728 x 90

تد کروز: جمهوری‌خواهان از " ابزارهای زیادی" برای از بین بردن توافق بایدن با ایران استفاده خواهند کرد

تد کروز
تد کروز

نشنال ریویو روز پنجشنبه ۲۶ اسفند به‌نقل از سناتور تد کروز نوشت: توافق پیش رو برای بازگرداندن ایالات متحده به توافق هسته‌یی ایران "به قطعیت"به تهران میلیاردها دلار کمک خواهد کرد که"برای انجام قتل آمریکایی‌ها استفاده خواهد شد، " و قول دار طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای لغو آن به کار خواهد گرفت.

 

کروز در مصاحبه‌یی در روز چهارشنبه گفت: «من فکر می‌کنم ما می‌توانیم شاهد استفاده از ابزارهای متعددی باشیم که توسط سناتورهای متعدد برای متوقف کردن این توافق استفاده می‌شود. ما هنوز جزئیات معامله را نمی‌دانیم، اما آنچه که می‌شنویم روزبه‌روز بدتر و بدتر می‌شود. در این مرحله، این تسلیم کامل در برابر آیت‌الله است. این تسلیم کامل به روسیه و پوتین است».

 

با از میان رفتن خواسته لحظه آخری روسیه، و احتمال حل اختلافات بین دو طرف در مورد تحریم‌های ضدتروریسم ایالات متحده علیه نهادهای ایرانی از طرق گفتگوهای در حال انجام، انتظار می‌رود این توافق به‌زودی - حتی در بحبوحه تهدیدهای جدید از سوی رژیم ایران - انجام شود. همان‌طور که در اظهارات کروز نشان داده شد، یک استدلال در حال ظهور جمهوری‌خواهان علیه آن این است که ایران را قادر می‌سازد تا آمریکایی‌ها را بکشد و رئیس‌جمهور مستقیماً در این مرگها مقصر خواهد بود. با توجه به گزارشهای خبری اخیر مبنی بر این‌که رژیم ایران مقامات سابق ترامپ را هدف ترور قرار می‌دهد، این نگرانی‌ها بیشتر موضوعیت پیدا می‌کنند.

 

کروز، یکی از اعضای کمیته روابط خارجی سنا، گفت: «این موضوع احتمال دارد جو بایدن را به حامی مالی شماره ۱ تروریسم در جهان تبدیل کند. ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان است. آنها عمداً شهروندان آمریکایی را برای قتل هدف قرار می‌دهند. و جو بایدن، به هر دلیلی، مشتاق تأمین مالی تروریستهایی است که تلاش می‌کنند آمریکایی‌ها را بکشند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22e515c4-78db-43df-8992-96da68049b76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات