728 x 90

تظاهرات و اجلاس بروکسل در سالگرد قیام

سخن روز
سخن روز

در سالگرد قیام سراسری مردم ایران علیه دیکتاتوری آخوندی، هموطنان آزاده و شورشیاران آزادی در بروکسل مرکز اتحادیهٔ اروپا به‌خیابانهای این شهر آمدند تا آنجا را با شکوه و افتخار، به‌سنگری و جبهه‌یی دیگر از نبرد آزادی مردم ایران تبدیل کنند.

صدای هموطنان شورشگر و هواداران خستگی‌ناپذیر مقاومت ایران، بازتاب عزم جزم مردم ایران و کانون‌های شورشی قهرمان بود، آنجا که فریاد می‌زدند: «می‌جنگیم، می‌میریم، ایرانو پس می‌گیریم!».

پیام ایرانیان آزاده و حامیان مقاومت ایران به‌دولتهای غربی، این بود که انقلاب دموکراتیک مردم ایران پیروز می‌شود؛ پس به‌مماشات با این رژیم تروریستی و تبهکار پایان دهید! سپاه پاسداران بازوی اصلی جنایت و سرکوب دیکتاتوری دینی را در لیست تروریستی قرار دهید.

هموطنان آزاده با شعار مرگ بر خامنه‌ای، «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر»، بر هر گونه دیکتاتوری مهر ابطال زدند و با شهیدان قیام، عهدی دوباره بستند.

پیش از برگزاری تظاهرات، اجلاسی با حضور خانم مریم رجوی و شرکت شماری از نمایندگان پارلمان و شخصیتهای برجستهٔ سیاسی از کشورهای مختلف جهان با عنوان «اجلاس قیام ایران نقش جوانان و زنان، چشم‌انداز جمهوری دموکراتیک» برگزار شد که در آن سخنرانان شرایط جامعهٔ ایران، موقعیت مقاومت آزادی‌ستان و وضعیت رژیم آخوندی را مورد بررسی قرار دادند.

استفان هارپر نخست‌وزیر پیشین کانادا گفت: «رژیم ایران ادعا می‌کند که قیام پایان یافته اما واقعیت این است که سرکوبگریهای رژیم نتیجه نداشته و مردم ایران به‌پا خاسته‌اند». وی افزود: «ما شاهد بودیم که مردم خانهٔ خمینی را به‌آتش کشیدند و این بار تمامی رژیم را به‌آتش می‌کشند». وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: رژیم ادعا می‌کند جایگزین دموکراتیکی ندارد اگر چنین است، پس چرا این همه علیه آن تبلیغات می‌کند؟

میشل آلیو ماری وزیر ارشد دولت فرانسه (درسال۲۰۱۱)، صحت و حقانیت ارزیابی مقاومت ایران از شرایط را مورد تأکید قرار داد و گفت: قیام سال گذشته چشم‌انداز در ایران را تغییر داد و ما متوجه شدیم که ارزیابی‌ خانم رجوی از شرایط، چه اندازه واقعی بوده است».

خانم آلیوماری با اشاره به حمایت اکثریت پارلمان فرانسه و ۳۶۰۰تن از پارلمانترهای کشورهای مختلف و بیش از ۱۲۰تن رهبران جهان از مقاومت ایران، آن را نتیجهٔ تغییر در نگرش جامعهٔ بین‌المللی در پرتو قیام ایران دانست.

گی فرهوفشتاد نخست‌وزیر بلژیک (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸) با اشاره به‌نقش زنان در این قیام، این نکته را مورد توجه قرار داد که: «قیام سال گذشته در ایران یک‌شبه به‌وقوع نپیوست، این قیام انعکاس مقاومت شجاعانه و سازمان‌یافته ۴۰ساله علیه این رژیم بود».

گی فرهوفشتاد با بیان این واقعیت که «شرایطی که منجر به‌این قیام شد، اکنون شدیدتر شده» نتیجه‌گیری کرد: «سیاست ما باید یک استراتژی جدید در قبال رژیم باشد. زمان آن رسیده که از مردم شجاع ایران حمایت کنیم».

اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا گفت: «مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت، ترس و نگرانی زیادی در رژیم ایجاد کرده» وی افزود: «ترس جبهه خود را عوض کرده و اکنون این رژیم ایران است که می‌ترسد».

خانم بتانکور با اشاره به‌واکنش‌های هیستریک رژیم آخوندی در قبال مقاومت ایران افزود: «ما شاهد روی آوردن آخوندها به‌دروغ هستیم از جمله تلاش می‌کنند وانمود کنند جایگزینهای دیگری برای این رژیم وجود دارد. اما این واقعیت ندارد و تنها یک آلترناتیو وجود دارد که ما امروز اینجا شاهد آن هستیم».

کاتلین دپورتر نمایندهٔ مجلس فدرال بلژیک با اشاره به‌زن ستیزی به‌عنوان ویژگی بارز فاشیسم مذهبی حاکم گفت: این اتفاقی نیست که ما رهبری استثنایی خانم مریم رجوی را در ایران داریم». او افزود: زنان و مردم ایران در پی آن نیستند که دیکتاتوری مذهبی را با یک دیکتاتوری دیگر تعویض کنند. مردم هم‌چنین شعار می‌دهند «چه با حجاب و چه بی‌حجاب پیش به‌سوی انقلاب».

سناتور الس امپه عضو سنای بلژیک نیز گفت: «زنان ایران بسیار قدرتمندتر از هر دیکتاتوری هستند. آنها خواهان جایگزینی این دیکتاتوری با یک دیکتاتوری دیگر نیستند. آنها برای آزادی مبارزه می‌کنند».

لطیفه آیت بالا نماینده از پارلمان بروکسل گفت: «زنان ایران برای مبارزه هزینهٔ زیادی پرداخت کرده‌اند از همین رو ما شاهد رهبری زنان هستیم که در مقاومت ایران نهادینه شده است».

مارک دمسماکر رئیس کمیسیون ایالتی در سنای بلژیک گفت: این مقاومت باعث وحشت رژیم است و به‌همین خاطر آماج حملات تبلیغاتی این رژیم است». وی با بیان این‌که رژیم با بحرانهای زیادی دست به‌گریبان است، گفت: «یک قیام دیگر در چشم‌انداز است و هر زمان ممکن است اتفاق بیفتد».

فرانس یوزف یونگ ـ وزیر پیشین دفاع آلمان گفت: «مردم ایران هر نوع از دیکتاتوری را رد می‌کنند و این در شعار مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر، تبلور یافته است».

یوزف یونگ با اشاره به‌ماهیت وحشی رژیم که «با سبعیت و کشتار علیه مردم و پروپاگاند و شیطان‌سازی علیه مقاومت ایران، حکومت خود را ادامه می‌دهد» سیاست غرب در مورد ایران را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «جنبش آزادی ایران پیروز خواهد شد چون بر پایه‌های آزادی و دموکراسی بنا شده... و ما باید به‌روشنی از مقاومت مردم ایران حمایت کنیم و سپاه پاسداران را در لیست تحریم‌ها قرار دهیم».

امانوئل پوتزولو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا با اشاره به‌تهدیدات رژیم پس از سفر خانم مریم رجوی به‌ایتالیا گفت: «من می‌خواهم به‌رژیم ایران این پیام را بدهم که ما هیچ ترسی از شما نداریم. زیرا ما مقاومت ایران و خانم مریم رجوی را داریم که بر حکومت شما نقطه پایان خواهد گذاشت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac39dd32-6e8e-4d4d-9f3f-0aa58a56d8bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات