728 x 90

بحران حکومت آخوندی بر سر طرح فریبکارانه موسوم به هر نفر یک لیتر بنزین و حذف ارز ۴۲۰۰تومانی

جایگاه سوخت
جایگاه سوخت

در حالی که هنوز دو روز از اعلام طرح فریبکارانه دولت آخوند رئیسی موسوم به هر نفر یک لیتر بنزین، نگذشته، یک کارگزار حکومتی اعلام کرد که سهمیه هر فرد ماهانه ۲۰لیتر است و نه ۳۰لیتر.

لواسانی سرپرست حکومتی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اعلام این خبر افزود که اگر کسی سهمیه بنزین خود را دریافت نکند پس از مدتی مبلغ ۳۰هزار تومان معادل یک دلار به حساب او واریز می‌شود.

کاهش یک‌سومی سهمیه بنزین و پرداخت وجه نقدی در قبال هر لیتر ۱۵۰۰تومان، نشان‌دهنده دبه دو ضرب نسبت به وعده اولیه دولت آخوند رئیسی محسوب می‌شود. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۱دی۱۴۰۰)

میرزایی، عضو سابق مجلس رژیم به بی‌ثمری طرح جدید توزیع بنزین اعتراف کرد: «تغییر نحوه توزیع بنزین صرفاً منجر به آن خواهد شد که احتمالاً باز یک سامانه جدید راه‌اندازی کنیم و با صرف هزینه و وقت بسیار، این‌بار به‌جای ثبت شماره پلاک خودروها، کد ملی شهروندان را ثبت کنیم و در نهایت هم این طرح را هم احتمالاً با پایان کار این دولت، نیمه‌کاره رها کنیم تا دولتی دیگر و سامانه‌ای دیگر!»

وی افزود: (تمرکز دولت بر تغییر توزیع بنزین)، نه‌تنها راهگشا نخواهد بود، بلکه صرفاً منجر به مشکلات دیگر می‌شود. (خبرگزاری حکومتی رویداد ۱دی۱۴۰۰)

احمد توکلی از مهره‌های باند خامنه‌ای در نامه هشدارآمیزی نسبت به عواقب خطرناک حذف ارز ۴۲۰۰تومانی گفت: در نامه هشدار دادم؛ چون از این بابت خطر احساس می‌کنم. این تصمیم تکرار تجربه‌های شکست‌خورده گذشته است.

وی افزود: یکی از ایرادات رئیسی ناهماهنگی تیم اقتصادی اوست. دولت باید یک خط کلی استراتژیک در برنامه ارزی خود تعیین می‌کرد این خط در ۳۰سال گذشته نبوده و الآن هم نیست. تورم کمر مردم را شکسته و بدتر هم می‌شود و وضعیت برای مردم تحمل‌ناپذیر می‌شود. حتماً تاب‌آوری مردم حدی دارد. (خبرگزاری حکومتی رویداد ۱دی۱۴۰۰)

تلویزیون رژیم روز ۳۰آذر نیز درباره بحران حکومت آخوندی بر سر حذف ارز ۴۲۰۰تومانی گفت:

ببینید آقای قالیباف اگر یکی به من بگوید این فنر را نگه‌دار توی دستت و فشرده نگهش دار من باید بفهمم که بالاخره یک روز دو روز چهار روز بالاخره من که نمی‌توانم تا ابد این را نگه دارم یک روزی دستم این را رها در واقع نمی‌توانم کنترلش کنم آیا واقعاً سیاست گذار متوجه نیست که من اگر بخواهم ارز ۴۲۰۰ نگهدارم این هی فشاره بیشتر و بیشتر میشه عاقبت این نردبام افتادنی‌ است این‌که شکی در آن نیست لاجرم آن کس که بالاتر نشست هر چقدر فاصله این قیمت واقعی با این فنر فشرده بیشتر بشه اون روزی که رها بشه ضرب شست سخت‌تری نشان می‌دهد بعضی آقایون می‌گویند ما اگر ارز ۴۲۰۰یی را بخواهیم مثلا اون موقع رها می‌کردیم یک اتفاقاتی می‌افتاد من می‌گویم اشکالی نداره اما بفهم اگر یک سال بعد رهایش کنی اتفاقات بدتری می‌افتد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3cfdb907-f885-4f37-942c-0785c32379de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات