728 x 90

بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران

بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران
بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران

بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران

انگلستان باید در کنار مردم ایران و مقاومت آنها بایستد زیرا ایران انقلاب جدیدی را آغاز می‌کند

 

تظاهرات سراسری علیه نظام با شعارهای مردمی "مرگ بر دیکتاتور"و"مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر" بیانگر اوج فداکاریهای مردم ایران و جنبش مقاومت مردمی آنها برای پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی و استقرار یک جمهوری آزاد، دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت است

 

بریتانیا و جامعه بین‌المللی باید بدانند که مردم ایران یک آلترناتیو دموکراتیک معتبر

برای پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی در ایران دارند که توسط شورای ملی مقاومت ایران و برنامه دموکراتیک ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی نمایندگی می‌شود

 

شنبه ۲۲بهمن سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در ایران در سال۱۳۵۷ است. آنچه میلیون‌ها ایرانی امیدوار بودند آغاز یک تغییر دموکراتیک و پیشرفت در کشورشان باشد، به‌زودی به کابوس تبدیل شد زیرا آخوندها با غصب قدرت و تحمیل دیکتاتوری مذهبی بر مردم؛ انقلاب دموکراتیک مردمی را دزدیدند.

از آن زمان، مردم ایران به رهبری زنان شجاع مخالفت خود را با دیکتاتوری مذهبی با اعتراضات و اقدامات شجاعانه و سرکشی نشان داده و به چالش کشیدند و بیشترین هزینه را برای تحقق آرمانهای دموکراتیک خود پرداختند.

از میان این مخالفتهای مردمی، مقاومت سازمان‌یافته برای ایران آزاد و دموکراتیک شکل گرفت که در شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور منتخب آن، خانم مریم رجوی مجسم و رهبری می‌شد.

 

تظاهرات سراسری

علیه نظام با شعارهای مردمی "مرگ بر دیکتاتور"و"مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر" ادامه آن مخالفت مردمی و اوج فداکاریهای مردم ایران و جنبش مقاومت مردمی آنها برای پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی برای یک جمهوری آزاد، دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت است.

بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران افزود:

قیام مردمی جاری در مواجهه با سرکوب خشونت‌آمیز و سرکوب مرگبار رژیم نشان می‌دهد که مردم ایران مصمم هستند کشور خود را پس بگیرند و انقلاب دموکراتیکی را که آخوندها ۴۴سال پیش دزدیده‌اند، تحقق بخشند.

جامعه بین‌الملل، به‌ویژه دموکراسی‌های غربی، باید در کنار مردم ایران و جنبش مقاومت سازمان‌یافته‌شان بایستند تا فصل جدیدی از تاریخ ایران را بنویسند.

بریتانیا، متحدانش و شرکای بین‌المللی می‌توانند و باید با به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران برای تعیین آینده خود و حق دفاع از خود در برابر سرکوب خشونت‌آمیز رژیم، این وظیفه را انجام دهند.

علاوه بر این، بریتانیا و جامعه بین‌المللی باید بدانند که مردم ایران یک آلترناتیو دموکراتیک معتبر برای پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی در ایران دارند که توسط شورای ملی مقاومت ایران و برنامه دموکراتیک ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، برای ایران آینده نمایندگی می‌شود.

در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در ایران، دولت بریتانیا باید علناً و رسماً از این راه‌حل ایرانی برای یک ایران آزاد، دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت حمایت کند، زیرا امروز آرمانهای دموکراتیک مردم ایران با منافع امنیتی و اقتصادی بریتانیا همگرا شده است.

(بیانیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران ۲۲بهمن ۱۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6be58b74-7de4-47ea-aec2-765f26c94cdb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات