728 x 90

بیست و چهارمین روز حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان + تصاویر

آتشباری علیه شهرهای اوکراین
آتشباری علیه شهرهای اوکراین

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - وزارت دفاع اوکراین اواخر روز جمعه اعلام کرد که دسترسی نیروهای متجاوز روسیه به دریای آزوف را «موقتا» از دست داده است زیرا نیروهای متجاوز روسیه کنترل خود را در اطراف بندر اصلی ماریوپول در دریا تثبیت کرده‌اند.

رویترز - وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌یی اعلام کرد: اشغالگران تا حدی در منطقه عملیاتی دونتسک موفق شدند و به‌طور موقت اوکراین را از دسترسی به دریای آزوف محروم کردند

رویترز - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه خواستار گفتگوهای صلح جامع با مسکو شد و گفت روسیه در غیر این صورت به نسل‌ها نیاز خواهد داشت تا از خسارات متحمل شده در طول جنگ بهبود یابد

رویترز - روسیه روز جمعه از گوگل متعلق به آلفابت درخواست کرد که از انتشار آنچه تهدیدات علیه شهروندان روس در پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیوی یوتیوب خود می‌خواند را متوقف کند، اقدامی که می‌تواند به‌معنای مسدود کردن کامل این سرویس در خاک روسیه باشد.

رویترز - شرکت خدمات میدان نفتی هالیبرتون روز جمعه اعلام کرد که تجارت آتی در روسیه را مطابق با تحریمهای ایالات متحده که معاملات و کار را ممنوع می‌کند، از جمله برای برخی از مشتریان دولتی روسیه پس از تجاوز مسکو به اوکراین، به‌حالت تعلیق درآورده است

رویترز - آژانس اینترفکس اوکراین به‌نقل از شرکت ملی انرژی روز جمعه اعلام کرد، متخصصان اوکراینی یکی از خطوط برق آسیب دیده نیروگاه هسته‌یی زاپروژیا را تعمیر کرده‌اند.

رویترز - هیچ‌یک از تسلیحاتی که ایالات متحده در اختیار اوکراین قرار می‌دهد نمی‌تواند برای حمله به کشور دیگری، استفاده شود، و کاخ‌سفید تأکید کرد که این سلاحها برای اهداف دفاعی در نظر گرفته شده‌اند.

شبکه تلویزیونی المیادین لبنان گزارش داد، سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان روز جمعه گزارشها درباره اعزام جنگجویان و کارشناسان برای جنگ در کنار روسیه در اوکراین را تکذیب کرد.

 

وزیر دفاع اوکراین به اعضای پارلمان می‌گوید، این کشور به حمایت نظامی بیشتر نیاز دارد

سایت پارلمان اروپا: نمایندگان پارلمان اروپا در مناظره با الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین، متعهد شدند که دولتهای اتحادیه اروپا را برای کمک به اوکراین در برابر تجاوز روسیه بیشتر تحت فشار قرار دهند.

الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین به نمایندگان پارلمان اروپا گفت، اتحادیه اروپا باید علیه روسیه تحریم‌های مخرب و «گزنده» که اقتصاد این کشور را فلج کرده و آن را مجبور به توقف تجاوز بکند، اعمال کند.

وزیر دفاع رزنیکوف در نشست کمیته فرعی امنیت و دفاع، کمیته امور خارجی و هیأت اتحادیه اروپا و اوکراین، خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا از راه دور گفت: اوکراین آماده است تا از تمام کمکهای مالی اتحادیه اروپا به‌سرعت استفاده کند. او از کشورهای اتحادیه اروپا خواست بدون محدودیتهای تشریفاتی، سلاحهای کشنده را به اوکراین عرضه کنند. وی هم‌چنین خواستار ایجاد منطقه پروازممنوع شد و پرسید: برای مشاهده اقدامات بیشتر، چه سطح بالاتری از تشدید جنگ لازم است؟

 

اوکراین: بیانیه نماینده عالی راجع به مورد هدف قرار دادن شهروندان توسط روسیه

اتحادیه اروپا - اتحادیه اروپا حملات مستمر نیروهای مسلح روسیه و نیروهای نیابتی آنها به جمعیت غیرنظامی و زیرساختهای غیرنظامی اوکراین و هم‌چنین محاصره شهر ماریوپل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

سالن تئاتر ماریوپل روز چهارشنبه به‌شدت گلوله‌باران شد، به‌رغم این‌که به‌عنوان یک پناهگاه شناخته شده و مشخص برای غیرنظامیان از جمله کودکان استفاده می‌شد.

دیده‌بان حقوق‌بشر گزارش می‌دهد که نیروهای روسی در سه حمله جداگانه با مهمات خوشه‌یی به شهر میکولایف حمله کردند.

چنین حملات عمدی علیه غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی شرم‌آور، سرزنش آور و کاملاً غیرقابل قبول است. آنها نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه هستند.

مطابق با رأی دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) در ۱۶مارس، روسیه باید اقدامات نظامی خود را متوقف کند و تمام نیروها و تجهیزات نظامی خود را بلافاصله و بدون قید و شرط از کل خاک اوکراین خارج کند و به تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین در مرزهای شناخته شده بین‌المللی خود احترام بگذارد.

 

سخنرانی رئیس‌جمهور اوکراین در مجلس ملی فرانسه

سخنگوی مجلس ملی فرانسه (جمعه ۲۷اسفند) اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه آینده در برابر پارلمان فرانسه سخنرانی خواهد کرد. او افزود که "جنگ علیه مردم اوکراین مسأله‌ای است که به تمام مردمان اروپا و پارلمانهای آنها برمی‌گردد". زلنسکی پیش از این در مجلس نمایندگان بریتانیا، کنگره آمریکا و پارلمان بوندستاگ آلمان سخنرانی کرده است.

 

اوکراین: ارتش روسیه هیچ پیشروی نداشته است

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین در تلویزیون این کشور گفت که ارتش روسیه در روز جاری هیچ پیشروی نداشته است. او گفت که واحدهای روسی با دشواریهای لجستیک، سوخت خودرو و تانک، مواد غذایی و ارتباطات روبه‌رو بوده‌اند.

هم‌چنین وزارت دفاع اوکراین جمعه شب خبر داد که «به‌طور موقت» دسترسی به دریای آزوف را از دست داده است. دریای آزوف در جنوب اوکراین به دریای سیاه می‌رسد و از دست دادن این معبر ضربه‌ای بزرگ به اوکراین خواهد بود.

 

زلنسکی خواستار مذاکرات صلح فوری شد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در پیام ویدیویی بامداد روز شنبه (۲۸اسفند) خواستار برگزاری فوری مذاکرات صلح با مسکو شد. آقای زلنسکی گفت تنها فرصتی که روسیه برای مهار تبعات اشتباهات خود در زمینه اشغال اوکراین دارد برگزاری مذاکرات فوری صلح است.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت "زمان گفتگو، احیاء تمامیت ارضی و عدالت برای اوکراین است. در غیراین صورت ضربه‌ای که روسیه خواهد خورد آن‌چنان سنگین خواهد بود که چندین نسل هم از پس جبران آن برنخواهند آمد."

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 0

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 1

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 2

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 3

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 4

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 5

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 6

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 7

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 8



حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 10

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 11

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 12

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 13

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 14

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 15

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 16

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 17

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 18

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 19

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 20

حمله روسیه به اوکراین - حملات علیه غیرنظامیان - 21
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3bd103f-6f55-4465-b9bc-ec29b5274a68"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات