728 x 90

تحریم شبکه تدارکات‌رسانی برنامه‌های پهپادی و نظامی رژیم ایران

توسعه برنامه پهپادی توسط آخوندها
توسعه برنامه پهپادی توسط آخوندها

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (۳۰فروردین ماه) اعلام کرد: دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC)، یک فرد و شش نهاد در شبکه دور زدن تحریم‌ها را که خرید قطعات الکترونیکی رژیم ایران برای برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده‌اش، از جمله قطعات مورد استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) تسهیل کرده است، لیست‌گذاری کرد.

این اقدام به‌طور مشخص رئیس شرکت پردازان سیستم نماد آرمان (پاسنا) که توسط ایالات متحده لیست‌گذاری شده بود، و شرکتها و تامین‌کنندگان پوششی مستقر در ایران، مالزی، هنگ‌کنگ و چین که امکان خرید کالا و فناوری پاسنا را فراهم کرده‌اند، هدف قرار می‌دهد. این اقدام هم‌چنین اطلاعات فهرست اتباع به‌طور ویژه لیست‌گذاری شده OFAC (فهرست SDN) برای شرکت پاسنا را به‌روزرسانی می‌کند و نام مستعار و نام دو شرکت پوششی را که توسط پاسنا در تلاش‌های تدارکاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، وارد کند.

تکثیر پهپادها و سایر تسلیحات توسط رژیم ایران هم‌چنان منطقه خاورمیانه و فراتر از آن را بی‌ثبات می‌کند. از سپتامبر ۲۰۲۲، OFAC چندین دور از لیست‌گذاریها را برای هدف قرار دادن برنامه‌های موشکی و پهپاد ایران صادر کرده است که شامل عناصری می‌شود که در تولید، تهیه و تکثیر آنها دخیل هستند.

 

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «شبکه‌ای که امروز کالا و فناوری را برای رژیم ایران و صنایع دفاعی و برنامه پهپاد آن تهیه کرده است، وزارت خزانه‌داری به اجرای تحریم‌های خود علیه تلاشهای تدارکات رسانی نظامی رژیم ایران که به ناامنی منطقه‌ای و بی‌ثباتی جهانی کمک می‌کند ادامه خواهد داد».

در ۱۲ژانویه ۲۰۱۸، OFAC، پاسنا را بر اساس فرمان اجرایی۱۳۳۸۲، که گسترش دهندگان سلاحهای کشتار جمعی و حامیان آنها را هدف قرار می‌دهد، به‌دلیل ارائه یا تلاش برای ارائه حمایت‌های مالی، مادی، فناوری یا سایر حمایتها، یا کالاها یا خدمات در حمایت از صنایع الکترونیک ایران (IEI) که زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح ایران (MODAFL) است، لیست‌گذاری کرده بود.

 

شبکه تدارکات‌رسانی پاسنا واقع در ایران

تبعه ایرانی مهدی خوش‌قدم مدیرعامل پاسنا و مسئول تلاش‌های دور زدن تحریم‌ها در این شرکت است. خوش‌قدم با استفاده از شرکت‌های پوششی متعدد، به‌دنبال انواع قطعات الکترونیکی از تامین‌کنندگان خارجی است که عمدتاً در چین (PRC) مستقر هستند. خوش قدم به موجب فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ به‌دلیل اقدام یا ادعای اقدام، چه مستقیم چه غیرمستقیم، برای یا از طرف، پاسنا، شخص حقوقی که اموال و سود ناشی از اموال آن به موجب فرمان اجرایی۱۳۳۸۲ مسدود شده است، تحریم می‌شود.

پاسنا هنگام انجام تجارت با تأمین کنندگان خارجی از ترکیبی از شرکت‌های پوششی و نامهای مستعار استفاده می‌کند... .

پیامدهای تحریم‌ها: در نتیجه اقدام امروز، همه اموال و سود ناشی از اموال این اهداف که در ایالات متحده هستند یا تحت مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند، مسدود شده و باید به OFAC گزارش شوند. …

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3ca5b5f-36e1-4949-b811-a4e0c331ef99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات