728 x 90

تاون هال: محافظت از تبعیدیان از تهدید رژیم ایران، آزمونی برای دموکراسیهای غربی - به‌قلم بروس مک‌کولم

بروس مک‌کلوم رئیس پیشین بنیاد خانه آزادی در آمریکا
بروس مک‌کلوم رئیس پیشین بنیاد خانه آزادی در آمریکا

تاون هال ۲۲مرداد ۱۴۰۲

مقالهٔ بروس مک‌کولم مدیر مؤسسهٔ استراتژی‌های دموکراتیک

رژیم ایران از پتانسیل ناآرامی‌های بیشتر آگاه است و مقامات مختلف آن

از جمله حسین سلامی فرمانده شرور سپاه پاسداران در این مورد هشدار داده‌اند

قالیباف رئیس کنونی مجلس رژیم ایران به‌نقش رهبری سازمان مجاهدین

در قیامهای اخیر اذعان کرد

 

ماه گذشته دادگاهی در تهران کیفرخواستی علیه ۱۰۴نفر از مجاهدین

که هیچ‌یک از آنها در ایران زندگی نمی‌کنند اعلام کرد

 

قطعنامهٔ اخیر مجلس نمایندگان از دولت ایالات‌متحده می‌خواهد

با همکاری با متحدمان آلبانی حمایت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳ را

تضمین کند و آنها را از تمام حقوق مندرج در کنوانسیون۱۹۵۱ ژنو

و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر برخوردار کند

 

بروس مک‌کولم مدیر مؤسسهٔ استراتژی‌های دموکراتیک طی مقاله‌یی در تاون‌هال به‌تاریخ ۱۳اوت، (۲۲مرداد۱۴۰۲) می‌نویسد:

با نزدیک شدن به‌اولین سالگرد مهم‌ترین قیام ضدحکومتی در ایران، رژیم از پتانسیل ناآرامی‌های بیشتر آگاه است. مقامات مختلف از جمله حسین سلامی، فرمانده (نیروی) سرکوبگر و شرور سپاه پاسداران، در روزهای اخیر به‌طور علنی در این مورد هشدار داده‌اند. یکی از فرماندهان سابق سپاه و محمدباقر قالیباف، رئیس کنونی مجلس رژیم ایران نیز به‌نقش رهبری سازمان مجاهدین در قیامهای اخیر اذعان کرد.

از اواخر سال۲۰۲۲، این رژیم توسط شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل از جمله به‌دلیل افزایش اعدامها مورد تحقیق قرار گرفت (اعدام‌هایی که). جان نزدیک به ۴۰۰نفر را در نیمهٔ اول ۲۰۲۳ گرفت و هدف احتمالی آن ارعاب مردم برای جلوگیری از فراخوانهای جدید به‌قیام است.

این خطر زمانی آشکارتر می‌شود که به‌فهرست نقض حقوق‌بشر و جنایات علیه بشریت این رژیم نگاهی بیاندازیم که شامل قتل‌عام زندانیان سیاسی در تابستان۱۳۶۷ است.

ماه گذشته، دهها تن از اعضای مجلس نمایندگان ایالات‌متحده یک قطعنامهٔ دو حزبی ارائه کردند که در آن بر نقض‌های رژیم تأکید شده و از شورای حقوق‌بشر خواسته شده که قتل‌عام سال۱۳۶۷ را در دستور کار کمیسیون حقیقت‌یاب خود قرار دهد».

 

بروس مک‌کولم در ادامهٔ مقالهٔ خود در تاون‌هال هم‌چنین نوشت:

رژیم ایران هم‌چنین بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است. در سال۲۰۱۸، زمانی که رژیم هنوز از اولین تظاهرات سراسری سازمان‌دهی شده توسط کانون‌های‌شورشی مجاهدین خلق تلو‌تلو می‌خورد، اسدالله اسدی، دیپلمات (رژیم) ایران که آن زمان در سفارت رژیم در وین کار می‌کرد، عملیاتی را که می‌توانست یکی از بدترین حملات تروریستی در خاک اروپا باشد فرماندهی و بر آن نظارت کرد.

اسدی شخصاً یک وسیلهٔ انفجاری را به‌اروپا قاچاق کرد و با دستور منفجر کردن آن در اجلاس بزرگ جهانی که توسط شورای ملی مقاومت ایران برگزار شد، آن‌را در اختیار همدستان خودش قرار داد.

این توطئه توسط آژانس‌های امنیتی اروپا خنثی شد، اما این توطئه یادآور عزم رژیم برای حمله به‌اپوزیسیون دموکراتیک بود، آن‌هم در هر کجا که بتوان و حتی در زمانی که این اقدام جان قانون‌گذاران و چهره‌های برجستهٔ غربی را که در اجلاس جهانی ایران آزاد شرکت کرده‌اند، به‌خطر می‌اندازد.

ماه گذشته، دادگاهی در تهران کیفرخواستی علیه ۱۰۴نفر از مجاهدین که هیچ‌یک از آنها در ایران زندگی نمی‌کنند، اعلام کرد. با توجه به‌اقدامات شناخته‌شدهٔ (حکومت) تهران، این اقدام عجیب شبح ترورهای احتمالی، آدم‌ربایی مخالفان و یا تهدید قهری علیه خانواده‌های آنها را به‌وجود می‌آورد.

بروس مک‌کولم مدیر مؤسسهٔ استراتژی‌های دموکراتیک در ادامه می‌نویسد:

قطعنامهٔ اخیر مجلس نمایندگان از دولت ایالات‌متحده می‌خواهد تا با همکاری با متحدمان آلبانی، حمایت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف3 در آلبانی را تضمین کند و آنها را از تمام حقوق مندرج در کنوانسیون۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر، برخوردار کند.

هر متحد دیگر ایالات‌متحده و در واقع هر دولت دیگری که از مفاهیم دموکراسی و حقوق جهانی حمایت می‌کند، باید تعهد جدی داشته باشد که در هر لحظه و در هر مکانی که جامعهٔ ایرانیان در تبعید در معرض تهدید حکومت دینی حاکم قرار می‌گیرد، همین کار را انجام بدهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c00a38a-3c63-4c46-a957-8cdbdf26fe43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات