728 x 90

بیانیه مشترک ۹کشور علیه رژیم ایران به‌دلیل نقض حقوق زنان

دانشجویان دانشگاه یزد
دانشجویان دانشگاه یزد

وزیران خارجه آمریکا، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، جمهوری کره، سوئد و انگلستان در بیانیه‌یی رژیم ایران را به نقض حقوق زنان و دختران متهم کرده‌اند.
وزیران خارجه این کشورها از جامعه بین‌المللی خواسته‌اند با مشارکت با شرکت‌های فناوری زمینه دسترسی زنان ایرانی را به اطلاعات در اینترنت را تسهیل کنند.

وزارت‌خارجه آمریکا روز ۱۷آذر در گزارشی درباره بیانیه ۹کشور نوشت:
بیانیه مشترک از طریق مشارکت جهانی برای اقدام در مورد آزار و اذیت آنلاین مبتنی بر جنسیت و سوء‌استفاده از ایستادن در کنار زنان و دختران ایران.
متن بیانیه زیر توسط دولتهای آمریکا، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزیلند، جمهوری کره، سوئد و انگلستان منتشر شده است.
وزرای خارجه امضاء کننده زیر برای کشورهای عضو مشارکت جهانی برای اقدام در مورد آزار و اذیت و آزار و اذیت آنلاین مبتنی بر جنسیت، توجهات را به خشونت شدیدی که توسط زنان و دختران شجاع ایرانی که رهبری تظاهرات پایدار سراسری در مورد مرگ غم‌انگیز مهسا امینی ۲۲ساله را رهبری می‌کنند، جلب می‌کنند.
از آن زمان، مقامات رژیم ایران به سرکوب وحشیانه معترضان، از جمله از طریق استفاده از خشونت مبتنی بر جنسیت با تسهیل فناوری، ادامه داده‌اند و حتی آن را تشدید کرده‌اند.
ما از جامعه بین‌المللی دعوت می‌کنیم تا با همکاری فوری با شرکت‌های فناوری به ما بپیوندند تا هر کاری که در توان دارند برای امکان دسترسی زنان و دختران به اطلاعات آنلاین، به‌ویژه استفاده کامل و مؤثر آنها از پلاتفرم‌های آنلاین انجام دهند.
«آزار و اذیت و سوء‌استفاده آنلاین مبتنی بر جنسیت» در همبستگی با زنان و دختران ایرانی می‌ایستد و به‌دنبال راههایی برای حمایت از زنان در سراسر جهان در استفاده آزادانه و ایمن از آنلاین و آفلاین از حقوق خود خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a5380a3-8723-46f7-8015-0372e61138a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات