728 x 90

بیانیه کمیته مسلمانان فرانسه در محکومیت اعدام جنایتکارانه قهرمان شورشی مجیدرضا رهنورد

مجیدرضا رهنورد شورشگر اعدام شده
مجیدرضا رهنورد شورشگر اعدام شده

کمیته مسلمانان فرانسه ۲۱ آذر:

دبیرکل شورای امامان فرانسه، دائو مسکین و مدیر مسجد بزرگ اوری، خلیل مرون طی بیانیه‌یی اعلام کردند، امروز رژیم ایران دومین زندانی را به‌دلیل شرکت در اعتراضات ضددولتی در ملأعام اعدام کرد. مجیدرضا رهنورد ۲۳ساله در دادگاهی ناعادلانه که حتی به وکیلش اجازه حضور در دادگاه را ندادند، در مشهد اعدام شد.

ما این اعدامها را کاملاً مغایر با ارزش‌ها و مبانی اسلام می‌دانیم که توسط رژیم ایران به‌عنوان ابزار استفاده می‌شود.

رژیم، سرکوب وحشیانه معترضان را آغاز کرده است، اعضای «مجلس» این رژیم نیز خواستار احکام سنگین و مجازات اعدام برای معترضان شده‌اند.

این نگرانی وجود دارد که شمار دیگری نیز به‌زودی اعدام و حداقل دهها نفر به‌دلیل مشارکت در تظاهرات به اعدام محکوم شوند. تاکنون حداقل ۷۰۰ معترض در خیابان‌ها کشته و بیش از ۳۰۰۰۰نفر بازداشت شده‌اند.

اعدام مجیدرضا رهنورد و محسن شکاری باید واکنش‌های شدیدی را در دولت فرانسه، اتحادیه اروپا و در سطح بین‌المللی برانگیزد، در غیراین صورت با اعدام روزانه معترضان مواجه خواهیم شد.

جامعه ایرانیان در فرانسه از این بابت به‌شدت نگران است.

ما از مدافعان حقوق‌بشر، نمایندگان پارلمان و دولت و هم‌چنین اتحادیه اروپا می‌خواهیم که این اعدام را به‌شدت محکوم کنند. سفیران خود را در اعتراض فراخوانده و این رژیم و سپاه را تا آزادی تمامی معترضان دستگیر شده تحریم کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3faa0d1c-1441-4977-bda6-7e8d96f58d13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات