728 x 90

هدر نائورت: در روز کوروش کبیر، رژیم ایران باید به سرکوب اقلیتهای مذهبی پایان دهد

هدر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
هدر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

هدر نائرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی به‌ مناسبت «۷آبان روز کوروش» خواستار توقف آزار اقلیت‌های مذهبی در ایران تحت حاکمیت آخوندها شد.

وی در این پیام از جمله گفت: «بیش از دو هزار سال پیش کوروش کبیر در ایران باستان بردباری مذهبی را ارتقاء داد، در روز کوروش، رژیم ایران باید درسهایی از رهبری او بیاموزد. رژیم ایران باید اذیت و آزار بهاییان، مسیحیان، دراویش گنابادی و سایر اقلیتهای مذهبی در ایران را متوقف کند».

 

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران به‌ مناسبت گرامی‌داشت ۷آبان روز کوروش و اقدامات وحشت‌آلود رژیم آخوندی در اطلاعیه‌یی نوشت:

 

به‌رغم تدابیر سرکوبگرانه، انبوه مردم از مناطق مختلف کشور به سوی پاسارگاد روانه شدند نیروهای سرکوبگر جاده‌ها را بسته، برخی از جوانان را دستگیر و خودروها را توقیف می‌کنند

به‌رغم تدابیر سرکوبگرانه رژیم آخوندی، انبوه مردم از شهرها و استانهای مختلف کشور برای بزرگداشت کورش کبیر در روز ۷آبان روانه پاسارگاد شده‌اند. یکشنبه شب و صبح دوشنبه جاده‌های استان فارس، به‌ویژه جاده‌های منتهی به پاسارگاد مملو از خودرو و با ترافیک شدید روبه‌رو است.

نیروهای سرکوبگر در وحشت از این تجمع اعتراضی، از چند روز پیش با اتخاذ اقدامها و تدابیر سرکوبگرانه درصدد جلوگیری از آن بر آمده‌اند. علاوه بر نیروهای انتظامی و اطلاعاتی، سپاه پاسداران نیز در استان فارس و شهرهای اطراف به‌حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

از بعد ازظهر یکشنبه ۶آبان جاده‌های منتهی به شهر پاسارگاد، با گذاشتن موانع فیزیکی و مستقر کردن نیروهای سرکوبگر بسته شده و خودروهایی که از استانهای دیگر به این منطقه وارد می‌شوند را بر‌می‌گردانند. شماری از مردم پیاده و از طریق راههای فرعی و کوهستانی روانه پاسارگاد شده‌اند.

نیروی انتظامی پاسارگاد از چندین روز پیش به خودروهای اهالی این شهر برگه عبور داده است و بدون این برگه آنها نیز حق رفت و آمد به شهر را نخواهند داشت. شماری از کسانی که به سمت پاسارگاد در حرکت بودند، توسط نیروهای سرکوبگر بازداشت شده و برخی از خودروها نیز توقیف شده‌اند.

در یک اقدام پیشگیرانه سپاه پاسداران از دو هفته پیش اعلام کرده است که در روزهای ۵تا ۸آبان در زرقان فارس مانور دارد و به بیمارستانهای منطقه از جمله پاسارگاد برای پذیرش زخمی‌ها آماده‌باش داده است.

۷آبان روز کوروش – مردم در برخی مسیرها، نیروهای انتظامی را کنار زده و به سمت پاسارگاد حرکت کردند

 

هزاران نفر از هموطنان که برای بزرگداشت ۷آبان روز کوروش به سمت پاسارگاد می‌رفتند، از اولین ساعتهای صبح باعث ایجاد ترافیک شدیدی در جاده شیراز به مرودشت شد.

 

این فیلم امروز دوشنبه ۷آبان ۹۷توسط یکی از هموطنان که توانسته است خودش را به پاسارگاد برساند گرفته شده است. جو شدید امنیتی و کشیدن سیاج، کانال و دیوار برای ممانعت از ورود مردم را نشان می‌دهد.

 

رژیم آخوندی در وحشت از تجمع مردم در روز ۷آبان اقدام به بستن بناهای تاریخی در نقاط مختلف کشور کرده است - بر اساس یک گزارش رژیم آخوندی قلعه سردار اسعد بختیاری در شهرکرد را بسته است.


علاوه بر این رژیم در وحشت از حضور مردم تخت جمشید را هم تعطیل اعلام کرده و اجازه بازدید توریستهای خارجی را هم نداده است.

 

تصاویر صف طولانی ماشینهایی را نشان می‌دهند که در مسیر شیراز به سمت مرودشت در حرکت هستند.

همچنین با وجود تجمع نیرویی که رژیم برای ممانعت از حرکت مردم به سمت پاسارگاد و بزرگداشت ۷آبان انجام داده است؛ هموطنان دلیرمان توانستند در برخی از مسیرها نیروهای رژیم را کنار زده و از ارتفاعات اطراف به سمت پاسارگاد حرکت کنند.

حرکت خودروها در مسیر پاسارگاد

حرکت خودروها در مسیر پاسارگاد

 

گزارشات دریافتی حاکی از آن است که تعدادی از مردم اهواز از سمت سورمق به سمت پاسارگاد حرکت کردند.

 

سران رژیم در هراس از تبدیل این تجمع به خیزشی علیه حکومت ضدایرانی آخوندی به اقدامات سرکوبگرانه و گسترده‌یی دست زدند تا از این حرکت اعتراضی جلوگیری نمایند.

از صبح ۷آبان نیروهای سرکوبگر رژیم در دروازه قرآن شیراز کنترل شدیدی حاکم کردند و مأموران سرکوبگر به مردم حتی اجازه رفتن به پارک را نمی‌دادند.

در خروجی شیراز به پاسارگاد در نقاط مختلف نیروهای سرکوبگر انتظامی، سپاه و بسیج مستقر شده و از خروج مردم جلوگیری می‌کردند.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9cd9969-388d-46f3-8f4c-b9bf69e176f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات