728 x 90

بیانیه جو بایدن در مورد اعلام وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران

جو بایدن، رئیس جمهورآمریکا
جو بایدن، رئیس جمهورآمریکا

سایت کاخ سفید روز ۱۲ اسفند (۳مارس) نوشت:

در ۱۵مارس ۱۹۹۵، با فرمان اجرایی ۱۲۹۵ ۷، رئیس‌جمهور بر اساس قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی،  وضعیت اضطراری ملی را برای مقابله با تهدید غیرمعمول و فوق‌العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده ناشی از اقدامات و سیاست‌های دولت ایران، اعلام کرد.

در ۶ می‌۱۹۹۵، رئیس‌جمهور با صدور فرمان اجرایی ۱۲۹۵ ۹، تحریم‌های جامع تری را علیه ایران برای پاسخگویی بیشتر به این تهدید وضع کرد.

رئیس‌جمهور در ۱۹اوت ۱۹۹۷ دستور اجرایی ۱۳۰۵۹ را صادر کرد و دستورات قبلی را تحکیم و شفاف‌سازی کرد.

رئیس‌جمهور در فرمان اجرایی ۱۳۵۵۳ مورخ ۲۸سپتامبر ۲۰۱۰ اقدامات تکمیلی را بر اساس این فوریت ملی انجام داد....

اقدامات و سیاست‌های دولت ایران، شامل تکثیر و توسعه موشکها و سایر قابلیت‌های تسلیحات نامتقارن و متعارف، شبکه و کمپین تجاوزات منطقه‌ای، حمایت از گروه‌های تروریستی و فعالیت‌های شرورانه سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی آن - هم‌چنان تهدیدی غیرمعمول و خارق‌العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده هستند.

 

به این دلایل، وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در ۱۵مارس ۱۹۹ ۵، باید پس از ۱۵مارس ۲۰۲۲ ادامه یابد. بنابراین، مطابق با بخش قانون اضطراری ملی، من وضعیت اضطراری ملی در رابطه با ایران که در فرمان اجرایی ۱۲۹۵ ۷ به مدت ۱سال اعلام شده است را ادامه می‌دهم.

جوزف آر. بایدن جونیور. سایت کاخ سفید،۳ مارس ۲۰۲۲.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29edb7db-01c1-4646-82f7-26fb491d62b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات