728 x 90

بالا گرفتن کشمکشها در درون نظام ولایت فقیه و دعوای اصلاح‌طلبان بی‌رمق

روزنامه هم‌میهن رژیم ۱۸بهمن
روزنامه هم‌میهن رژیم ۱۸بهمن

بالا گرفتن کشمکشها در درون نظام ولایت فقیه

و دعوای اصلاح‌طلبان بی‌رمق

 

در حالی که میرحسین موسوی در شرایط حبس خانگی بعد از ۴۴سال به این نتیجه رسیده که دیگر اجرای بدون تنازل قانون اساسی ولایت فقیه کارساز نیست، و از این‌رو باید همه‌پرسی و تدوین قانون اساسی جدید را پذیرفت، والا رژیم چه بخواهد و چه نخواهد فرو میریزد، آخوند خاتمی به وی پاسخ داد که اصلاحات منوط به تغییر قانون اساسی نیست و با بازگشت به روح و حتی نص همین قانون اساسی ولایت فقیه هم اصلاحات میسر است.

روزنامه کرباسچی از باند کارگزاران مصاحبه با دو تن از سرکردگان باند مغلوب را چاپ کرد که از بیانیه آخوند خاتمی دفاع کردند. عباس عبدی از باند مغلوب در واکنش به بیانیه‌های موسوی و آخوند محمد خاتمی نوشت: با سیاست‌های موجود، نمی‌توان به «بقا»، ادامه داد. اصلاح‌طلبی به‌معنای گذشته آن، که حضور در انتخابات و کار در داخل سیستم برای بهبود امور است، به بن‌بست رسیده است. مصداق آن انتخابات ۹۸ بود و این سیاست در انتخاب ۱۴۰۰ به‌وضوح اثبات شد.

وی درباره بیانیه موسوی نیز گفت: «این بیانیه غیرسیاسی است... به‌لحاظ شخصی هم معتقدم که تغییر قانون اساسی نمی‌تواند مشکلی را حل کند، زیرا اساساً رفتار موجود بر اساس قانون اساسی و حاکمیت قانون کار نمی‌کند که بگوییم قانون تغییر کند. (روزنامه هم‌میهن رژیم ۱۸بهمن)

 

خانجانی از باند کارگزاران نیز گفت: برعکس این‌که عده‌یی اظهارات موسوی را براندازانه تلقی کردند، این اظهارات آرمان‌گرایانه است که امکان وقوع آن در شرایط فعلی دچار ابهام است و مسیر اجرای آن شاید سخت و قابل تأمل باشد.(روزنامه هم‌میهن رژیم ۱۸بهمن)

 

سر دژخیم سعید حجاریان از بنیان‌گذاران اطلاعات آخوندی نوشت: زمانی که در مسأله یا موقعیتی تضاد اساسی وجود داشته باشد، وسط‌بازی منتفی می‌شود. یک نیروی سیاسی نمی‌تواند میان دو امر متناقض وسط‌بازی کند و هم‌زمان روی دو صندلی بنشیند.

حجاریان می‌افزاید: اساساً زمانی‌که وضعیت سیاست قطبی و آنتاگونیستی می‌شود، این گزاره رایج می‌شود که افراد یا با ما هستند یا بر ما. به عبارتی میانه از بین می‌رود.مثلاً دوگانه انتخابات‌محوری و تحریم‌محوری و یا همان‌طور که قبل‌تر رایج بود، شاهی و مصدقی. بدیهی است در فقره اخیر انسان می‌تواند نه شاهی باشد نه مصدقی و قائل به خط سوم باشد. همان‌طور که می‌تواند قائل به مشارکت مشروط در انتخابات باشد.

حال آن‌که در جامعه مدنی دولت‌ساخته، ما صرفاً با صورتک‌های مطالبه‌گر مواجه هستیم که اولاً قادر به چانه‌زنی با نهادهای قدرت نیستند زیرا خود برآمده از فرآیند نهادزدایی هستند و ثانیاً مطالبات متکثر جامعه را دفرمه می‌کنند زیرا ناگزیر از بازی در میدان محدود و از پیش تعیین شده هستند. (روزنامه حکومتی اعتماد ۱۸بهمن)

 

از سوی دیگر روزنامه کیهان ۱۸بهمن بدون اشاره به ضعیف شدن خامنه‌ای که زبان رقبا را باز کرده است، نوشت: خاتمی و موسوی مع‌الاسف بر اشتباه خود اصرار می‌ورزند. گویا می‌خواهند خود با چهره‌ای سیاه‌تر از گذشته به مردم بشناسانند. روزگاری داعیه اصلاحات داشتند و امروز زمزمه براندازی می‌زنند. این دو مثل سایر دشمنان نظام، دچار خطای محاسباتی شده‌اند.

 

غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس ارتجاع نیز گفت: برخی از افراد جریان اصلاحات الآن باید پاسخ دهند چرا درباره مواضع اخیر موسوی سکوت کردند. وقت آن رسیده است که این افراد موضع خود را نسبت به فتنه‌گران و بیانیه اخیر موسوی مشخص کنند. (روزنامه مهر رژیم ۱۸بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec00f878-1fc2-43ae-abcf-d6ff970239e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات