728 x 90

تشریح گوشه‌ای از وضعیت مردم فقرزدهٔ کشور بعد از کرونا

فقر در ایران
فقر در ایران

روزنامهٔ حکومتی اعتماد روز ۲۱شهریور در گفتگویی با یک روان‌شناس، گوشه‌ای از وضعیت مردم فقرزدهٔ ایران را تشریح کرده است. این روزنامهٔ اعتراف کرد در دوران کرونا، تمامی کشورها ضمن قرنطینه، «زیر بال» مردم را گرفتند، اما در ایران نه‌تنها هیچ خبری از کمک دولتی نیست، بلکه مردم «به جبر فقر، تن به مشاغل بی‌ارزش و بی‌هویت می‌دهند و از این مصیبت هم خلاصی ندارند».

بخش‌هایی از این مصاحبه در زیر آمده است:

«در این دو سال، هجوم بیماری، معادله زندگی خیلی از آدم‌ها درهم ریخت. وقتی موج بلند اخراج‌ها و تعدیل‌ها راه افتاد، کارگر و کارمند، در آن انزوای خانه‌نشینی که تمام هم نمی‌شد برخلاف وعده‌های خوش‌بینانه دولتها، سراغ آن اندک پس‌اندازی رفتند که برای روز مبادا کنار گذاشته بودند. تا نیمه سال۱۳۹۹، حداقل ۶میلیون نفر از کارگران غیررسمی و روزمزد، اخراج شدند. مردم به وضعیتی فلاکت‌بار سقوط کردند. دستفروشی در مترو، آبرومندانه‌ترین سقوط بود و کوچ از یک خانه اجاره‌ای ۳۰متری در خیابان نظام‌آباد به یک اتاق پیش‌ساخته ۱۲متری اجاره‌ای در انتهای راه‌پله‌های یک ساختمان ۵طبقه در حاشیه اتوبان آزادگان» از دیگر پیامدهای وضعیت کنونی مردم ایران است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb7daa2e-eb13-4e4c-b745-5afbad17be2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات