728 x 90

برایت بارت: جلسه استماع مشترک مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از قیام مردم ایران

جلسه استماع مشترک مجلس نمایندگان آمریکا
جلسه استماع مشترک مجلس نمایندگان آمریکا

سایت برایت بارت- آمریکا

اعضای کنگره ایالات متحده در یک جلسه استماع گفتند

مردم ایران در قیام خود جان خود را ارزانی رسیدن به آزادی کردند

نمایندهٔ کنگره نانسی میس، رئیس مشترک گروه زنان کنگره

«شجاعت» مردم ایران را ستود

 

برایت بارت

قطعنامه شماره ۱۰۰ کنگره آمریکا

از قیام مردم ایران برای یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت حمایت می‌کند

و می‌گوید برنامه ۱۰ماده‌یی مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران

راهی است به سوی تحقق یک ایران آزاد

 

سایت برایت بارت ۳۱اردیبهشت

سایت برایت بارت ۳۱اردیبهشت: یک جلسه استماع مشترک مجلس نمایندگان آمریکا حمایت خود را از قیام مردم ایران، پس از موجی از اعدام‌های اخیر توسط رژیم ملاها در تلاش برای مهار ناآرامی‌ها در کشور اعلام کرد.

دو گروه مهم دو حزبی مجلس نمایندگان، گروه زنان ایرانی کنگره به رهبری نمایندگان شیلا جکسون لی و نانسی میس Mace، در کنار انجمن حقوق‌بشر و دموکراسی ایران به ریاست نماینده تام مک کلینتاک و استیو کوهن جلسه استماع کنگره را روز پنجشنبه تشکیل دادند تا در مورد قیام هشت ماهه جاری در ایران، سرکوب شدید توسط رژیم، چشم‌اندازهای آینده و سیاست مناسب آمریکا در برابر این شرایط بحث کنند. در این جلسه که برای اولین بار حمایت از قیام ایران و حقوق‌بشر مردم ایران برگزار شد، اعضای برجسته مجلس حضور داشتند.

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در این جلسه سخنرانی کرد و گفت قیام کنونی «صحنه سیاسی ایران را تغییر داده است قیام یک‌شبه اتفاق نیفتاد و نقش رهبری زنان تصادفی نبود. مریم رجوی تأکید کرد که مردم ایران «قادر به سرنگونی این رژیم هستند» و افزود: «مهمترین اصل ما آزادی است».

 

نماینده کنگره نانسی میس، رئیس مشترک گروه زنان کنگره ایران، بر «تعهد تزلزل ناپذیری برای دفاع از آزادی و حقوق زنان در سرتاسر جهان» تأکید کرد، چیزی که به‌گفته او می‌تواند «از خطوط حزبی فراتر رود». او هم‌چنین «شجاعت» مردم ایران را ستود که «برای حقوق و آزادی‌های اساسی خود اعتراض می‌کنند و زندگی خود را به‌معنای واقعی کلمه برای آزادی در طبق اخلاص قرار داده‌اند». میس از همکارانش از هر دو حزب خواست که «دست به دست هم بدهند» و «برتر از سیاست حزبی بلند شوند» تا «از حقوق زنان ایرانی و زنان تمامی جهان دفاع کنند».

تام مک کلینتاک، نماینده جمهوریخواه کنگره، و رئیس مشترک گروه حقوق‌بشر و دموکراسی ایران گفت: زمان آن فرا رسیده که دولت آمریکا توصیه وزیر پمپئو را مورد توجه قرار دهد و از جنبش‌های اپوزیسیون ایران و دیدگاه آنها برای ایران آزاد، دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت حمایت کند.

وی افزود برای صلح و آرامش منطقه و بالاتر از همه، به‌خاطر حق مردم ایران برای رسیدن آزادی و دموکراسی، از کنگره آمریکا می‌خواهم پشت مخالفان بایستد و دولت نیز در حمایت از آنها صحبت و عمل کند. اکنون و در این ساعت اجازه دهید آمریکا در کنار مردم ایران موضع بگیرد.

نماینده رندی وبر تلاشهای خانم رجوی را ستود و آنرا "حیاتی" خواند. وی گفت: «توماس جفرسون زمانی گفت که خون مستبدان و میهن‌پرستان اغلب درخت آزادی را بارور می‌کند و این در مبارزه آنها برای استقلال ایالات متحده از بریتانیا بود. خانم رجوی این وظیفه را برعهده گرفته است که نماینده مبارزه برای آزادی و استقلال باشد، نه فقط برای دختران و زنان، که برای همه ایرانیان بسیار مهم است.

لنس گودن، نماینده جمهوریخواه از تگزاس حمایت کامل خود را از خانم مریم رجوی اعلام کرد. او گفت: «ما قویاً به مأموریت شما و آنچه می‌خواهید انجام دهید اعتقاد داریم». و افزود برنامه ۱۰ ماده‌ای شما چیزی است که «همه آمریکایی‌ها اگر واقعاً آن را درک کنند و برای خواندن آن وقت بگذارند، از آن حمایت خواهند کرد». هدف "طرح ده ماده‌یی خانم رجوی تضمین آزادی بیان و تجمع ایرانیان - حق انتخاب آزاد رهبرانشان و بخشی از مسیر به سوی یک ایران آزاد، دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت است.

 

برایت بارت افزود: قطعنامه شماره ۱۰۰ کنگره آمریکا که در ماه مارس با حمایت ۲۲۳نماینده مجلس ایالات متحده صادر شد، از قیام مردم ایران برای یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت حمایت می‌کند. این قطعنامه می‌گوید "برنامه ده ماده‌ای"مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای تضمین آزادی بیان و تجمع ایرانیان - و هم‌چنین حق انتخاب رهبران منتخب،"راهی به سوی یک ایران آزاد، دموکراتیک و غیراتمی است.

(سایت برایت بارت ۳۱ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1544926a-058c-4b58-a998-9ca6460833c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات