728 x 90

اکسپرس لندن: از دولت انگلستان خواسته شده همه دیپلماتهای رژیم ایران را اخراج کند

ریشی سوناک نخست وزیر انگلستان
ریشی سوناک نخست وزیر انگلستان

اکسپرس لندن روز ۲۴دی نوشت: از دولت انگلستان خواسته شده است که «پاورچین رفتن» را متوقف کند و همه دیپلمات‌های رژیم ایران را پس از اعدام علیرضا اکبری اخراج کند.
اکسپرس نوشت: پس از اعدام علیرضا اکبری یک شهروند ایرانی-انگلیسی، از دولت انگلستان خواسته شده است که تعلل را متوقف کند و رژیم ایران را با «اخراج همه دیپلمات‌هایش» مجازات کند.
یک کارشناس برجسته امنیتی از ریشی سوناک و کابینه‌اش خواسته است که پاورچین رفتن را متوقف و روابط با ایران را به‌طور کامل قطع کند. این در پی اعدام علیرضا اکبری یک تبعه دوتابعیتی انگلیسی-ایرانی است که در ایران به اعدام محکوم شده بود.
آنتونی گلیز از دانشگاه باکینگهام، به ال بی‌سی گفت که وزارت‌خارجه انگلستان مدتی طولانی در حال «ملایمت» و «مماشات با» رژیم ایران بوده است.

تلگراف لندن، روز ۲۴دی نوشت:
انگلستان پس از اعدام علیرضا اکبری در حال تجدید نظر در توافق هسته‌یی با رژیم ایران است.
ساندی تلگراف می‌گوید که انگلستان در حال تجدید نظر در حمایت خود از توافق هسته‌یی ایران پس از اعدام یک تبعه دوتابعیتی بریتانیایی-ایرانی است.
اما منابع ارشد وایت هال گفتند که 'چشم انداز' از زمان آغاز روند مذاکرات به‌طور قابل توجهی تغییر کرده است و به همین دلیل بریتانیا اکنون در حال بررسی گزینه‌های خود در مورد مشارکت در آینده است.
یک منبع دولتی گفت: «عمدتاً به‌دلیل رفتار رژیم ایران در طول مدتی که ما با آن سروکار داشتیم، چشم‌انداز و موقعیت کاملاً تغییر کرده است».
در همین حال داونینگ استریت گفت: با توجه به اعدام، همه گزینه‌ها در حال بررسی هستند.

 

انگلستان سفیر خود را بطور موقت از ایران فراخواند.

به گزارش رویترز ۲۴دی ۱۴۰۱ جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان روز شنبه گفت این کشور در پی اعدام علیرضا اکبری، تبعه ایرانی-انگلیسی، به‌طور موقت سفیر خود را از ایران خارج می‌کند و در حال بررسی اقدامات بعدی علیه تهران است.
کلورلی به رسانه‌ها گفت: «این مهم است که بدانیم پاسخ ما لزوماً محدود به اقداماتی نیست که امروز اعلام کردم.
من طبعاً با مشورت همکارانم در دولت تصمیم خواهم گرفت که چه اقدامات دیگری را ممکن است انجام دهیم، اما امروز در مورد آنها گمانه‌زنی نمی‌کنم.

خبرگزاری رویترز همچنین نوشت: مردم در لندن علیه حکومت جمهوری اسلامی تظاهرات کردند. تظاهرات مردم علیه حکومت جمهوری اسلامی در میدان ترافالگار لندن برگزار شد.

رویترز، روز شنبه ۲۴دی نوشت: فرانسه دیپلمات ارشد رژیم ایران را به دلیل اعدام یک فرد انگلیسی-ایرانی متهم به جاسوسی احضار کرد.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه روز شنبه کاردار رژیم ایران در پاریس را به دلیل اعدام یک تبعه انگلیسی-ایرانی متهم به جاسوسی احضار کرد.
این بیانیه همچنین می افزاید: «همچنین به وی هشدار داده شد که نقض مکرر قوانین بین المللی توسط رژیم ایران، به ویژه در رابطه با رفتار با اتباع خارجی که خودسرانه آنها را بازداشت می کند، نمی تواند بی پاسخ بماند».

 

انگلستان پس از اعدام علیرضا اکبری، تبعه ایرانی- انگلیسی و معاون سابق وزارت دفاع رژیم و از نزدیکان پاسدار علی شمخانی، دادستان کل رژیم آخوندی را تحریم کرد.
بنا به گزارش رویترز شنبه ۲۴دی ۱۴۰۱، جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان روز شنبه گفت که انگلستان پس از اعدام علیرضا اکبری، تبعه ایرانی- انگلیسی، دادستان کل رژیم ایران را تحریم کرده است.
کلورلی در توئیتر خود نوشت: تحریم امروز او بر انزجار ما از اعدام علیرضا اکبری تأکید دارد. دادستان کل رژیم ایران در کانون استفاده رژیم ایران از مجازات اعدام قرار دارد.

جیمز کلورلی، هم‌چنین در توئیتی نوشت: این اقدام وحشیانه مستحق محکومیت به شدیدترین وجه ممکن است.

 

کشورهای فرانسه، آمریکا، نروژ، عفو بین‌الملل اعدام علیرضا اکبری را محکوم کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/932840ef-f3a1-4103-b56e-814548125542"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات