728 x 90

ایرفورس تایمز: مانور مشترک هواپیماهای جنگی آمریکا،‌ انگلستان و اسراییل برای مقابله با اقدامات احتمالی رژیم ایران

مانور مشترک هواپیماهای جنگی آمریکا،‌ انگلستان و اسراییل
مانور مشترک هواپیماهای جنگی آمریکا،‌ انگلستان و اسراییل

ایر فورس تایمز، درباره مانور مشترک هواپیماهای جنگی آمریکا، انگلستان و اسراییل نوشت: این مانورها برای مقابله با اقدامات محتمل رژیم ایران در تنگنای تحریم‌ها صورت می‌گیرد. زیرا تداوم تنش با این رژیم و سیر تحولات ممکن است انجام عملیات پیشگیرانه علیه رژیم ایران را اجتناب‌ناپذیر سازد.

بنا‌ به یک بیانیه مطبوعاتی نیروی هوایی آمریکا، خلبانهای آمریکایی، انگلیسی و اسراییلی جنگنده‌های اف ۳۵، در این مانور یک روزه، بر فراز مدیترانه شرقی و عراق و سوریه شرکت کردند. این مانور که صاعقه سه جانبه نام داشت، عملیات دفاع تهاجمی و تدافعی را شامل می‌شد و توانایی عملیاتی خلبانهای سه کشور و نیز توان هماهنگی و همزمانی را به نمایش گذاشت. جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه الظفره در امارات، جنگنده‌های انگلستان از پایگاه نیروی هوایی اکروتیری در قبرس و جنگنده‌های اسراییلی از پایگاه نواتیم به پرواز درآمدند تا بتوانند یک مانور آموزشی با اهداف مشخص را به اجرا در آورند.

کارشناسان می‌گویند تنگناهای اجتماعی و سیاسی گریبانگیر رژیم ایران، می‌تواند این رژیم را به واکنش‌هایی در منطقه وادارد که چنین مانورهایی برای مقابله با آن ضرورت می‌یابد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3efd9a4b-0421-4330-8398-bbb841fd2583"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات