728 x 90

تصویب شصت و هشتمین قطعنامه ملل متحد در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تصویب شصت و هشتمین قطعنامه ملل متحد در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران

مریم رجوی: قطعنامه نشان می‌دهد این رژیم هم‌چنان در صدر ناقضان حقوق‌بشر است، پرونده چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی به‌ویژه قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی باید به شورای امنیت ارجاع و خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای محاکمه شوند

ساعتی پیش، شصت و هشتمین قطعنامه ملل متحد در محکومیت نقض شدید و سیستماتیک حقوق‌بشر توسط رژیم ایران در مجمع عمومی ملل متحد به تصویب رسید. این قطعنامه از جمله از «تعداد زیاد هشداردهنده اعمال و اجرای مجازات اعدام»، «استفاده گسترده و سیستماتیک از دستگیریها و بازداشت‌های خودسرانه»، «محروم کردن عمدی دسترسی زندانیان به درمان و تجهیزات پزشکی کافی»، «اعمال وحشتناکی که توسط زندانبانان زندان اوین انجام شده»، «آزار و اذیت، ارعاب، از جمله آدم‌ربایی، دستگیری و اعدام، مخالفان سیاسی، مدافعان حقوق بشر» و «دستگیری و بازداشت خودسرانه و شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات‌های ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز با تظاهر کنندگان»، «استفاده از شکنجه برای گرفتن اعتراف، و موارد مرگ مشکوک در زندان» شدیداً ابراز نگرانی می‌کند.

قطعنامه هم‌چنین با «تأکید بر اهمیت تحقیقات معتبر، مستقل و بی‌طرفانه در پاسخ به همه موارد نقض جدی حقوق‌بشر، از جمله ناپدید شدن اجباری، اعدام‌های فراقانونی و از بین بردن شواهد مربوط به این تخلفات. ». . خواهان پایان دادن به «معافیت از مجازات برای چنین تخلفاتی» می‌گردد.

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، از تصویب شصت و هشتمین قطعنامهٔ مجمع عمومی ملل متحد درباره نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران استقبال نمود و گفت این قطعنامه هر چند تنها بخش کوچکی از جنایات فاشیسم دینی حاکم بر ایران را بازتاب می‌کند، اما به‌خوبی نشان می‌دهد که این رژیم هم‌چنان در صدر ناقضان حقوق‌بشر در جهان امروز است. خانم رجوی تأکید کرد: پرونده چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی توسط این رژیم به‌ویژه قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ که بخش عمده آنان اعضا و هواداران مجاهدین بودند و قتل‌عام ۱۵۰۰ تظاهر کننده در سال۹۸ باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود و سردمداران این رژیم و در صدر همه، خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای در دادگاه بین‌المللی مورد محاکمه قرار گیرند. این رژیم باید از جامعه جهانی طرد شود و به مصونیت سردمداران آن پایان داده شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵آذر۱۴۰۰ (۱۶دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8fe82e45-ccac-484b-a2f8-706cce05f01c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات