728 x 90

تعطیلی کارخانه ایران کولا و بیکاری بیش از ۲۰۰کارگر

تعطیلی کارخانه ایران کولا
تعطیلی کارخانه ایران کولا

بنا بر اخبار دریافتی در تاریخ ۳۰خرداد ۹۷ کارخانه تولیدی نوشابه ایران کولا واقع در شهرک صنعتی ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان تعطیل و بیش از ۲۰۰کارگر آن بیکار شدند.

تعطیلی کارخانه تولیدی نوشابه ایران کولا که دومین کارخانه بزرگ ایرانشهر بود به‌علت سیاستهای ویرانگر اقتصادی رژیم آخوندی پس از ۱۷سال به‌دلیل نبود مواد اولیه و سرمایه در گردش در تاریخ ۱۳خرداد به‌طور کامل تعطیل شد.

تعطیلی این کارخانه در حالی به‌وقوع پیوست که بیش از ۲۰۰کارگر آن که اغلب متاهل و نان آور خانواده بودند اکنون بیکار و بدون هیچ‌گونه درآمدی برای امرار معاش خود و خانواده هستند.

 

تعطیلی کارخانه ایران کولا و وضعیت اسفبار کارگران

کارگران این کارخانه تولیدی به‌دنبال تعطیلی آن در نامه‌یی سرگشاده به افشای بخشی از سیاستهای کارگزاران رژیم در این رابطه پرداختند.

در بخشی از این نامه آمده است:

آیا شما فهمیدید و درک کردید که ما کارگران در رمضان چه کشیدیم؟ آیا سر سفره هفت رنگ افطار خود به یاد من کارگر افتادید که چه در خانه دارم که بر سفره بگذارم؟ البته غافل از این‌که همان سفره هم نبود که پهن کنم. آیا گریه بچه‌های کوچکم را از شدت گرسنگی شنیدی؟ آیا تا به‌حال درک کردید که نداشتن پول یک نان خشک یعنی چه؟ آیا تا به‌حال برایتان پیش آمده که فرزندتان نصف شب از شدت گرسنگی با گریه از خواب بیدار شود؟ در عجبم که با چه رویی روز عید در عیدگاه جلوی خدا حاضر می‌شوید با آن لباس گران قیمتی که به تن دارید اما من ِکارگر…

مسلما درک نکردید. شکم سیر چه داند از حال شکم گرسنه.

 

سوء مدیریت دلیل تعطیلی کارخانه ایران کولا

سوء مدیریت مدیران این کارخانه و نابلدی آنها در مدیریت کارخانه باعث شد که سال‌ها کارگران این واحد تولیدی زجر کشیده و حق و حقوقشان خورده شود و ماه‌ها حقوقی به آنها داده نشود در حالی که توانایی پرداخت آن را داشته و ندادید.

ولی شما به‌عنوان مسئولان رده بالای شهرستان و استان می‌توانستید و قدرت آن را داشتید که فقط به‌خاطر زن و بچه ما کارگران نگذارید این کارخانه ورشکست شود، ولی نکردید.

در خانه ما اگر نان نیست ولی خدا هست.

 

تعطیلی کارخانه‌ها در ایران دستاورد نظام ولایت فقیه

تعطیلی کارخانه‌ها میراث شوم این حکومت ضدمردمی و ضدایرانی است.

کارخانه ارج اولین کارخانه تولید لوازم خانگی پس از ۸۰سال، تعطیل شد و ماشین‌آلات کهنه این کارخانه در معرض فروش قرار گرفت. این کارخانه که برای تمام مردم ایران نامی آشنا بود، به‌دنبال تشدید مشکلات تولید رسماًً از هفته گذشته تعطیل و ماشین‌آلات کهنه این کارخانه هم به فروش گذاشته شد و به این صورت عمر این برند ۸۰ساله ایرانی در حاکمیت آخوندها این‌طور به پایان رسید

 

تعطیلی کارخانه روغن نباتی قو

کارخانه روغن نباتی قو پس از پنجاه سال فعالیت برای همیشه تعطیل خواهد شد و بیش از ۲۰۰کارگر آن بیکار خواهند شد.
بنا‌ به گزارشهای رسیده روز 18خرداد 96 پس از صدور مجوز تغییر کاربری زمین کارخانه روغن نباتی قو توسط شهرداری رژیم و اقدام کارگزاران هیأت مدیره این کارخانه جهت فروش دارایی‌های شرکت، تکلیف این کارخانه معلوم شد و این کارخانه پس از پنجاه سال فعالیت، برای همیشه تعطیل خواهد شد و بیش از ۲۰۰کارگر این کارخانه که ۵ماه است دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند نیز بیکار خواهند شد.
گردانندگان این کارخانه در یک اقدام ضدکارگری درباره برنامه‌یی که هیأت مدیره برای آینده این کارخانه تدوین کرده نوشته‌اند: «هیأت مدیره شرکت هیچ قصدی جهت تولید و بازگشایی کارخانه ندارد و به‌دنبال فروش دارائی‌های شرکت است و مجوز تغییر کاربری زمین کارخانه را هم از شهرداری گرفته )جزئیات بیشتر)

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65b56098-c17c-42ce-8b8f-4cc420ca0c75"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات