728 x 90

تاکید جو بایدن بر لزوم منع دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای

بایدن رئیس جمهور آمریکا
بایدن رئیس جمهور آمریکا

خبرگزاری رویترز ۹ شهریور، در گزارشی نوشت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسراییل اطمینان خاطر داده است که آمریکا هرگز اجازه دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی را نخواهد داد.

رویترز نوشت کاخ‌سفید روز چهارشنبه در بیانیه‌یی اعلام کرد: «رئیس‌جمهور بایدن در تماسی با لاپید که طی آن دو طرف درباره تهدیدهای ایران صحبت کردند، بر تعهد ایالات متحده مبنی بر عدم دستیابی دائمی ایران به سلاح هسته‌یی تأکید کرد».
بایدن و لاپید در ژوئیه تعهدنامه مشترکی برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به تسلیحات هسته‌یی امضا کردند که نشان‌دهنده اتفاق نظر آنها به‌رغم اختلافات‌شان بر سر چگونگی برخورد با رژیم ایران است. با این حال، لاپید هفته پیش اعلام کرد در صورت احیای «برجام» تحت شرایط کنونی، اسراییل خود را ملزم به پای‌بندی به آن نخواهد دانست.

این در حالیست که ۳۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دمکرات پیش‌نویس نامه‌یی را روز چهارشنبه ۹ شهریور امضا کرده‌اند که در آن نسبت به احتمال حصول توافق جدید با ایران در خصوص برنامه هسته‌یی این کشور ابراز نگرانی شده است. توافقی که به‌نظر می‌رسد پس از ماه‌ها مذاکرات به بن‌بست رسیده است.
اعضای مجلس نمایندگان جدیدترین نامه جاش گاتهایمر، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا را در مورد ابراز نگرانی در مورد توافق هسته‌یی ایران امضا کردند.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19587b9f-ae1d-447b-ab91-644bd21a8577"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات