728 x 90

تلویزیون الحدث: خشم در بلژیک به‌دلیل معاهده تبادل زندانیان در ایران

انعکاس تلویزیون الحدث از معامله شرم‌آور بلژیک و رژیم ایران
انعکاس تلویزیون الحدث از معامله شرم‌آور بلژیک و رژیم ایران

تلویزیون الحدث روز جمعه ۱۷تیرماه ویدئویی از تظاهرات ایرانیان آزاده و نمایندگان و حقوقدانان در بلژیک با عنوان «خشم در بلژیک به‌دلیل معاهده تبادل زندانیان در ایران» پخش کرد.

در این ویدئو آمده است: امروز پارلمان بلژیک معاهده‌ای که گفته می‌شود پرو دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی طراحی شده است را به بحث و گفتگو می‌گذارد. این معاهده خشم داخلی بلژیک اعم از نمایندگان و حقوقدانان و انتقادهای فعالان ایرانی مخالف رژیم را برانگیخته است. لایحه معاهده، تصریح می‌کند که افراد محکوم، بین دو کشور تبادل می‌شوند تا محاکمه آنها انجام شده و اجرای مجازاتشان در کشورهای اصلی‌شان به اجرا گذاشته شود. به این معنا که اگر این قانون جدید به تصویب پارلمان برسد مقامات بلژیکی اسدالله اسدی و سه تبعه دیگر ایران را به تهران تحویل می‌دهد که مجازات زندان خود را در آنجا بگذرانند. شایان یادآوریست که اسدی در پی یک طرح تروریستی شکست‌خورده که ۴سال قبل علیه گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس طراحی شده بود به ۲۰سال زندان محکوم شد. مدت محکومیت همکاران اسدی نیز بین ۱۵ تا ۱۸سال است. یکی از بندهای معاهده تصریح می‌کند کشوری که زندانیان به آن باز می‌گردند متعاقباً بر اساس شروطی مشخص آنها را آزاد می‌نماید. وکلا بر این باورند که این بندها به‌مثابه تشویق مزدوران رژیم ایران برای ادامه فعالیت اطلاعاتی و تروریستی‌شان است.

در ادامه ویدئو آمده است: چرا که آنها مجازات صادره از سوی قضاییه را متحمل نشده و در ایران آزاد خواهند شد. در حالی‌که برخی می‌گویند این معاهده یک بدعت خطرناک است برخی دیگر تأکید کردند که سادگی بندهای آن به‌طور خلاصه درهای زندانها را در مقابل تروریستها باز می‌کند و آنها دوره محکومیت خود را در ایران نخواهند گذراند. در همین رابطه برخی نمایندگان بلژیک این معاهده را معامله‌یی توصیف می‌کنند که با معیارهایی که حکومت بلژیک بر اساس آن تأسیس شده منافات دارد. این در حالیست که حکومت بلژیک تفسیر نیاز فوری این معاهده را رد می‌کند اما رسانه‌های محلی آنرا با بازداشت شهروند بلژیکی که از فوریه گذشته دستگیر شده و استفاده از او به‌عنوان ابزار فشار برای آزادی اسدی مرتبط دانستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c11d6094-3b40-49a9-a01b-765f6304d7d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات