728 x 90

تظاهرات جوامع ایرانی در لندن به‌ مناسبت روز جهانی زن و حمایت از قیام مردم ایران

تظاهرات جوامع ایرانی در لندن به‌ مناسبت روز جهانی زن ۱۸ اسفند۹۷
تظاهرات جوامع ایرانی در لندن به‌ مناسبت روز جهانی زن ۱۸ اسفند۹۷

روز شنبه ۹مارس برابر با ۱۸ اسفند، جوامع ایرانی در انگلستان و هواداران سازمان مجاهدین خلق، تظاهراتی در مقابل دفتر نخست‌وزیری در لندن در حمایت از قیام مردم ایران و نقش پیشتاز زنان در مبارزه علیه رژیم زن‌ستیز آخوندی. برگزار کردند.

 

در این تظاهرات نمایندگانی از پارلمان انگلستان، حقوق‌دانان، شخصیتهای دانشگاهی و اتحادیه‌های کارگری انگلستان شرکت و ضمن سخنرانیهای خود از آرمانهای دموکراتیک مردم ایران و به‌ویژه از مبارزات زنان آزادیخواه ایران حمایت کردند.

 

سخنرانان سرکوب سیستماتیک و تبعیض علیه زنان توسط رژیم زن‌ستیز آخوندی را محکوم کردند. سخنرانان همچنین تصریح کردند که در نقطه مقابل رژیم، برنامه شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران، جایگاه زنان را در موضع رهبری مقاومت علیه دیکتاتوری مذهبی به‌رسمیت می‌شناسد. آنان تأکید کردند که این برنامه و مبارزه شجاعانه زنان ایرانی علیه دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران، آنان را به نیروی اصلی تغییر و سرنگونی رژیم آخوندی تبدیل کرده است.

 

راجر لاین، رهبر پیشین اتحادیه‌های کارگری انگلستان در سخنان خود گفت: ما از اعتراضات بخشهای مختلف جامعه ایران حمایت می‌کنیم. من افتخار دارم که اتحادیه کارگری انگلستان از خواستهای کارگران ایران حمایت کرده است. من به اینجا آمده‌ام تا حمایت کامل خود را از آرمانهای دموکراتیک مردم ایران، به‌ویژه زنان که توسط شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور منتخب شورا، خانم مریم رجوی رهبری می‌شود اعلام کنم.

 

خانم ترزا ویلیرز، نماینده مجلس عوام و وزیر پیشین ایرلند در دولت انگلستان در سخنان خود گفت: من از حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران حمایت می‌کنم. وضعیت اسفبار زنان در ایران ضرورت تغییر در ایران را نشان می‌دهد. من آمده‌ام تا از خواستهای شما برای عدالت و دموکراسی و آزادی حمایت کنم.

 

دکتر جاسلین اسکات، قاضی سابق و نویسنده و استاد دانشگاه بوکینگهام گفت: ما امروز به‌ مناسبت روز جهانی زن در اینجا جمع شده‌ایم تا از زنان شجاع و متعهد و قدرتمند ایرانی که در برابر سرکوب پاسداران مقاومت می‌کنند، تقدیر کنیم. ما از شما و مبارزه‌تان برای حقوق‌بشر، برابری و عدالت، حمایت می‌کنیم. ما به شما درود می‌فرستیم، و در کنار شما هستیم.

 

مالکوم فاولر، وکیل برجسته و عضو سابق کانون وکلای انگلستان طی سخنرانی خود در این تظاهرات گفت: من برای محکومیت انتصاب ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضاییه رژیم، به شما می‌پیوندم و از دولت انگلستان می‌خواهم که همراه با متحدانش در سازمان ملل کار کند تا از ارگانهای ذیربط در سازمان ملل بخواهند تا یک تحقیقات مستقل برای قرار دادن مقامات رژیم امثال رئیسی در برابر عدالت، را انجام دهند.

 

نمایندگان جوامع ایرانی در سخنرانیهای خود در این تظاهرات نقش برجسته زنان در جنبشهای آزادیخواهانه صد ساله گذشته در ایران را تشریح کردند.

 

نمایندگان جوامع ایرانی و هواداران مقاومت ایران، در سخنرانیهای خود در این تظاهرات، از دولت انگلستان خواستند که حق مردم ایران و آلترناتیو مشروع مورد حمایت آنها، شورای ملی مقاومت را برای تغییر رژیم استبداد مذهبی و برقراری یک جمهوری مبتنی بر آزادی و دموکراسی و جدایی دین از دولت را به‌رسمیت بشناسد.

 

سخنرانان همچنین از دولت انگلستان خواستند، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم را در لیست گروه‌های تروریستی قرار بدهد. چرا که آنها ارگانهای اصلی سرکوب در ایران و مسئول توطئه‌های تروریستی علیه مخالفان و فعالآن و شورای ملی مقاومت در خارج ایران هستند.

 

تلویزیون الغد در گزارشی از تظاهرات جوامع ایرانی در لندن گفت: تظاهرات امروز با حضور ایرانیان مقیم خارج کشور و جنبش مقاومت ایران در روز جهانی زن برگزار شده است. همچنین این تجمع که در مقابل مقر نخست‌وزیری برگزار شده تلاشی است برای اعمال فشار به دولت انگلستان جهت اقدام برای توقف اعدامهایی که هم‌چنان توسط رژیم ایران انجام می‌شود. سازمان دهندگان تظاهرات می‌گویند که از زمان تصدی منصب ریاست‌جمهوری توسط روحانی ۸۵زن در ایران اعدام شده‌اند. تجمع امروز در ادامه تلاشهای مقاومت ایران برای برپایی اعتراضاتی در سطح جهان برای یادآوری این امر می‌باشد سخنرانانی از جمله اعضای پارلمان از حزب محافظه‌کار برای حاضران سخنرانی خواهند کرد

خبرگزاری عکس ریپورت دیجیتال نیز با مخابره عکسهای متعدد از این گردهمایی نوشت

ایرانیان در حمایت از مریم رجوی و علیه سرکوب زنان در ایران در وست مینیستر لندن در مقابل نخست‌وزیری انگلستان دست به تظاهرات زدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b78d700e-6568-43fe-9094-cdd6ad571c77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات