728 x 90

تلاش خامنه‌ای و رئیسی برای زهر چشم گرفتن از سرکردگان باند مغلوب و معترضان به سیاست بمب‌سازی

روحانی - خامنه‌ای - رئیسی
روحانی - خامنه‌ای - رئیسی

همزمان با بحران و بن‌بست در مذاکرات برجامی، جنگ گرگها در رأس نظام بالا گرفته و تلاش خامنه‌ای و رئیسی برای زهر چشم گرفتن از سرکردگان باند مغلوب و معترضان به سیاست بمب‌سازی بالا گرفته است.

به‌دنبال اقدام مجلس فرمایشی در روز چهارشنبه برای ارجاع پرونده روحانی در ستاد کرونا به قضاییه رژیم، روزنامه حکومتی شرق به تاریخ ۱۲آبان از باند روحانی نوشت: این بار بحث کرونا و مسئولیت روحانی در مدیریت این بحران در بهارستان بررسی شد، ۱۶۷ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در جلسه با ارسال قصور روحانی در زمینه مدیریت کرونا به قوه قضاییه موافقت کردند. اما گزارش مجلس هم‌چنان رنگ و بوی سیاسی دارد... با توجه به اهمیت بحران کرونا و ضعفها در کنترل آن باید دید واکنش قوه قضاییه چه خواهد بود و آیا گزارش مجلس مانند موارد قبلی بدون سند و مدرک یک انشانویسی ساده است یا این‌بار مجلس پرونده‌یی واقعی علیه روحانی تشکیل داده است.

همزمان با مصوبه ارجاع پرونده روحانی به قضاییه رژیم، آخوند جعفر منتظری دادستان کل رژیم که در این موردسؤال قرار گرفته بود، گفت: شما که طلبه نیستید، ان‌شاءالله در فرصت مناسب‌تری پاسخ می‌دهم.

از سوی دیگر روزنامه حکومتی آفتاب‌یزد ۱۲آبان نوشت: به‌محض اتمام دولت روحانی طرح شکایت از او... به قدری جدی مطرح شد و تندرو‌ها در فضای مجازی کارزار‌هایی برای طرح شکایت از روحانی به راه انداختند که سخنگوی قوه قضاییه مجبور شد در نشست خبری خود اعلام کند: « «پرونده‌ای برای روحانیت شکیل نشده است»

در جلسه روز سه‌شنبه مجلس ارتجاع، بعد از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت رژیم درباره عملکرد روحانی در ستاد کرونا، آخوند نقدعلی تذکری درباره واکسیناسیون مطرح کرد که همین باعث تشنج در مجلس شد.

خبرگزاری ایسنا ۱۱آبان، گزارش داد: تذکر نقدعلی واکنش جواد کریمی قدوسی را در پی داشت که با حضور در مقابل صندلی او گفت که زدن واکنس موضوعی است که به تأیید خامنه‌ای رسیده و همه باید واکسن بزنند. بنابراین زدن حرفی غیر از این از پشت ترییبون مجلس درست نیست. .

در گزارشی که علیه کارنامه آخوند روحانی در مقابله با کرونا در مجلس رژیم قرائت شد، رئیس‌جمهور سابق ولایت شلاق‌کش و تهدید شده و از جمله آمده است: ترک فعل‌های صورت گرفته توسط ایشان منجر به فوت و صدمات عدیده جانی و مالی شده و لازم است برخورد قاطعانه و قانونی با ایشان صورت گیرد.

پاک مهر سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رژیم ۱۱آبان۱۴۰۰:

عموم مردم ایران از عملکرد ستاد ملی کرونا و وزارت‌خانه‌ها و در رأس آن شخص رئیس‌جمهور جناب آقای دکتر روحانی در کنترل و درمان بیماری کرونا رضایت نسبی نداشته و به‌رغم برگزاری جلسات ومصوبات متعدد، تناقض، تضاد و نقایص در تصمیمات متخذه و اقدامات صورت گرفته مشاهده می‌شود و مردم از این بابت ضررهای جبران ناپذیرمادی و معنوی را متحمل شده‌اند. در این خصوص می‌توان از مواردی هم‌چون تصمیمات اشتباه رئیس‌جمهور در ایام پایان سال۱۳۹۹ و عادی انگاری وضعیت بیماری در نوروز ۱۴۰۰، برخورد ناشایست رئیس جمهور در مقابل هشدارهای نظارتی، تصمیمات نامناسب و متناقض ایشان به‌عنوان رئیس ستاد و عملکرد بسیار ضعیف ایشان در مدیریت واردات، تولید و توزیع واکسن کرونا و غیره نام برد. در ادامه هر یک از موراد به تفصیل تشریح می‌گردد:

تصمیمات اشتباه رئیس‌جمهور در پایان سال۱۳۹۹ وعادی انگاری وضعیت بیماری در نوروز ۱۴۰۰:

در واقع رئیس‌جمهور در اوج بیماری کرونا و مشکلات عدیده درمانی در اقدامی عجیب با رد درخواست وزیر بهداشت بابت بسته‌شدن مرزهای هوایی ترکیه، با پیشنهاد وزیر کشور مبنی بر باز ماندن مرزهای هوایی و زمینی با ترکیه و متوقف نشدن پروازهای ترکیه موافقت کرده است. نکته قابل توجه این‌که شیوع ویروس کرونا آن روزها در ترکیه به‌شدت در حال افزایش بوده و اغلب استانهای این کشور به رنگ قرمز درآمده بود.

لذا از آنجاییکه تصمیمات و اقدامات متناقض و غیرکارشناسانه و حتی ترک فعل‌های صورت گرفته توسط ایشان منجر به فوت هموطنان عزیز و صدمات عدیده جانی، مالی و روحی برای مردم شده و نهایتاً نارضایتی شدید مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم نموده است لذا لازم است برخورد قاطعانه و قانونی با ایشان صورت گیرد. (خبرگزاری مجلس ارتجاع ۱۱آبان)

شایان یادآوری است که همزمان با تصویب طرح ارجاع پرونده روحانی در ستاد کرونا به قضاییه رژیم، مجلس ارتجاع طرح دیگری در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد دولت آخوند روحانی در مورد ارز ۴۲۰۰تومانی معروف به دلار جهانگیری با ۱۷۴ رأی موافق به تصویب رساند.

حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس: تقاضای تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در مورد ارز ۴۲۰۰تومانی منابع و مصارفش بنا به کمیسیون برنامه و بودجه به رأی گذاشته شده همکاران در رأی‌گیری شرکت بفرمایید...

مصری رئیس جلسه: آقای حسن‌پور دوستان را دعوت کنید که رأی بدهند مگه این‌که راضی باشند از ارز ۴۲۰۰تومانی

یک نماینده: تبلیغات نکن

تصویب شد / حاضرین ۲۲۳ / آراه مأخوذه ۱۸۷ / بدون رأی: ۳۶/ موافق ۱۷۴ / مخالف ۹ / ممتنع ۴ (خبرگزاری مجلس ارتجاع ۱۱آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aade3059-51e2-491f-9114-6e430862ed18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات