728 x 90

بیانیه مشترک ۱۶کشور در مورد تظاهراتهای جاری در عراق

Picture۳
Picture۳

 

 

بیانیه مطبوعاتی – سفارتخانه‌های کانادا، کرواسی، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، رومانی، اسپانیا، سوئد، بریتانیا، ایالات متحده ۲۷ ژانویه ۲۰۲۰

سفرای کشورهای کانادا، کرواسی، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، رومانی، اسپانیا، سوئد، بریتانیا، ایالات متحده استفاده بیش از حد از نیروی مرگبار توسط نیروهای امنیتی عراقی و گروه‌های مسلح از ۲۴ ژانویه علیه تظاهراتهای مسالمت‌آمیز شامل بغداد، ناصریه و بصره را محکوم می‌کنند.

به‌رغم دادن تضمین توسط دولت عراق، نیروهای امنیتی و گروه‌های مسلح به‌استفاده از مهمات جنگی در این اماکن ادامه می‌دهند که منجر به‌ کشته‌های متعدد و جراحت شهروندان غیرنظامی شده در حالی‌که همزان بعضی از تظاهر کنندگان مواجه با تهدید و ارعاب و دزدیده شدن بوده‌اند.

سفرا از دولت عراق می‌خواهند تا به‌آزادی گردهمایی و حق تظاهرات مسالمت‌آمیز هم‌چنان که در قانون اساسی عراق آورده شده است احترام بگذارد و از تمامی تظاهر کنندگان خواهان حفظ ماهیت مسالمت‌آمیز این جنبش هستیم.

سفرا از دولت عراق خواهان تضمین تحقیقات معتبر و حسابرسی در مورد بیش از ۵۰۰کشته و هزاران مجروح در میان تظاهر کنندگان از اول اکتبر تاکنون می‌باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f090514d-a3b0-4c22-a0ba-f0336941a6aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات