728 x 90

تظاهرات دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران علیه اقدامات سرکوبگرانه حراست دانشگاه

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تظاهرات دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران علیه اقدامات سرکوبگرانه حراست دانشگاه

«دانشگاه پادگان نیست»، «دانشگاه پلیسی نمی‌خوایم»، «حراست عامل دست قدرت»، «خوابگاه دختران یک بندی از زندان»

 

امروز یکشنبه ۴اردیبهشت۱۴۰۱، صدها تن از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه مأموران دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی موسوم به ”حراست دانشگاه ”، از قبیل راه‌اندازی گشت به‌اصطلاح ارشاد در داخل دانشگاه، دخالت در پوشش دانشجویان و ضرب و شتم یکی از دانشجویان در روز ۳۰فروردین، در مقابل محل حراست دانشگاه دست به تظاهرات و اعتراض زدند.

دانشجویان شعار می‌دادند: «حراست عامل دست قدرت»، «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم». آنها بر روی پلاکاردهای خود نوشته بودند: «دانشگاه پادگان نیست و دانشگاه پلیسی نمیخوایم نمیخوایم»، «خوابگاه دختران، یه بندی از زندان».

دانشجویان در تجمع خود اعلام کردند: «حراستجانهایمان را به لب رسانده. امروز دهه شصت نیست! که بتوان با اجبار، سلایق و عقاید عصر حجری خود را با زور و چماق به خورد دانشجو داد. امروزه باید حق آزادی انتخاب را پذیرفت. ما دانشجویان، حضور نیرو های امنیتی در دانشگاه و ایجاد رعب و وحشت را به‌شدت محکوم می‌کنیم. ». .

از دو هفته پیش که دانشگاهها بعد از دو سال تعطیلی به‌خاطر پاندمی کرونا بازگشایی شده‌اند، آخوندها دست به اقدامات سرکوبگرانه بیشتری زده‌اند از جمله در صحن دانشگاههای تهران و امیرکبیر گشت ارشاد موتوری به‌راه انداخته و به بهانه کنترل لباس و جوراب و موی سر، به اذیت و آزار دانشجویان می‌پردازند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۲۴ آوریل ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46634d4e-fb96-4667-92c8-2227f6d7f97a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات