728 x 90

بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا و هشدار به رژیم اسد

وزارت خارجه آمریکا ۹
وزارت خارجه آمریکا ۹

بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا ۱۴ژوئن۲۰۱۸-۲۴خرداد۹۷

آمریکا هم‌چنان نگران گزارشات مربوط به‌عملیات دولت سوریه در جنوب غربی سوریه در منطقه ناحیه کاهش تنش است که میان ایالات متحده، اردن و فدراسیون روسیه توافق شد می‌باشد، که سال گذشته در ماه نوامبر بین رئیس‌جمهور ترامپ و پوتین در دا ناگ (Da Nang)، ویتنام مجدد تأیید شد.

ایالات متحده هم‌چنان متعهد به حفظ ثبات منطقه عاری از تخاصم در جنوب غربی و حفظ آتش‌بس در آن است.

 

با نقض آتش‌بس توسط اسد قاطعانه برخورد می‌شود

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: ما تأکید می‌کنیم که هر گونه اقدام نظامی دولت سوریه علیه منطقه کاهش تنش در جنوب غربی، موجب گسترش درگیریها می‌شود. ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که ایالات متحده در پاسخ به نقضهای دولت سوریه در این منطقه اقدامات محکم و مناسب را انجام خواهد داد.

ترتیب آتش‌بس و کاهش تنش در منطقه جنوب غرب سوریه، ابتکار رئیس‌جمهور ترامپ و پوتین برای کاهش درگیری در سوریه، نجات جانها، و ایجاد شرایط امن برای بازگشت داوطلبانه آوارگان به خانه‌های خود بود.

حمله نظامی رژیم سوریه به منطقه مشمول آتش‌بس، این ابتکارات که تا به امروز موفق بوده را از بین می برد.

این بسیار مهم است که سه کشوری که از منطقه کاهش تنش جنوب غربی حمایت کردند، هرکاری که می‌توانند برای اعمال و اجرای توافق سال گذشته انجام دهند.

 

آتش‌بس در مناطق کاهش تنش باید ادامه یابد

در ادامه بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا آمده است:‌ کانال‌های دیپلوماتیک موجود موفق به نظارت و کاهش تنش در جنوب غربی و اجتناب از هر گونه از سرگیری درگیری برای تقریباً یک سال شده‌اند. آتش‌بس باید ادامه یابد و به آن احترام گذاشته شود.

روسیه به‌عنوان یک عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل‌متحد مسئول استفاده از نفوذ دیپلوماتیک و نظامی خود روی دولت سوریه برای توقف حملات و مجبور کردن آن به متوقف کردن حملات نظامی بیشتر است.

ما درخواست می‌کنیم روسیه تعهدات خود نسبت به قطعنامه ۲۲۵۴سازمان ملل‌متحد و توافق آتش‌بس در منطقه جنوب غرب سوریه را اجرا کند.

 

بالا گرفتن تنش میان روسیه و رژیم ایران

خبرگزاری رویتر روز ۱۷خرداد ۹۷خبر داد: پس از تغییر استراتژی آمریکا نسبت به رژیم ایران، مناسبات میان روسیه و این رژیم در سوریه نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و مسکو از ایما و اشاره به رژیم ایران که خواسته بود شبه‌‌نظامیانش را از سوریه خارج کند فراتر رفته و به گسترش نظامی در مناطق حضور شبه‌‌نظامیان وابسته به آن در شهرک‌هایی مانند قصیر در حومه حمص رسیده است. این حرکت روسیه باعث خشم شبه‌‌نظامیان حزب‌الله شده است.

 

برخلاف این‌که گفته می‌شد هیچگونه اختلافی میان روسیه و رژیم ایران وجود ندارد خبرگزاری رویتر به آن اشاره کرد. بدین ترتیب جنگی نرم میان آنها بر سر اداره جنگ در سوریه شروع می‌شود. مجموعه اخباری که در هر دو کشور شنیده می‌شود نیز همین را اثبات می‌کند.

 

پس از برقراری آتش‌بس در مناطق مختلف سوریه اختلافهایی میان روسیه و رژیم ایران بروز کرد. اختلافها بیشتر به‌خاطر افزایش گسترش پلیس نظامی روسیه در مناطق مرزی سوریه و لبنان برجسته شد.

 

این اختلافات با موضعگیری یک فرمانده نظامی ارتش اسد شروع شد که گفت گسترش نیروهای نظامی روسیه در منطقه قصیر در هماهنگی با آنها نبوده و ارتش اسد و شبه‌‌نظامیان حزب‌الله در مرز سوریه و لبنان مستقر هستند.

 

اختلاف میان طرفین در سوریه تحت فشارهای اسراییل که از روسیه خواسته تا جلوگیری از نفوذ رژیم ایران به نزدیکی مرزهایش را تضمین کند هر روز بیشتر می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1522af25-3219-4c02-988d-a780a7cb411e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات