728 x 90

برایان هوک: ‌مدل رژیم ایران در منطقه رد شده است

برایان هوک
برایان هوک

برایان هوک نماینده ویژه وزارت‌خارجه در امور ایران در مصاحبه با المانیتور تأکید کرد که دولت آمریکا سیاست فشار حداکثری در مقابل رژیم ایران را دنبال می‌کند. (۹ژوئیه - ۱۹تیر۹۹)
برایان هوک تشریح کرد:‌ «ایران جمعیتی حدود ۸۳میلیون نفر دارد که حدود ۳۵درصد آن زیر ۲۵سال سن دارند. رقم رسمی بیکاری ۱۱درصد است اما این در میان جوانان عملاً بسا بالاتر است. تحریم‌ها آثار خود را بر اقتصاد ایران گذاشته است. در سال گذشته اقتصاد ایران ۷.۶درصد افت داشته و انتظار می‌رود امسال هم ۶درصد دیگر افت کند. صادرات نفت ایران در سال۲۰۱۷ بیش از ۲.۱میلیون بشکه در روز بود اما ۳سال بعد الآن به ۵۰۰هزار بشکه در روز رسیده است. درآمدهای نفتی این رژیم در سال۲۰۱۷ و قبل از روی کار آمدن دولت ترامپ بیش از ۱۰۰میلیارد دلار در سال بوده که الآن به ۸میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرده است. رقم رسمی تورم در ایران ۲۲درصد است که رقم واقعی ممکن است بیشتر باشد. این تصویر تیره با کاهش قیمت نفت و کرونا حالا بدتر شده است... انفجار مشکوک در سایت اتمی نطنز هم بوده است ...»

برایان هوک تأکید کرد: «فشار حداکثری ما این رژیم را به‌نقل از خود حسن روحانی ... از ۲۰۰میلیارد دلار درآمد محروم ساخته است و تصور کنید اگر این را داشت آن را صرف نیابتی‌هایش در خاورمیانه می‌کرد و هدر می‌داد ... . بنابراین ما این تغییر رفتار را اعمال کرده‌ایم زیرا این پول است که مبنای ادامه جنگ است و حالا این پول را ندارند که به رفتار سابق ادامه دهند... سه کشور که بدترین وضعیت مالی را در جهان دارند ونزوئلا و لیبی و ایران هستند. ».

برایان هوک در خصوص ادامه برنامه اتمی توسط رژیم ایران گفت: «در مورد حریق در نطنز دیدگاه ما این است که رژیم کماکان به یک برنامه غیرضروری اتمی دارد ادامه می‌دهد که به قیمت وضعیت مردم ایران است. همه بازیهای موش و گربه‌یی که ایران با آژانس اتمی دارد نشان‌دهنده انزوای آنها می‌باشد».

وی بر ارتباط رژیم ایران با القاعده دست گذاشت و گفت: «سالها بوده که رژیم ایران با القاعده ارتباطات داشته است که راجع به آن در گزارش سالانه تروریزم گفته‌ایم. ایران با هر کسی که منافعش را تأمین کند ارتباط مصلحتی برقرار می‌کند».

برایان هوک به سرازیر کردن سرمایه‌های مردم ایران برای جنگ سوریه اشاره کرد و گفت: «در سال۲۰۱۳ رژیم ایران ۱۰میلیارد دلار به رژیم اسد داد و فقط تصور کنید تنها ۱۰درصد این میزان را برای مردم ایران خرج می‌کرد... شما همین الآن به مردم منطقه نگاه کنید به ایران هم بنگرید این را احساس خواهید کرد که مردم ایران از دارایی‌هایشان محروم و ثروتهایشان به غارت رفته است».

برایان هوک با اشاره به برملا شدن سیاست‌های ویرانگر رژیم آخوندی تأکید کرد: «حالا مدل حکومتی ایران در منطقه محبوبیتی ندارد و حمایتهایی که داشته را از دست داده است ما اعتراضات گسترده در لبنان را دیده‌ایم که در اکتبر بود بعد در عراق اعتراضات را دیدیم که علیه دخالت‌های ایران برگزار شد. در خود ایران شاهد بیشترین اعتراضات در ۳۱استان بودیم که علیه این رژیم دست به اعتراض زدند. مدل ایران در منطقه رد شده است... رژیمهای فرقه‌گرای افراطی که این میزان مرگ و نابودی ایجاد کرده‌اند مانند ایران دیگر مردمی را نمایندگی نخواهند کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6895bea-90b7-4e9f-a333-69d8ba8dde99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات