728 x 90

بحران کرونا - کرونا در ایران به فاجعه رسید - روز سیاه کرونا

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

کمبود جا برای فوت‌شدگان

روز دوشنبه ۲۸مهر از بیمارستانهای دولتی در تهران؛ زنجان؛ همدان؛ رشت؛ و آمل؛ بابل؛ گرگان و اصفهان خبر رسیده است که ظرفیت سردخانه‌ها پر شده و در سردخانه‌ها مجبور شدند دو تا یکی اجساد را در داخل کشو بگذارند.

یکی از هموطنان در این باره گفت: بالاخره سیاست هر خانه یک کرونایی اجرا شد.

گرانی هم که درد مضاعف شده؛ کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و دارو و مواد خوراکی هم که غوغا می‌کند.

کرونا در ایران به فاجعه رسید - روز سیاه کرونا

روزنامه حکومتی همشهری ۲۸مهر: فاجعه رقم خورد و در ایران بالاترین مرگ و میر روزانه کرونا ثبت شد؛ ۳۳۷نفر در ۲۴ساعت گذشته جان باختند. این‌ در حالی است که آمار مبتلایان به رکورد پیشین نرسیده است، اما امروز بیش از ۴۲۰۰بیمار جدید شناسایی شد. وضعیت هم‌چنان قرمز است و شاید فوق قرمز.

سایت شبکه خبر: روز سیاه کرونا در ایران. تعداد جان‌باختگان بر اثر ویروس کرونا در کشور به ۳۰هزار و ۷۱۲تن رسید.

دنیای اقتصاد: روز سیاه کرونا در کشور، ۳۳۷فوتی در شبانه روز گذشته

سایت حکومتی رکنا: روز سیاه کرونا، کرونا بی‌محابا می تازد

سایت حکومتی مشرق: یک روز سیاه کرونا در ایران با ۳۳۷قربانی

خبرگزاری رادیو تلویزیون رژیم: روز سیاه کرونا در کشور جان‌باختن ۳۳۷بیماری

رکوردشکنی کرونا در آمار قطره چکانی به ۳۳۷فوتی

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در رکورد شکنی کرونا در آمار قطره چکانی خود امروز از فوت ۳۳۷نفر در ۲۴ساعت گذشته خبر داد.

وی گفت: در ۲۴ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۲۵۱بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و هزار و ۹۴۸نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۴هزار و ۶۳۱نفر رسید.

کردستان به سمت فاجعه همه‌گیری کرونا پیش می‌رود/وضعیت کرد ستان از ۱۰روز آینده وخیم خواهد شد

ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان: وضعیت کردستان از لحاظ همه‌گیری کرونا به سمت فاجعه پیش می‌رود و در صورت بی‌اهمیتی نسبت به هشدارها، مردم باید منتظر مرگ دهها نفر از عزیزانمان باشیم.

با توجه به این‌که پیک جدید کرونا که از اواخر شهریورماه شروع شده و هر لحظه وسیع‌تر می‌شود، متأسفانه به سمت یک فاجعه پیش می‌رود.
وی افزود: در صورت بی‌اهمیتی نسبت به هشدارها و عدم کاهش تماس فیزیکی مردم و استفاده نکردن از ماسک باید منتظر مرگ دهها نفر از عزیزانمان باشیم. از ۱۰روز آینده وضعیت وخیم خواهد شد.

پیام طبرسی: الآن در بدترین شرایط هستیم

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به این‌که ابتلای کادر درمان به کرونا در موج سوم بیشتر شده است، گفت: در بین پرسنل، افرادی هستند که چندین ماه است، به‌دلیل عارضه‌های کرونا نتوانستند برای کار به بیمارستان برگردند.
پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مورد وضعیت بیمارستان در رابطه با شدت مراجعه‌ی بیماران کرونایی بیان کرد: وضعیت بیمارستان اصلاً خوب نیست و میزان موارد بستری و مرگ و میر هم افزایش پیدا کرده است، در واقع الآن در بدترین شرایط هستیم و امیدواریم بدتر از این نشود.
وی ادامه داد: تعداد مراجعه کنندگانی که بیماری در آنها شدت دارد، بسیار بیشتر شده است که این می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، یا به‌دلیل تغییر نوع ویروس است که یک مقدار تهاجمی‌تر شده و یا به این دلیل است که مردم دیرتر به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

تعداد پرسنل درگیر کرونا در موج سوم افزایش پیدا کرده است

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مورد میزان ابتلا در بین کادر درمان گفت: در موج سوم تعداد پرسنلی که به ویروس کرونا دچار شدند، افزایش پیدا کرده است، آمار دقیقی نیست، اما تعداد زیادی به کرونا مبتلا شدند، اگر ۹ماه یک کار تکراری را انجام دهیم، حتماً خسته می شویم، آن هم اگر یک کار تکراری و پرخطر باشد.

عمده عوارض کرونا ریوی، قلبی و مغزی است

طبرسی ضمن اشاره به عوارض بیماری کرونا گفت: عارضه عمده این بیماری همان درگیریهای ریوی است، همان ضایعه‌های ریوی که تشدید می‌شود، ولی امکان دارد عوارض قلبی و مغزی و عوارضی در دیگر نقاط بدن ایجاد کند و به همین دلیل در بین کادر درمان بیمارستان، افرادی هستند که چندین ماه است، نتوانستند برای کار به بیمارستان برگردند، وقتی ریه‌ها تخریب شود و ریه وابسته به دستگاه شود، نیروها امکان آمدن به سرکار را نخواهند داشت و مجبور هستند در خانه بمانند و از اکسیژن استفاده کنند.

کمبود نیروی انسانی داریم

وی افزود: به‌صورت کلی همیشه در بیمارستان کمبود پرسنل داشتیم و شیوع کرونا در این شرایط مزید بر علت شد، تا الآن هم نیروی پرستاری به ما اضافه نشده است، منتظریم ببینیم در روزهای آینده این اتفاق می‌افتد یا خیر.

روند افزایش خطرناک جان‌باختگان کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ساعت گذشته، شاهد فوت ۲۶نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان بودیم که روند افزایشی آنان بسیار خطرناک است

جواد آقازاده افزود: طی ۲۴ساعت گذشته بیش از ۲۳۰نفر نیز به‌خاطر ابتلا به بیماری حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شده‌اند. وی افزود: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۲۲۷نفر است که از این تعداد، ۶۸نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

بروز موارد جدید کرونا در خراسان جنوبی ۲برابر شاخص کشوری است

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۷۳.۴درصد از آزمایشهای کرونا انجام شده در استان مثبت شد.

شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: بر اساس تحلیل‌های آماری انجام شده از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تاکنون ۱۷هزار و ۵۷۲ آزمایش از افراد مشکوک به بیماری کرونا گرفته شده که از این تعداد ۴ هزار و ۵۴۷ نمونه مثبت داشتیم.
او افزود: بر اساس تحلیل‌های آماری انجام شده در استان، میزان بروز تجمعی ۵۵۰ در ۱۰۰هزار نفر جمعیت است و شاخص کشوری ۶۱۹ در ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.
شریف زاده با اشاره به شاخص بروز تجمعی کشوری ادامه داد: میزان بروز تجمعی در استان ۲.۵برابر بروز تجمعی کشوری است.

معاون ستاد حکومتی مقابله با کرونا: وضعیت تهران خوب نیست

نادر توکلی معاون ستاد حکومتی مقابله با کرونا در استان تهران در تلویزیون حکومتی اعتراف کرد: «وضعیت تهران خوب نیست. متأسفانه تعداد بستریها مرز ۵۳۰۰ تا رد کرد یعنی ما بالای ۵۳۰۰بیمار الآن بستری داریم. چیزی که بالاخره شرایط خوبی نیست و در ادامه هم شرایط را خیلی خوب نمی‌بینیم.

موج آلودگی بسیار بالاست و در چند روز اخیر تعداد بستری به‌شدت بالا رفته. تعداد مرگ و میر به‌شدت بالا رفته و بیماران بدحال‌تر شدند. تعداد ترخیصی‌هایی که می‌توانند از بیمارستان داشته باشیم بسیار کمتر از گذشته شده…».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0ac3ae1-185c-4dce-a2c6-432b8b0eea78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات