملیت اصیل و قدیمی که در تمام شهرهای سوریه از جمله حمص و حما و لاذقیه هستند به هیچ عنوان از انقلاب و همراهی با رزمندگان کوتاه نخواهند آمد. و ترکمانهای سوریه جزیی از مردم سوریه و انقلاب آنها هستندو نقش و وظیفه خود را انجام خواهند داد.
تلویزیون اورینت:
در پی پیروزیهای چشمگیر رزمندگان و تسلط کامل در «لاذقیه» و اطراف این منطقه استراتژیک، رژیم درمانده اسد برای انتقام شکستهای پی‌درپی شروع به تهدید مردم این مناطق خصوصاً ترکمانها به اخراج از محل آبا و اجدادی‌شان کرده است. ترکمانها در به ثمر رساندن سلسله پیروزیهای رزمندگان در این منطقه نقش تعیین‌کننده داشتند.
در بیانیه‌یی که اتحادیه ترکمانهای سوری منتشر کردند آمده است مسئولیت حمله و کشتار و کوچ اجباری این مناطق تماماً برعهده نظام اسد است و جوانان و انقلابیون ترکمان دست از همکاری با رزمندگان و کمک به آنها برای رسیدن به یک هدف ملی بر نخواهند داشت.
این اتحادیه اعلام کرد، تهدیدات اسد چیزی جز به حاشیه راندن اقلیتها و جنگ فرقه نیست و این کار را فقط برای ادامه بقاء حکومت ضد‌مردمی خودش انجام می‌دهد.
از روز اول جنبش مردمی سوریه، ترکمانهای اصیل نقش تعیین‌کننده‌یی در ادامه انقلاب ایفاء کرده و می‌کنند. آنها در کلیه تظاهراتها در تمامی شهرهای ترکمان نشین مانند حلب و لاذقیه و حمص یعنی کانونهای انقلاب سوریه شرکت فعال داشته‌اند. بیش از چهل درصد ساکنان این مناطق ترکمان هستند. بسیاری از فعالان ترکمان در این مدت در دمشق و دیگر مناطق سوریه دستگیر و در زندانها شکنجه و مورد اذیت و آزار رژیم اسد قرار گرفته‌اند.
در مرحله دوم انقلاب یعنی مسلح شدن مردم و تشکیل گردانهای ارتش آزادی سوریه ترکمانها از اولین ساکنانی بودند که برای احقاق حقوق خلقشان در این گردانهای رزمی ثبت‌نام کردند، و به یاری و کمک دیگر برادرانشان شتافتند، چون به خوبی می‌دانستند که این تنها راه، وحدت نیروها در جهت رسیدن به یک هدف ملی و مردمی و آزاد کردن سوریه از چنگال و استبداد نظام دیکتاتوری اسد است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd93b3c8-f6ea-401b-8906-2cf4810510b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات