728 x 90

اوکراین و کانادا خواستار پاسخگویی رژیم ایران در مورد سرنگونی هواپیمای اوکراینی شدند

سرنگونی هواپیمای  مسافری اوکراینی
سرنگونی هواپیمای مسافری اوکراینی

وزرای خارجه اوکراین و کانادا جمعه ۱۳فروردین، در یک تماس تلفنی مواضع مشترک خود را برای گفتگوهای بعدی با رژیم ایران در مورد هواپیمای مسافربری سرنگون شده توسط سپاه پاسداران اعلان کردند و خواستار پاسخگوی رژیم ایران در این رابطه شدند.

در اطلاعیه وزارت‌خارجه اوکراین آمده است: «طرفین هماهنگی‌هایی در خصوص اقدامات بیشتر به‌منظور ایجاد موضع مشترک پیش از دور بعدی مذاکرات با ایران در خصوص سرنگونی پرواز PS۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین داشتند. طرفین بر اولویت پایدار دستیابی به عدالت برای قربانیان و بستگان‌شان و اطمینان حاصل کردن از مجازات حتمی افرادی که مسئول این تراژدی بوده‌اند، تأکید کردند» (دویچه وله ۱۳فروردین).

پیش‌تر از این دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین در موضع‌گیری خود در روز چهارشنبه ۲۷اسفند از طریق فیس‌بوک ضمن انتقاد شدید به ضد و نقیض‌گوییهای گزارش نهایی سازمان هواپیمایی کشوری رژیم ایران در مورد علت سرنگونی هواپیمای بین‌المللی اوکراینی نوشت: «این گزارش "تلاشی ریاکارانه برای پنهان کردن دلایل واقعی سرنگونی هواپیما" است. او تأکید کرد: «اجازه نمی‌دهیم ایران واقعیت را پنهان کند، اجازه نمی‌دهیم (ایران) از زیر بار مسئولیت این جنایت شانه خالی کند» (همان منبع).
هم‌چنین ترردو، نخست‌وزیر کانادا در یک موضع‌گیری در اوتاوا به خبرنگاران گفت: «ما پیش و بیش از هر چیز به تلاش برای تحقق وعده‌یی که به خانواده‌ها داده‌ایم ادامه می‌دهیم تا معلوم شود دقیقاً چه خلافی صورت گرفته و ایران مسئولیت خود را در قربانی شدن این همه انسان بپذیرد». وی بر ادامه همکاری کانادا با سایر کشورهای ذینفع برای احقاق حقوق قربانیان فاجعه و خانواده‌ها و بازماندگان آنها تأکید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/450e0b5b-08aa-4be0-b442-f1f1d246b70b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات