728 x 90

بحرانهاى اجتماعى,بحران اقتصادى ايران,

سقوط اعتبار پول ملی با دلار ۳۸۰۰ تومانی و پاسپورت ایرانی با نزول ۱۲ پله‌ای!

-

سقوط اعتبار پول ملی با دلار 3800 تومانی
سقوط اعتبار پول ملی با دلار 3800 تومانی
نرخ برابری هر دلار که ابتدای دولت آخوند روحانی 2550 تومان بود. اکنون چند روزی است هر دلار، حدود 3800 تومان معامله می‌شود. پاسپورت ایرانی هم که در سال 2013 در رتبه 86 جهانی قرار داشت، اکنون به رتبه 98 سقوط کرده است!

کیهان خامنه‌ای 6آذر 95 در درگیری باندی پتهٴ آخوند روحانی و دولت وی را در پوشالی بودن وعده‌ها و ادعاهایشان در یادداشت روز خود تحت عنوان ”همه چیز طبیعی است “روی آب ریخته است.

این روزنامه حکومتی ابتدا نوشته است که معاون سازمان محیط‌زیست رژیم، آلودگی هوای شهری مثل تهران را امری «طبیعی» دانسته و از این‌که افرادی نسبت به آن اعتراض می‌کنند متعجب بوده!

کیهان نویس بعد از این مقدمه سؤال می‌کند اگر آلودگی و مرگ و میر ناشی از آن طبیعی است، «پس اساساً چرا تشکیلات عریض و طویلی به نام سازمان حفاظت از محیط‌زیست داریم!؟ مگر ما سازمان برف و کولاک داریم که این یکی را داشته باشیم!؟»

کیهان خامنه‌ای به‌اصطلاح ”تدبیر “دولت روحانی را در این زمینه معیار گرفته و وارد حیطه‌های دیگر می‌شود و می‌نویسد:
«ده‌ها کشور در جهان، با دمایی به مراتب سرد‌تر از سردترین نقاط کشور ما وجود دارد و سرمای زمستانی، منجر به تلفات انسانی و قطع گاز و فلج شدن فعالیتها نمی‌شود. اما چرا یک برف و سرمای پائیزی دولت را غافلگیر می‌کند!؟»

بعد در همین رابطه به گل نشستگی نظام را اعتراف می‌کند و ادامه می‌دهد: «اعلام قطعی آب و برق و گاز و تسلیم در برابر این رخداد‌های طبیعی که وزیر نفت و نیرو و دهها شرکت و سازمان نمی‌خواهد! این اتفاق در حالی می‌افتد که رئیس‌جمهور یازدهم مرداد ماه سال جاری و در اوج فصل گرما اعلام کرده بود: ”اینکه برای نخستین بار به مردم گفته شد نگران قطعی گاز نباشید بسیار مهم است. این یعنی امنیتی که ما می‌گوییم ”! و حالا تنها سه ماه بعد از آن سخنان، مردم امنیت مورد نظر را به سردترین شکل ممکن درک می‌کنند!»

کیهان خامنه‌ای در همین درگیری باندی، سپس سراغ داستان راهپیمایی اربعین می‌رود و بدون توجه به نان خوری اخیر خامنه‌ای و دیگر سران رژیم از این واقعه، به گوشه‌یی از بهم ریختگی و وضعیت به‌شدت نابسامان مردم، در این موضوع ورود می‌کند ومی‌نویسد: «غافلگیری دستگاههای عریض و طویل دولتی در این موضوع به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست. این‌که از مدتها قبل و بدون در نظر گرفتن ظرفیتها مردم به مرزهای خاص تقسیم‌بندی شوند و بعد همان تقسیم‌کننده‌ها مردم را بازگردانند!، این‌که تا لحظه آخر ثبت نام در سامانه‌های کم‌مصرف و کم‌فایده به زائران تحمیل شود، این‌که مردم پشت مرز را از مهران در شمال غرب کشور به چذابه و شلمچه در جنوب سوق دهند، این‌که بیمه اختیاری را اجباری کنند و...»

یادداشت روز کیهان آخوندی سپس به سراغ ادعای اعتباردهی به پول ملی و عزت بخشی به پاسپورت ایرانی که روحانی در تبلیغات انتخاباتی‌اش روی آنها سوار شده بود، می‌رود و می‌نویسد:
روحانی در جمع هوادارانش در ورزشگاه شهید شیرودی اعلام کرد هرکس به‌دنبال بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی است و هرکس به‌دنبال بازگرداندن اعتبار به پول ملی است‌ ، به من رأی بدهد. حالا قریب چهار سال از آن وعده پرشور و هیجان و آن سخنرانی آتشین می‌گذرد. چهار سال از روزگاری که نرخ برابری هر دلار 2550 تومان بود. اکنون چند روزی است هر دلار، حدود 3800 تومان معامله می‌شود و روزنامه ارگان دولت یعنی ایران اعلام کرده منتظر دلار 4000 تومانی باشید! پاسپورت ایرانی که در سال 2013 در رتبه 86 جهانی قرار داشت، اکنون به رتبه 98 سقوط کرده است! این بی‌تدبیری دولت در مقابله با دلار را چگونه می‌توان ارزیابی کرد!؟».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec9d279e-2a0c-4b23-8987-1c4273f8f51e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات